• Denim

Bugaboo-tråd nr 19

Ställer samma fråga här som i Bee-tråden. Jag är en nykomling i Bugaboo världen! Testade min svägerskas bee igår och blev väldigt förtjust (minst sagt ). Jag har BF 9 mars nästa år och skulle gärna vilja ha den nya varianten av bee men frågan är om man vågar chansa på att den hunnit komma tills dess... Vad tror ni, brukar Bugaboo hålla sina tider? Maken ska dessutom till Holland i januari och det hade ju varit alldeles perfekt om han kunde köpa den där då! För de är väl billigare där än här?

• Denim

OK, tack för svar. Risken är ju att bebisen kommer tidigt och vagnen blir försenad... Avvaktar tills längre fram i höst och kollar sedan med butikerna i stan som säljer Bugaboo om de hört nåt.

• Denim

Jossanjo: Något insider tips på när nya bee kommer att finnas ute i handeln? *ler snällt*

• Denim

I väntan på bebis (BF 9 mars 2010) och på att nya Bee ska komma har jag beställt en Paul Frank filt och en Bugaboo skötväska (nya modellen), nåt får man ju roa sig med under denna långa väntan

• Denim

Någon här som vet vad som gäller ang returer till Kidzshop? Det står på hemsidan att de inte tillämpar öppet köp, får man ett tillgodokvitto då, eller? Jag köpte en skötväska av dem men vill returnera den, har mailat dem men inte fått nåt svar...

• Denim
    panzermensch skrev 2009-10-27 08:50:03 följande:
    "Om du köpt en vara på Internet har du 14 dagars ångerrätt när du handlar inom Sverige. Ångerfristen börjar löpa när du tagit emot varan. Du har då rätt att skicka tillbaka varan och få pengarna tillbaka."www.konsumentverket.se/Tema_ehandel/Efter-kop.../
    panzermensch skrev 2009-10-27 08:48:52 följande:
    Har du inte använt den och det inte gått 14 dagar har man rätt enligt distansköpslagen att göra en retur
    Tack för era svar, jag undrade mest om någon haft erfarenhet av just Kidzshop. Det står att man ska kontakta dem innan retur, men de svarar ju inte på mail...
    Handlade på en annan webshop för ett tag sedan och de skickade med en returnota och efter jag returnerat två av de fyra produkter jag köpte fick jag ett mail samma dag att de fört tillbaka pengarna till mitt kort, snabbt och smidigt!
  • Denim
    modestyclara skrev 2009-10-27 13:16:25 följande:
    retursedeln är på baksidan av adresslappen på paketet men ring dem först!
    Nu har jag pratat med dem och det vara bara att skicka tillbaka väskan och pengarna skulle sättas tillbaka på mitt kort, skönt! *slutar spamma med OT*
  • Denim

Jag googlade Bugaboo Bee Denim och det tillverkades tydligen bara 50 ex inför Selfridges 100 års jubileum i våras. Man kanske kan hitta på brittiska Ebay el. dyl?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19