• imaj

Bugaboo-tråd nr 19

Lille Mammsen skrev 2009-09-07 13:33:09 följande:
    Aldrig hört detta märke!! Har ni?? Barnvagnens handtag lossnade Sverige 07 sep 13:13 Barnvagnens handtag släppte mitt i rulltrappan. I vagnen, som är av märket Novalex senator -09, låg en nyfödd bebis när den for iväg utför trappan. Den otäcka händelsen inträffade i Stenungsund men vagnen var köpt i en butik i Tranås, skriver Göteborgs-Posten. "Som tur var var jag inte ensam i trappan och personen som stod nedanför vagnen fick tag på den. Den är totalt livsfarlig! Ska man inte kunna ta upp en vagn i rulltrappan utan att handtaget släpper?" skriver kvinnan i sin anmälan till Konsumentombudsmannen som nu granskar barnvagnens säkerhet.
    Sökte på den på goggle. Så här verkar de se ut: www.tradera.com/BARNVAGN-NOVALEX-07-auktion_95640779 ... om man säger så; jag är inte förvånad!
  • imaj
    Det ljuva livet skrev 2009-09-08 10:14:43 följande:
    Är det någon som varit med om att skumgummit på handtaget glidit? Tycker att jag har ett ovanligt stort mellanrum på min vagn.
    Mitt skumgummi glider också på handtaget (kan ha att göra med min tungt packade väska, vet dock inte) men jag brukar dra tillbaka det då och då så att det aldrig blir något större mellanrum.
  • imaj
    imsa skrev 2009-09-10 20:50:57 följande:
    den är SJUKT SNYGG ;) du råkar inte sitta inne på vilka de utvalda butikerna är? och kanske ett capris?
    Den kommer att kosta som gamla denim kostade, d.v.s. lite högre än den vanliga camen.
  • imaj
    SeriousGangBang skrev 2009-09-15 16:20:48 följande:
    i söndags kom lillasyster men vi är fortfarande kvar på sjukan pga blåsljud på hjärtat... å jag som vill hem till vagnen undrar om de visste vad ja längtat så det gör det på rent djävulskap hihi nej jag vet ju att det är för hennes skull.. men ändå
    Grattis!
    Hoppas lillgumman kryar på sig snart så ni får åka hem !
  • imaj
    Jossanjo skrev 2009-09-15 18:53:58 följande:
    Hmm nu blir jag lite konfunderad, trodde chassi-problemet var åtgärdat och att det bara var 08 chassina som var problem. Skall man inte köpa en bugga nu, skall man följa strömmen och ta Emmaljungan, jag känner ingen som haft problem med dessa. Brion tycker jag är ful och känns plastig. Vill så gärna ha en bugga ju...
    Emmaljunga är det barnvagnsmärke som har mest förekommande reklammationer hos de flesta barnvagnsförsäljare. Och på det så har de bara en garanti på 6mån (Bugaboo har ju 2år) och efter de 6månaderna måste alltså du bevisa att det är ett konstruktionsfel och inte ett handhavandefel om vagnen går sönder. Mitt tips är att se förbi de glidande chassit hos Bugaboo och köpa vagnen om den tilltalar dig bäst då du annars kommer ångra dig ... För trots allt så har de flesta inget problem med chassit och om du får de så är det bara att reklammera !
  • imaj
    Jarnis skrev 2009-09-15 21:33:44 följande:
    Tack för alla färgråd på åkpåse! Det verkar vara flest som gillar den vita. Det är den jag har funderat på också men tvekar lite eftersom jag har en vit åkpåse från simpleworld att använda den kallaste tiden. Om jag bara kunde motivera att man måste ha flera för att variera sig med. Då skulle jag ta en vit, en röd och en gul paul frank!!
    Tycker du ska köpa en röd, superfint till denim ju !
  • imaj
    modestyclara skrev 2009-09-19 18:20:12 följande:
    Jag tycker inte det var så stor skillnad på been...däremot är ju de tre nya UJ-sorterna ap-fula
    Håller med!
  • imaj
    StaffenAssar skrev 2009-09-21 18:31:01 följande:
    Nytt mörkblått toppset i fleece, sälja eller behålla? Eller kanske behålla bara sittdelen? Vill man verkligen ha fleece?
    Har själv aldrig haft fleece men kan tänka mig att det är mysigt att ha på vintern. Att bara sälja liggdelslocket tror jag är onödigt, tror det är bättre att behålla hela setet och sälja det helt senare istället.
  • imaj
    Joddan skrev 2009-09-21 22:02:45 följande:
    Hur länge kommer Bugaboo RED att säljas???
    Antar att det är till de tillverkade exen är slutsålda, men vet ej med säkerhet.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19