Inlägg från: julmusten |Visa alla inlägg
  • julmusten

Bugaboo-tråd nr 19

Ha-ha, sa finurligt att jag tittade in precis i dag da Lumix var har.

Det finns typ inte en enda barnstol i USA som ar "godkand" i Sverige. Det innebar egentligen bara att de inte har testats enligt svenska, eller europeiska matt, inte att stolarna faktiskt inte klarat av testningen sa att saga. Sjalv har vi haft bade en Peg Perego stol och en har nu en Graco till tvaan. Graco ar saaaaaa mycket battre. PP blev trang pa tre manader och da ar varan tjej, (forsta barnet), inte sarskilt stor av sig. Vi har en Graco Be Safe tror jag det heter. Jag tror att du utan problem kan ta med dig bilstolen till Sverige och anvanda den dar, men jag vet inte vad som hander om ni blir stoppade av polisen och vad de sager. Formodligen inte for mycket sa lange stolen sitter bra.

SA, nu till min fraga ni Bugga-experter. Jag har helt plotsligt fatt 2 timmar nastan egentid tre dager i veckan da dotera gar i skolan da, och skulle verkligen vilja komma igang och springa lite da. Grejen ar ju den att lillebrorsan hanger med da, sa jag maste springa med en vagn och vi har verkligen inte plats med en vagn till i varat hushall. Gar det att jogga/springa med en bugga tror ni? Min man havdar starkt nej, men jag vet inte om jag tror pa honom. Jag vill inte bara ga ut och ga pa promenad med killen, jag vill schvittas lite!!

• julmusten
    Shoegirl skrev 2009-09-30 19:32:40 följande:
    Jag tycker inte någon vagn utom rena joggingvagnar är bra att springa med. Solly!
    Attans, jag tankte val att det var sa, (kanske borde ge min man lite credit, han har ju typ bara varit lopare i friidrott halva sittliv!!). Ja-ja, da far jag val ga och titta pa alla som svettas da, det ar ju anda battre att ga ut och ga an att aka hem och slappa.
  • julmusten

Jag tror att det ar helt annorlunda adaptrar till bilbarnstolen i Sverige an har Lumix,men jag ar inte saker. Det kan vara bra att kolla in med kanske?

Mamma pa vift, jaha da kanske jag bode vaga lite? Hade bara tankt springa pa asfalt i naheten av dotterns skola. Far se vad maken sager, jag har inte lyssnat jattenoga pa honom maste jag erkanna.

• julmusten
    modestyclara skrev 2009-09-30 20:13:29 följande:
    Äh det är väl bara att testa? Det värsta som kan hända är väl att du får promenera med joggingstället på
    Ha-ha, forvisso. Ah, jag erkanner, jag har jogginstallet pa mig jamt!! Sa da spelar det ju absolut inte nagon roll sa satt.

Jag tankte faktiskt mest pa barnet. I det har landet dar de ar lite "shaken baby syndrome" knappa, sa har det pratats en hel del om att babisar faktiskt kan fa det om man ar ute och joggar med fel joggingvagn. Men de studierna kanske var fundade, (svengelska, men ni fattar), av nat joggingvagnsforetag??? Plus att jag inte vet om det ar sa bra for vagnen att springa med den. A andra sidan har jag ju tagit med mig vagnen till Sverige X antal ganger och har till och med klattrat i berg med den, (jag har Shoe som vittne!!), sa lite spring borde nog ga.
  • julmusten

Fru Lillstrumpa skrev 2009-10-03 14:18:22 följande:

Hej!jag skulle behöva lite hjälp från er Bugaboo-experter! Jag ska köpa en matta att ha i hallen så att jag kan ta in vagnen utan att det blir slaskigt och undrar hur långt det är mellan fram och bakhjul, inkl. hjulen. Alltså, jag vill att hela vagnen ska få plats på mattan! Tyvärr har jag inte fått hem min Bugga än så jag kan inte mäta själv...
    Jag vet inte alls, men jag maste saga att jag ar grymt impad over att du tanker sa langt i forvag!! Valdigt Martha Stweart!!

En vanlig "skrapa skorna"-matta ar for liten, men nastan alla andra mattor skulle vara stora nog.
  • julmusten

Fru Lillstrumpa skrev 2009-10-03 14:39:52 följande:

Jag är bara sådan... Jag har tänkt måttbeställa en från Mio så att den passar i hallen, men vill inte ha en matta som är större än nödvändigt.
    Hmm, men raknar du med att rulla upp vagnen pa sjalva mattan sa att den skall torka av sig pa mattan liksom, eller skall du bara parkera den? For ar det bara parkera som galler sa ar det inte mycket som behovs, skall gora ett ogonmatt pa min, vanta...
  • julmusten

100 cm X 120 cm borde gora att hela vagnen far plats tycker jag, men jag vet inte jag. Kanske 125 cm??? Star det inte pa buggas hemsida hur stor den ar?

• julmusten

Min son har reflux sa vi har inte anvant liggdelen till honom alls. Och han sov i vagnen de forsta fem manderna eftersom han inte lagg platt, platt i den!! Han verkar inte hatagit nan skada,men vem vet, han kanske behover ga i ar av terapi for att vi har gjort sa??

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19