julmusten skrev 2009-09-30 19:27:37 följande:
Ha-ha, sa finurligt att jag tittade in precis i dag da Lumix var har. Det finns typ inte en enda barnstol i USA som ar "godkand" i Sverige. Det innebar egentligen bara att de inte har testats enligt svenska, eller europeiska matt, inte att stolarna faktiskt inte klarat av testningen sa att saga. Sjalv har vi haft bade en Peg Perego stol och en har nu en Graco till tvaan. Graco ar saaaaaa mycket battre. PP blev trang pa tre manader och da ar varan tjej, (forsta barnet), inte sarskilt stor av sig. Vi har en Graco Be Safe tror jag det heter. Jag tror att du utan problem kan ta med dig bilstolen till Sverige och anvanda den dar, men jag vet inte vad som hander om ni blir stoppade av polisen och vad de sager. Formodligen inte for mycket sa lange stolen sitter bra.
Attans jag som funderar på att kanske låna Lindas
Nu blir jag ju osäker på vilken stol jag ska ha med ju......
Att de inte är godkända är jag med på. De har ju vissa kriterier som de vill ska uppfyllas och det gör de amerikanska "större" stolarna. Jag har sett nån enstaka bugaboo bilstol på blocket och så men kan inte läsa mig till om de är köpta i EU/Sverige och alltså godkända där.....är de det så tar jag allt med min amerikanska bilbarnstol......fast först måste jag nog kolla in den du pratade om