Inlägg från: Mamisita |Visa alla inlägg
  • Mamisita

Bugaboo-tråd nr 19

Vad var det för skillnad nu igen på sittdelstygen från USA och de europeiska? Var något med spännen men minns inte exakt...

• Mamisita
    modestyclara skrev 2009-10-01 21:33:04 följande:
    på de am sitter selen i tyget på basen, på de svenska sitter de i ramen (midjebanden alltså) så det är olika hål på topptyget...
    Aaaah just det ja, det var så det var! Man kan ju alltid sy egna hål men frågan är om de som redan finns syns mycket och det ser fult ut ?! Hur långt upp sitter hålen, kan ju inte vara så långt upp när det är midjehöjd banden ska sitta...
  • Mamisita

Ang stryka, om du har ett tyg emellan typ kökshanduk så borde det gå alldeles utmärkt! Brukar göra så med ömtåliga tyger när jag syr och det går bara bra.

Ni som har bb ståbräda med sitsen. Är det svårt att ta bort sitsen, går det snabbt? Tänkte för med den på lär man ju inte kunna fälla upp den...

• Mamisita

Bakar bebis ännu men planerar lite inför framtiden. Dottern som är över 3år åker inte vagn så ofta längre utan det är mest dagisvagnen som används i vardagen. Så nu sitter man och frossar igen i alla färger och tillbehör... Behöver råd för jag kan som vanligt inte bestämma mig, dessa är jag mest inne på just nu. Någon som har bilder på dessa kombos?

Offwhite/brun
    Blå (nya ljusare)/brun
    Orange/brun

(Ps är en liten pojke vi väntar och vi har kört rosa till leda..)

• Mamisita

Blev ett off white topset till brun bas. Har inte testat än, tänkte vänta tills jag byter till liggdelen. Men såg faktiskt exakt den kombon på t-banan precis innan inköpet, tog det som ett omen (+ att det var jätte snyggt ). Så nu är det bara att vänta till bf...

Nu gäller det bara att hitta en snygg väska till som matchar, några tips?

Vet ni föresten om det finns någonstan i sthlm där man kan gå och pröva ståbrädan på vagnen? Tycker jag aldrig ser en ståbräda i butik men så var det ett tag sen jag var ute och kikade...

• Mamisita

shoegirl: försökte kolla närmare på den på underbara barn mässan men det var så mycket folk osv så jag bara kikade på den utvändigt och tänkte jag kollar nogrannare sen... Den var ju vit iaf Frågade även där om ståbrädan men den verkade ha försvunnit så det gick ej att demonstrera.... Skulle vilja att faktiskt se den live och helst pröva med dottern innan man köper den. Får väl vänta några veckor till så akut är det ju ändå inte

• Mamisita

stargirl: tack för bilderna! Vet du om det går att fästa en sådandär "sits" på den nya brädan?

Måste kika närmare på den väskan (bbs egna)känner jag ju Petunia är också fin men känns mer svårmatchad... måste nog se live innan jag bestämmer mig. Är ju som sagt ännu ingen brådska men känner mig redan rörelsemässigt begränsad så all ev shopping bör ses ut snart så kan man ju i värsta fall bara sitta hemma och klicka hem saker

• Mamisita

Ni som fått vinterbarn hur har ni bäddad vagnen? Räcker åkpåse och fleeceoverall eller behöver man något mer (boende i sthlm)? Har aldrig använt liggdelen vintertid så jag vet inte hur vindisolerad den blir...

Har fått uppfattningen att det är de adaptrarna till maxi cosi som är vanligast? Någon som kan säga något om de olika adaptrarna, någon som är smidigare än den ena osv?

• Mamisita

Var inne i en barnbutik och frågade om ståbräda, om de hade fått den nya ståbrädan och isf vilket pris den låg på. Expedien sa att den info de fått av Bb var att det var den nya brädan de skulle ha på lager och priset låg på 880kr. Hon verkade dock högst osäker så därför tänkte jag fråga här om det kan stämma? Har dessa ståbrädor börjat säljas och stämmer priset?

• Mamisita

Kommer jag med fler frågor ang ståbrädan, hur stor är skillnaden på de olika varianterna när det gäller monteringen? Jag kikade på en lite snabbt där man liksom klickade av brädan med två "hållare" är det den nya versionen eller den gamla?

• Mamisita
    Shoegirl skrev 2009-12-05 23:23:36 följande:
    Jag vet inte om frågan gäller Bugaboo-ståbrädan eftersom jag är för lat för att läsa tillbaka mer än en sida. Men om det är det så: den nya tar man lätta av med ett litet klick och den gamla måste man lägga vagnen ned för att få av.
    Kollade upp lite och såg ju på bilden på nya ståbrädan att den såg annorlunda ut så detta var då äldre versionen.

Men då ytterligare en följdfråga, då måste hon ha monterat den fel för när hon visade mig den så klickade hon liksom bara av och på två svarta fästen på var sida av brädan (som i sin tur var fästa på stången). Hur ska man egentligen göra då???
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19