Inlägg från: solouniko |Visa alla inlägg
  • solouniko

Åhhh vad jag blivit sugen på denim vagn med röd påse! Eller min offwhite borde ju vara fin till också. Eller röd topp till min grå bas. Kan inte bestämma!

Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • solouniko

Alltså, hur varma är bugaboos åkpåsar egentligen? Jag tycker den känns lite tunn, själva "locket" alltså, eller har jag fel? Jag bor i norra norrland och vi har ju rätt kallt om vintrarna Tänkte först kanske ha ett skinn under påsen, men det kanske inte rymms? Nåja, jag får prova mig fram helt enkelt

• solouniko
    Shoegirl skrev 2009-10-02 23:47:32 följande:
    Jag tar alltid bort sittdelstyget när jag har åkpåse. Det blir för tjockt annars.Jag tycker Bugaboos åkpåse sitter absolut bäst och den är varmare än man tror. Men den är för tunn för norra norrland. (Iaf norrlands inland där min mor numera bor och det kan hålla sig under 30-strecket ett bra tag)Ett lammskinn är ju kanon så det skulle jag ha i påsen - inte underst. Eller en ullskinnspåse helt enkelt.Lodger Bunker med inlägget är ju också rätt varm men för riktig kalla dagar är det lammskinn som gäller. Men det är kanske inte så kallt som du vill ut och promenera i.
    Aha okej. Ja alltså är det under 30 så går vi ju knappast ut på långprommenad Men, vi har ju hund och måste ut oavsett väder. Kanske jag försöker få ner lammskinnet i åkpåsen då. Nu har jag bara lammkinnet också har hon en filt i samma färg som rosa sufflan, oc lurvoverall. Men det är nog inte så långt bort att ta fram påsen. -2 nu på morgonen {#lang_emotions_djavulsk} Brrr!
  • solouniko
    JuliaochNelly skrev 2009-10-03 08:42:45 följande:
    *brrr* vad kallt här la det på nollan. Jag ska slänga på min åkpåse idag. Är det super varmt någon dag kan man ju bara ta av locket.
    Jo, himla kyligt! Dags att dra igång golvvärmen känner jag nu på morgonen
    Stargirl skrev 2009-10-03 08:44:26 följande:
    Jag tror att för dig är Buggans påse perfekt under höst och vår. Jag kan tänka mig att du kanske behöver en dun eller lammskinnspåse på vintern? Vi använder åkpåse redan då är det minusgrader på natten tror jag och kanske runt 7-9 + på dagarna. Tycker det är perfekt med åkpåsen nu. Var det riktigt kallt här i sthlm kompletterade vi med lammskinn och en extra fleece filt samt ull underställ på barnet under overallen.
    Ja jag tror jag får införskaffa mig någon extra varm åkpåse att ha under de kallare dagarna när vi är ute på isen osv. Nu har vi lammskinnet och det ser såå mysigt ut, jag tror hon gillar det

• solouniko

Sitter Elodie påsarna helt värdelöst i camen eller? Måste ha en varmare än buggans egna under den kallaste vintern. Elodie eller lodger. Men prickiga elodie hade varit sååå fin till röd topp ju!

• solouniko
    malinkaunitz skrev 2009-10-07 21:19:17 följande:
    Ja dom sitter helt värdelöst.. glider ner heeela tiden ..Så man blir tokig tillslut :)
    Åhh! Inte det svaret jag ville ha ju {#lang_emotions_djavulsk}
  • solouniko

Jag bor i Luleå och har en cam Köpte en ny på Asko här i Luleå. Vi har ju rätt mycket snö här också på vintrarna, och jag har ännu inte hunnit prova på hur det är. Blir spännande!

Vi hade också en teutonia först, som jag sålde efter 5 månader när buggabehovet blev för stort Haha. Jag har vinterhjul till, men det återstår ju att se hur mycket de kommer användas. Hade vi bott i hus så hade jag nog köpt typ en gammal (och väldigt billig) emmaljunga eller brio att ha tex om man måste ut med hunden/till dagis osv de dagarna då det har toksnöat och inte kommit någon plogbil. Annars tror jag att buggan kommer funka perfekt även här

• solouniko

Hej experter! Om jag nu ska köpa en annan, varmare, åkpåse än buggans egna. Tror ni lodger bunker eller elodie är bäst/varmast? Vi har ju rätt kallt här uppe. Nu är det liksom "bara" -7 grader och påsen börjar redan kännas kall. Frågan är bara vilken man ska ha? Har aldrig klämt och känt på lodger IRL, så jag har ingen aning om hur den är. Vad tror ni, vilken ska man välja?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19