Inlägg från: kakana |Visa alla inlägg
  • kakana

Bugaboo-tråd nr 19

hej buggaproffsen! :D

jag har en fråga kring hur cameleon funkar i skog på stigar med rötter och stenar. jag kör nu en UJ liggvagn men behöver byta till sittdel nu när lillkillen vägrar ligga ner :) vill ha honom vänd mot mig ett bra tag till så sittdelen till UJ känns inte aktuell trots att det är en underbar vagn!

jag tänker mig att jag kan köra cameleon med terräng/vinterhjulen i skogen men funderar på om buggan får en hög tyngpunkt med sittdelen och därför riskerar att välta på ojämt underlag. hur känner ni som har erfarenhet?

det är ju lite svårt att testköra innan köp liksom :D

jag vill ju inte skaffa en tung traktorvagn ju!

tacksam för svar!

• kakana

halloj! jag ställde en fråga härom dagen om att köra bugga på skogsvägar. tack för de svar jag fick! köpte en cam på blocket i förra veckan och är helnöjd! lillkillen älskar den också såklart! :D dessutom kör den över vilket underlag som helst verkar det som!! älskarn!!!

nu ser jag att ni pratar åkpåsar så då måste jag passa på att fråga vad skillnaden är mellan bees åkpåsar och camens? nån som vet?
    finns ju flera bee-åkpåsar på tradera nu såg jag....

• kakana

jahap det var ju trist ;)

just nu försöker vi med one tree hill påsen men den passar riktigt dåligt faktiskt...

• kakana
    Jossanjo skrev 2009-09-21 14:04:01 följande:
    Då måste jag be dig utveckla lite, jag tvekar av bara en endaste lite anledning och det är hur den fungerar på skogsvägar och annan terräng än asfalt, inte mitt i skogen menar jag nu utan grusvägar och lite bredare stigar? Vi bor jättenära ett löparspår med grus, perfekt för promenader men funderar hur det skulle fungera med svirvelhjulen fram? Någon annan som vet?
    jag dagligen på motionsspår med bark, rötter, stenar och det går fint. minst lika bra som med teutonia/brios pansarvagnar. man får ha lite annan teknik bara! men eftvrsom buggan inte väger nåt kan man liksom lyfta samtidigt som man kör så kommer man över det mesta. med tyngre vagnar tar det ju tvärstop istället! löst grus kan va värre och kramsnö har jag aldrig testat.. svirvelhjulen kan man ju ha rejält med fjädring på så min unge märker knappt av det ojämna underlaget, han somnar gott!
    kullersten var ju värsta sömnmedlet för knyttet! ha ha

bugaboo är precis så bra som alla säger och de som inte håller med har inte provat! :-P
  • kakana
    AnniPanni skrev 2009-09-21 16:26:02 följande:
    Därför jag envisas med att den perfekta barnvagnen är en bugga OCH en UJ
    exakt! vi körde UJ-liggvagn och har nu bytt till buggan och sittdel. vi tänkte sälja UJ först men det blir nog så att vi behåller. så har vi båda de allra bästa vagnarna ha ha!
  • kakana

Vickan I skrev 2009-10-03 23:11:56 följande:

Ahhhh VILL HA "ADO(RED)" sufflan, har suttit och suktat på den hela kvällen. Men de skickar ju inte till Sverige och känner ingen i USA *snyftar maktlöst*.
    jag har en ide!
    jag har hört om en webbsida som heter typ "shop the states" eller nåt sånt (googla!) som är en mellanhand mellan amerikanska shoppar och resten av världen. de ger en som en fakeadress i usa. det gör alltså att man kan shoppa på webbshopar som inte levererar till sverige! jag tror det finns fler såna här företag så googla!

jag har inte provat själv och jag har ingen aning om vad det kostar men vet folk som testat som varit nöjda. sen finns ju risk för tull och så där men om man verkligen vill ha något så...
    lycka till!
  • kakana
    kakana skrev 2009-10-04 11:00:35 följande:
    Vickan I skrev 2009-10-03 23:11:56 följande: jag har en ide! jag har hört om en webbsida som heter typ "shop the states" eller nåt sånt (googla!) som är en mellanhand mellan amerikanska shoppar och resten av världen. de ger en som en fakeadress i usa. det gör alltså att man kan shoppa på webbshopar som inte levererar till sverige! jag tror det finns fler såna här företag så googla! jag har inte provat själv och jag har ingen aning om vad det kostar men vet folk som testat som varit nöjda. sen finns ju risk för tull och så där men om man verkligen vill ha något så... lycka till!
    googlade själv! kolla här:
    www.usa-shopping.se/
  • kakana

är det så att det är skillnad på ny fleece och gammal fleece? jag har fått för mig att det finns tunnare och tjockare fleece...är det sant?

ps. såg att kidzshop har spec på frogen. mycket fin!

• kakana

Fröken Småland skrev 2009-10-17 06:56:49 följande:

Japp, finns två tjocklekar. Den gamla är den tjockare, tror bara det märks på suffletten dock.
    tack! då har jag utan tvekan den gamla tjocka. så ful och skrynklig är den också. måste köpa ny men sambon tycker så klart det är helt onödigt.

"skulle du vilja gå omkring i en noppig gammal fleecetröja på jobbet?" försökte jag men...jag får väl beställa i smyg ha ha

finns det fortfarande tjock gammal fleece i butikerna? tänkte på tex babytrader som har de nedsatta. jag vill inte ha samma fula igen. men ny tunnare kan va ok. annars canvas. tips eller åsikter?
  • kakana

Fröken Småland skrev 2009-10-17 08:29:24 följande:

Du kan väl köra en fuling annars, säg att du läst att det kommit rapporter där man upptäckt att det är skadliga ämnen i fleece
    Miss Boring skrev 2009-10-17 08:37:44 följande:
    Fröken Småland skrev 2009-10-17 08:29:24 följande: Det där kan ju få konstiga konsekvenser när pappan sen vägrar ta på barnet fleecetröja... Kör den här istället: Den tjocka fleecen blir väldigt klumpig vid huvudet när barnet blir större, så du kan likaväl köpa ngt annat nu på en gång
    mmm vågar nog inte hitta på nåt hehe :D

har kollat runt nu och det lutar nog åt en offwhite åsså satsa mer på accessories. fint till grå lammskinnspåse i vinter tänker jag mig!

hm..jag vet är färgfegis men så är jag stockholmare också tsss...
  • kakana
    Shoegirl skrev 2009-10-17 10:10:45 följande:
    Va? /inbiten innerstadsbo med färgglad Bugaboo
    du är modig du! :-P
  • kakana
    modestyclara skrev 2009-10-17 12:17:57 följande:
    bor visserligen i solna men ställer upp i tävlingen länets färggladaste bugga
    *kastar lystna blickar på modestyclaras frog*
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19