• Kavat

Bugaboo-tråd nr 19

Är det här ni är!

• Kavat
    modestyclara skrev 2009-09-05 16:16:39 följande:
    har du äntligen tagit ditt förnuft till fånga och lämnat p&t? Frog och gecko har inga direkta problem...kolla att alla vita delar fungerar (broms. justering av lutning på sittdel, klicka loss sittdel), fäll ihop och upp vagnen, att tyget är helt (är ofta lite solblekt på suffletterna på äldre vagnar och inte helt lätt att få tag i ny klädsel till dessa vagnar), att det ingår regnskydd...öh...att skummgummit på frogramen är helt och att aluminiumet på geckoramen inte är alltför repigt kan man ju titta på (det stör inte funktionen iofs), att selen är hel kan man ju kolla också......
    Fniss! Ja, jag undrar just om det inte är Fröken Småland som får ta på sig äran igen för vagnsval.
  • Kavat
    Asereht skrev 2009-09-05 18:12:31 följande:
    Nja, valt har jag gjort själv men hon har hjälpt mig att se det ekonomiskt och vad som är läge att pruta på för till skillnad från mig har hon ju lite koll på vad vissa saker kan inbringa om man säljer vidare. *s*
    Jo, fast jag menade mer allt prat om buggor som jag gissar har påverkat lite till valet av just Bugaboo. Fast hon är ju inte ensam om att tjöta om buggor förstås!
  • Kavat
    annlu748 skrev 2009-09-07 18:54:18 följande:
    Måste fråga en sak angående en annons på blocket. Finns eller har cameleon funnits i grönt? Jag har nämligen varit sugen på grönt men inte hittat det itll cameleon och så dyker det upp en bugga cameleon i grönt och sandfärg www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon_bar... ej min annons
    Basen är ju sand och toppset finns i grön fleece.
  • Kavat
    annlu748 skrev 2009-09-07 18:59:36 följande:
    Aha okej då vet jag...men var kan jag hitta grönt? har inte sett det på bugaboos hemsida...
    Kidzshop har grön fleece.
  • Kavat
    Asereht skrev 2009-09-08 08:46:01 följande:
    Har ni tips på andra ställen än kidzshop på nätet där man kan köpa klädslar?
    Bonti har lite, men kidz har det mesta, tror jag! Även om det inte finns på hemsidan t.ex Frog och Gecko grejer så kan man ringa/maila och höra, de brukar kunna fixa det mesta.
    Finns lite här och var annars, men är ofta beställningsvara, tex Babyproffsen osv.
  • Kavat
    Asereht skrev 2009-09-09 14:55:58 följande:
    Vilka mått har en bugga ihopfälld på ett ungefär? Har försökt hitta men det verkar vara svårt.
    Återkom senare så ska jag mäta (påminn mig!) om ingen annan har svaret.
  • Kavat
    Asereht skrev 2009-09-09 14:55:58 följande:
    Vilka mått har en bugga ihopfälld på ett ungefär? Har försökt hitta men det verkar vara svårt.
    Mått:
    Vagn:91,5-104x60x97-113
    Ihopfälld: 84x50x24-28,5 cm
    Sits: 90 cm
    Lastkorg: 24 l
  • Kavat

Jahapp, då har man en Cam hemma också! Dock inte i denim, men klädseln går ju som bekant att byta. Jag är så nöjd över mitt fynd!
    Det värsta är att den står med liggdelen i hallen här, man blir ju supersugen på bebis!

• Kavat
    Asereht skrev 2009-09-10 14:31:15 följande:
    Jojo! Är du också denimförälskad? Jag vill väldigt gärna ha denim, får se om jag köper sen eller om jag syr. Beror på hur krångligt det verkar. *s*
    Japp!
    Men jag borde också sy först. Har utklippta delar till och med! I och för sig tanken till Geckon fast modifierad Cam-suflett. Än så länge går det ju att sy suflett som passar Cam också.
    Fast sittdel är svårare att sy.. Vi får se vart det slutar.

Intressant med denimklädsel till Bugaboo Red. Då slutar de ju inte att tillverkas...
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19