Inlägg från: AnaKin Malmö |Visa alla inlägg
  • AnaKin Malmö

Bugaboo-tråd nr 19

Tjo! Är det ngn mer än jag som har problem med att sittdelen (till cameleon) liksom säckat ihop?! När jag ska fälla från halvliggande till 90 grader så tar sitsen emot undertill. Likadant tvärtom; dvs från sittläge till liggande. Går ju ett tvärgående stålrör under sitsen, är där det tar emot...

Min vagn är en 05:a, men jag kan inte se att tyget skulle gått sönder någonstans! Dags att kassera ramen eller sitttyget?!
    Tips emottages tacksamt!

• AnaKin Malmö

Fröken Småland skrev 2009-10-19 11:03:01 följande:

Det där har jag aldrig hört talas om hos en Cameleon, däremot en Frogram med Cameleonklädsel uppför sig gärna precis så där när klädseln använts ett tag. Har du köpt den begagnad eller går det helt att utesluta att det inte är en blandning du har? Om du mäter ramen så skall den vara 90 cm på en Cameleon och 85 cm på en Frog.
    Stargirl skrev 2009-10-19 11:05:11 följande:
    [citat]
    Du kan byta ut "pinnen" till en böjd variant. Du får beställa den som en reservdel från din butik. Den kostar inte många korvören. Men gå till en erfaren personal som vet om att man kan beställa en "böjd" pinne eller kontakta
  • AnaKin Malmö

Eh, vet inte vad som hände där...

Skulle iaf tacka för hjälpen! Är ganska säker på att det är en cameleon "all the way", men jag har ärvt den av svägerskan som köpt den i Paris... Ska kolla med henne!
    Vagnen har inte betett sig så här innan; mycket skumt!
    Böjd pinne tänker jag att man kanske kan fixa själv med lite råstyrka
    Tack iaf

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19