Inlägg från: Mammatilltretroll |Visa alla inlägg
  • Mammatilltretroll

Bugaboo-tråd nr 19

Hoppas in i tråden då jag är Buggaägare för tredje gången ;)

Jag har haft en Emmaljunga, En Gecko, En Cameleon, En Urban Jungle, En Teutonia Timmy, En Rollerbug och nu en Camelon igen :)

Jag tror jag gjorde ett kap, hoppas jag... vi åkte ända till Dalarna från Sthlm för att hämta vagnen men vi betalar ingen bensin eller så då det går på tjänsteförmån för min man så det var mer tid vi la ner..

Jag betalade 7500 för en Cam som är köpt för 3 månader sen, garanti och kvitto kvar, grå bas och rosa canvas som var använd bara de få veckor vagnen var rullad ute. Ingick gjorde sittdel som alltså var använd typ 5 gånger, oanvänd och inplastad liggdel med madrass, oanvänd Denomsuflett, rött fleecetopset i superskick och en ny rosa Bugga åkpåse.
    Visst var väl det ett kap för 7500?

Nu funderar jag bara på var jag säljer det jag inte vill ha bäst? Och vad är rimligt i pris för? Och hur länge brukar man få ligga ute med annons innan någon nappar?
    Bugaboo rosa åkpåse använd 1 gång
    Rött topset i fleece i superskick
    Denimsuflett oanvänd

• Mammatilltretroll

Just det...undrar ju också ang skötväska.. jag har en som jag älskar och vill behålla, kommer inte ihåg märket, men det är som en lång axelrem man hänger över styret och den glider liksom ner hela tiden..
    Finns det några krokar att köpa till som man kan hänga väskor på?

Och var köper man vinterhjul billigast?

• Mammatilltretroll

Hej hopp!

Missades eller ignorerades mitt inlägg tidigare? Tråden rullar så snabbt så man kanske missar lätt..?

Jag har en skötväska som jag älskar och vill behålla, kommer inte ihåg märket, men det är som en lång axelrem man hänger över styret och den glider liksom ner hela tiden..
    Finns det några krokar att köpa till som man kan hänga väskor på?

Och var köper man vinterhjul billigast?

Jag betalade 7500 för en Cam som är köpt för 3 månader sen, garanti och kvitto kvar, grå bas och rosa canvas som var använd bara de få veckor vagnen var rullad ute. Ingick gjorde sittdel som alltså var använd typ 5 gånger, oanvänd och inplastad liggdel med madrass, oanvänd Denomsuflett, rött fleecetopset i superskick och en ny rosa Bugga åkpåse.
    Visst var väl det ett kap för 7500?

Nu funderar jag bara på var jag säljer det jag inte vill ha bäst? Och vad är rimligt i pris för? Och hur länge brukar man få ligga ute med annons innan någon nappar?
    Bugaboo rosa åkpåse använd 1 gång
    Rött topset i fleece i superskick
    Denimsuflett oanvänd

• Mammatilltretroll

Vickan I skrev 2009-09-29 09:22:30 följande:

Clara - Låter näääääästan som du fiskar köpare . Akta så vi inte varnas i tråden!Men jag röstar på Tradera eller Blocket. Kollar du andra annonser där så ser du ungefär vad sakerna brukar läggas ut och gå för.Jag tycker absolut att du gjorde dig ett bra kap. Alla som skaffar sig en bugga gör ett kap iofs ! På tradera ligger det vinterhjul ute nu . Annars rek jag att beställa från Kidszshop. Jättetrevlig och bra personal där.
    Förlåt, det var inte alls menat att fiska köpare.. :(
    Jag ville bara ha en prisvisning om hur jag skulle lägga mig på blocket eller tradera ungefär.. :)
  • Mammatilltretroll

Vickan I skrev 2009-09-29 10:13:55 följande:

Clara - Om du väljer blocket kan du ju lägga ut grejerna här på FL köp och sälj också .
    Var lägger man ut på Familjeliv?
  • Mammatilltretroll

Vickan I skrev 2009-09-29 10:13:55 följande:

Clara - Om du väljer blocket kan du ju lägga ut grejerna här på FL köp och sälj också .
    Var lägger man ut på Familjeliv?
  • Mammatilltretroll

Måste fråga om någon vet om Skip Hop saddlebag passar bra till Cameleon?
    Kan man fästa den på något bra sätt och får man plats med ett ombyte, någon blöja och plånbok och så..?

Har en stor skötväska men den sitter inte så bra på handtaget utan glider mest ner..

Tänkte att det viktigaste kanske man kan ha i sin Skip Hop saddlebag och sen ha en större skötväska om man ska vara borta lite längre...

• Mammatilltretroll

Hjälp mig tjejer...

Jag har blivit erbjuden att köpa en Frog från 06 i bra skick inkl vinterhjul och åkpåse för 3900 kr.

Hemma har jag en Cameleon, inköpt begagnad men var i princip oanvänd när jag köpte den...
    Det är garanti kvar på min Cam i nästan 2 år till och säljaren har lovat att hjälpa till om det behöver reklameras eftersom det bara är första köparen som har garanti rätt...

Jag är lite sugen på att försöka sälja Camen (helt ny liggdel, nästan oanvänd sittdel, oanvänt regnskydd och insektsnät och som sagt garanti kvar...) och köpa Frogen för att få ut lite pengar emellan.. Och hur mycket tror ni jag kan få ut för Camen?

Vad säger ni?
    Är det vansinnigt, eller?
    Finns det fördelar med Frogen jämfört med Camen rent funktionsmässigt och vise versa?
    Jag har aldrig sett en Frog live...

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19