Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 19

Kavat skrev 2009-09-05 17:25:04 följande:
    Fniss! Ja, jag undrar just om det inte är Fröken Småland som får ta på sig äran igen för vagnsval.
    Asereht skrev 2009-09-05 18:12:31 följande:
    Nja, valt har jag gjort själv men hon har hjälpt mig att se det ekonomiskt och vad som är läge att pruta på för till skillnad från mig har hon ju lite koll på vad vissa saker kan inbringa om man säljer vidare. *s*
    Hörrni flickor, hem till "vår" tråd nu så skall jag skvallra om min dag

Sorry OT...
  • Fröken Småland
    Acelise skrev 2009-09-05 20:53:18 följande:
    Tusen tack ni snälla! Bilder t.o.m., jag är imponerad! :)Hur länge har man egentligen liggdelen? När är det ok att barnet inte ligger helt platt när han ska sova? För visst kan man inte sträcka ut sittdelen till fullt liggläge?
    4-6 månader verkar vara det vanligaste här i tråden, även om det finns avvikelser både med kortare och med längre tid.

Sittdelen är alltid s-formad, men det är en ergonomisk position som gör att ryggen vilar bra just när knäna är böjda.
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2009-09-06 10:53:36 följande:
    Jag har också en åkpåsefundering trots att jag inte fått hem någon bugga än. Vilken åkpåse tycker ni passar bäst i liggdelen?Hur stor är liggdelen på de olika modellerna förresten, någon som har ungefärliga mått i huvudet?
    Jag gillar en lite varmare åkpåse till vinterbebisar, som t ex Lodger Bunker eller Nomad. Simpleworlds är nog riktigt bra och prisvärd men jag har aldrig själv haft en sån. Bugaboos åkpåse är lite tunnare och kommer allra bäst till sin rätt till ett större barn, i sittdelen. Men den passar också finfint i liggdelen såklart.

Men det beror mycket på hur man använder vagnen, under vilka omständigheter. Du som sjalar mycket kommer antagligen ha din bebis lättklädd och då är ju en riktigt varm åkpåse ett måste. Fast om man går långpromenad med bebisen i vagnen och vill ta upp och trösta så är det ju bra om man har lite ytterkläder på och då är en tjock åkpåse alldeles för varm. Fast å andra sidan så kan man ju lyfta hela "paketet", inkl åkpåse om man vill trösta...

Ja, du fattar Beror nog på vilken sorts föräldrer man är och vilken sorts bebis man får

Cameleons ram är 90 cm och Frogs ram är 85 cm.
  • Fröken Småland
    Cleos mamma skrev 2009-09-06 11:13:55 följande:
    Mycket bra svar;) Vill väääääldigt gärna ha en till buggapåse för den vi har är toppen, men den är ju så dyr... Men det lutar åt det ändå!
    Äh, andrahandsvärdet är så bra att den blir billig ändå. Och köper du begagnat och sen säljer den så blir den ju nästan gratis
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2009-09-06 11:18:14 följande:
    Simpleworld åkpåsen tycker jag är jättefin men den är nog lite mer till större barn, har för mig att den är större än oth och då blir det  nog knäligt i liggdel. Är sugen på en sån där engmo dun som jag hade till minibusen. Har en limegrön oth, borde passa va. Får se hur det blir med vagn och färg sen bara. V brukar ju använda liggvagnen inne som dagbädd till bebis så åkpåsen måste vara enkel att öppna och gå att öppna upp ordentligt vid behov. Får kika runt lite. Är förtjust i lodger också men jag är lite snål. *s* Det slutar väl med att jag sätter mig vid symaskinen och svär.
    Men Buggans liggdel är galet stor, det får plats en sovsäck i vuxenstorlek Nu är ju Frogen något lite mindre men fortfarande rejält rymlig. Bugaboos åkpåse är lätt att öppna och stannar öppen om du förstår vad jag menar. Jag vet inte vad engmo dun är men själv har jag spanat lite på Kronans dunpåse 0-6 månader, den verkar hur mysig som helst men har tyvärr slutats tillverkas.
  • Fröken Småland
    Shoegirl skrev 2009-09-06 11:20:38 följande:
    Ett sant svar av en Bugaboofantast!*guldstjärna* :D
    *sträcker malligt på mig och hävdar att flera års hårt arbete äntligen lönar sig*

• Fröken Småland
    Shoegirl skrev 2009-09-06 11:22:17 följande:
    Jag har 2 Bugaboopåsar, röd och brun - för de är bäst.En blommig Buppa och en sand Lodger Bunker.Behöver nog en rosa Bugaboo åkpåsa också...
    Tycker du om Buppan? Jag klämde på en sån igår men blev inte kär. Fast det blir jag aldrig vid första ögonkastet
  • Fröken Småland
    Cleos mamma skrev 2009-09-06 11:27:27 följande:
    Fröken Småland skrev 2009-09-06 11:17:50 följande: Ska visa detta för maken som inte förstår varför man behöver fler åkpåsar!!! Men om den är praktiskt taget gratis så kan nog inte ens han neka;) Ska genast leta begagnat...
    Passa på att hälsa honom att alla borde ha en Bugaboo-åkpåse i varje färg! *vet*
  • Fröken Småland

Den gröna kan du antagligen få tag på som beställningsvara i butik. Tror förresten att det ligger ett helt nytt på Tradera nu? Inte mitt...

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19