Inlägg från: Glädje08 |Visa alla inlägg
  • Glädje08

Bugaboo-tråd nr 19

Hej Bugaboo-experter!

Funderar på att köpa en begagnad Cameleon 2007. Är de bra? Vad är ett bra begagnat pris för en sådan?

• Glädje08
    modestyclara skrev 2009-10-28 07:32:52 följande:
    vilket chassi? snapfästen eller vingmuttrar? pris beror på skick och vilka tillbehör du få med?
    De enda tillbehören som jag vet finns till är ett reparationskitt. Hur vet man vilket chassi det är? Snapfästen och vingmuttrar? Oj, finns det sådana skillnader? Vilket är bäst då? Liggdel och sittdel får man iallafall.....
  • Glädje08
    modestyclara skrev 2009-10-28 20:33:01 följande:
    det är höjdregleringen av styret jag yrar om... begagnat skulle jag hellre köpa ett äldre chassi med vingmuttrar för reglering av styret... regsnkydd och myggnät ska följa med, är toppset i fleece eller canvas? tillbehör kan vara mugghållare, åkpåse, parasoll, sommarsufflett...
    Hej!

Hm... vet inte vad det är för chassi. Jag skulle ju kunna lägga in annonsen här som jag är intresserad av. Den är iallafall från 2007. Säger det dig något?

Det enda tillbehöret är det där kittet och sen regnskydd men inget annat. 4000 kronor för det, är det rimligt?

Jag får nog maila om det där med chassit... Toppsetet är i canvas. Grå botten med den där fina beiga på toppen.
  • Glädje08
    modestyclara skrev 2009-10-28 20:43:26 följande:
    lägg in annonsen så ser jag vilket chassi det är. 4000 kr låter bra, väldigt bra *misstänksam*
    Jag lägger in den! Ska bara leta fram den. En sekund bara! Tack som orkar hjälpa mig!!! Oerhört tacksam!
  • Glädje08
    modestyclara skrev 2009-10-28 20:56:40 följande:
    Det är gamla chassit! Har du prutat ner den till 4000 kr?! KÖP! Vilket klipp! Det är inte beige utan mer vit topp (bara så du vet)
    Ok!!! Vad glad jag blir!!! Då slår jag till helt enkelt! : ) Jag ska köra 30 mil för att hämta den så då är det värt det!

Passar på att fråga dig lite mer då! Kan man lägga i en fårskinnsfäll i vagnen eller är det bättre med enbart åkpåse? Har sett att det finns dynor även i olika utföranden. Ska man ha en sådan i sittdelen? Min dotter är 6 månader så det blir denna delen som vi kommer att använda.
  • Glädje08
    modestyclara skrev 2009-10-28 21:05:26 följande:
    En liten fårskinnsfäll, gärna korthårig och en bugaboo-åkpåse är kanon i när det är kallt. Jag har bara åkpåse på min 7-månaders i fleeceoverall just nu (bor i sthlm).
    Ok! Tack! Då ska jag leta upp en snygg sådan!

Hi hi, Fröken Småland, det är en Bugaboo Cameleon!
  • Glädje08
    modestyclara skrev 2009-10-28 21:19:40 följande:
    Fröken Småland skrev 2009-10-28 21:06:41 följande: jag fick inbox med annonslänk *retas* har ju redan för många buggor som det är så jag är väl ofarlig
    Ja man får inte stjäla! : ) Detta var ju en himla bra tråd!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19