Inlägg från: Allrona |Visa alla inlägg
  • Allrona

Bugaboo-tråd nr 19

Är det någon som vet vart man kan få tag på en billig suflett. Har letat på blocket och tradera ett tag men jag tycker priserna lätt sticker iväg. Jag vill ha en suflett som är lite sliten som jag kan ha när vi ska åka till solen en månad i vinter. Risken är ju att den blir solblekt där så jag vill inte köpa en ny.

Detta är alltså ingen annons utan en allmän fråga.

• Allrona
    FW81 skrev 2009-11-02 14:47:44 följande:
    Hej!Har en cameleon och när vi nu skulle byta till sittdelen så fick vi problem. Kämpade som galningar för att knäppa fast sittdelstyget över ramen, det var nästan omöjligt att kroka fast tyget över de där spikarna som sitter på ramen för att sen kunna spänna fast tyget runt om. (Hoppas ni förstår vad jag menar!) Min man fick bruka lätt våld för att lyckas och jag kände att det här kan inte stämma. Och när vi sen skulle sätta fast bygeln över sittdelen, så passade inte den! Vi hade helt enkelt dragit ihop ramen så att den blivit för smal för bygeln! Tog vagnen till leverantören som konstaterade att vi monterat rätt, men att tyget troligtvis var felsytt! Har ni varit med om detta? Känns skitsurt att nu behöva byta tillbaka till liggdelen igen och vänta på nytt sittdelstyg.. (Har väntat i nästan två månader på nytt chassi innan, så jag är rätt less).
    Alltså det ÄR supersvårt att få dit sittdelstyget. Trodde aldrig jag skulle få på öglorna på pinnarna och fick ta i allt jag kunde men till slut fick jag dit det. Dock passade bygeln även efter, fast den får man alltid trycka ihop lite för att sätta dit så var det även på liggdelen för oss.
  • Allrona

Jenny 28 skrev 2009-11-17 13:28:05 följande:

Hej!Är det någon här som kan tipsa om en så liten bil som möjligt där Bugaboo'n får plats (utan att behöva montera isär vagnen)...? Är på jakt efter en "andrabil" men vill helst inte ha en kombi. Var sugen på en Peugeot 206 men tyvärr gick ju inte vagnen in i bagaget.
    När jag kör vår lilla bil, en gammal polo, har jag chassit i bagaget och vagndelen i baksätet. Det funkar det också
  • Allrona
    tezzi152 skrev 2009-11-18 11:02:00 följande:
    Frågar igen - Hur har ni bäddat i liggdelen? Har en bugaboo åkpåse, men tycker den blir knölig i.. sen har ja en elodie påse, den passar bra! men har man overall på barnet i samtidigt eller räcker det med en stickad kofta o mössa typ? om man även har ligdelslocket på?!
    Bugaboos åkpåse har jag vikt över madrassen vid huvudet, då blir det inte knöligt.
  • Allrona
    Allrona skrev 2009-11-18 10:58:41 följande:
    Hur mycket är vettigt att ge för ett begagnat sittdelstyg?
    Såg längre bak att det stod att prisfrågor kan anses som annonser. Jag ska till att köpa ett sittdelstyg av en bekant och vill därför veta vad som är ett ok pris. Alltså inte en annons!
  • Allrona
    tezzi152 skrev 2009-11-18 11:07:08 följande:
    jag menar knölig vid rumpan, där man egentigen ska ha sittplattan på sitdelen..
    Jaha, det har jag inte tänkt på
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19