Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Bugaboo-tråd nr 19

Hej! Jag har en fråga till er bugabookunniga. Om man ska kolla på en begagnad frog eller gecko vad ska man vara extra uppmärksam på?

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Sladdens Mamma ♥ Min pyssliga blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    modestyclara skrev 2009-09-05 16:16:39 följande:
    har du äntligen tagit ditt förnuft till fånga och lämnat p&t? Frog och gecko har inga direkta problem...kolla att alla vita delar fungerar (broms. justering av lutning på sittdel, klicka loss sittdel), fäll ihop och upp vagnen, att tyget är helt (är ofta lite solblekt på suffletterna på äldre vagnar och inte helt lätt att få tag i ny klädsel till dessa vagnar), att det ingår regnskydd...öh...att skummgummit på frogramen är helt och att aluminiumet på geckoramen inte är alltför repigt kan man ju titta på (det stör inte funktionen iofs), att selen är hel kan man ju kolla också......

Ja, nu har vi inte haft någon P&T på över ett år och har inget behov av syskonvagn längre  så nu är det dags att testa den sista singelvarianten jag är nyfiken på när lillebror kommer.

Tack för infon, har kopierat och sparar infö titten.
    Stargirl skrev 2009-09-05 16:25:00 följande:
    Inget speciellt. Det finns inga speciella problem med dessa vagnar. Kolla så vagnen är vårdad och så passa gamla vagnar kan vara lite solblekta i tygerna. Bara så helheten ser ok ut.
    Tack du med.

Hoppas på att platsa här då inom en snar framtid.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Sladdens Mamma ♥ Min pyssliga blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    modestyclara skrev 2009-09-05 16:39:05 följande:
    va ska ´ru ha en till? Grattis! JAg skulle rek. frog framför gecko om du ska ha den till bebbe...
    Tack! Japp, vi ska få en lillebror till. Har ögonen på Frog men kan inte låta bli att snegla lite på Gexkon då jag rent estetiskt tycker det är snyggare utan bygeln men samtidigt är den ju praktisk. Men jag har förstått att frogen erbjuder lite mer "pimp" möjligheter om man inte orkar sy själv.
  • Asereht
    Kavat skrev 2009-09-05 17:25:04 följande:
    Fniss! Ja, jag undrar just om det inte är Fröken Småland som får ta på sig äran igen för vagnsval.
    Nja, valt har jag gjort själv men hon har hjälpt mig att se det ekonomiskt och vad som är läge att pruta på för till skillnad från mig har hon ju lite koll på vad vissa saker kan inbringa om man säljer vidare. *s*
  • Asereht
    Kavat skrev 2009-09-05 18:26:54 följande:
    Jo, fast jag menade mer allt prat om buggor som jag gissar har påverkat lite till valet av just Bugaboo. Fast hon är ju inte ensam om att tjöta om buggor förstås!
    Jo det är ju sant men samtidigt har jag ju inte så mkt kvar att testa numer.
  • Asereht

Jag har också en åkpåsefundering trots att jag inte fått hem någon bugga än. Vilken åkpåse tycker ni passar bäst i liggdelen?

Hur stor är liggdelen på de olika modellerna förresten, någon som har ungefärliga mått i huvudet?

• Asereht
    Fröken Småland skrev 2009-09-06 11:13:17 följande:
    Jag gillar en lite varmare åkpåse till vinterbebisar, som t ex Lodger Bunker eller Nomad. Simpleworlds är nog riktigt bra och prisvärd men jag har aldrig själv haft en sån. Bugaboos åkpåse är lite tunnare och kommer allra bäst till sin rätt till ett större barn, i sittdelen. Men den passar också finfint i liggdelen såklart. Men det beror mycket på hur man använder vagnen, under vilka omständigheter. Du som sjalar mycket kommer antagligen ha din bebis lättklädd och då är ju en riktigt varm åkpåse ett måste. Fast om man går långpromenad med bebisen i vagnen och vill ta upp och trösta så är det ju bra om man har lite ytterkläder på och då är en tjock åkpåse alldeles för varm. Fast å andra sidan så kan man ju lyfta hela "paketet", inkl åkpåse om man vill trösta... Ja, du fattar Beror nog på vilken sorts föräldrer man är och vilken sorts bebis man får Cameleons ram är 90 cm och Frogs ram är 85 cm.
    Simpleworld åkpåsen tycker jag är jättefin men den är nog lite mer till större barn, har för mig att den är större än oth och då blir det  nog knäligt i liggdel. Är sugen på en sån där engmo dun som jag hade till minibusen. Har en limegrön oth, borde passa va. Får se hur det blir med vagn och färg sen bara.

V brukar ju använda liggvagnen inne som dagbädd till bebis så åkpåsen måste vara enkel att öppna och gå att öppna upp ordentligt vid behov. Får kika runt lite. Är förtjust i lodger också men jag är lite snål. *s* Det slutar väl med att jag sätter mig vid symaskinen och svär.
  • Asereht
    Shoegirl skrev 2009-09-06 11:22:17 följande:
    Jag har 2 Bugaboopåsar, röd och brun - för de är bäst. En blommig Buppa och en sand Lodger Bunker. Behöver nog en rosa Bugaboo åkpåsa också...
    Giillar du Buppa? Har kikat lite på den men bara på bild. Tycker de är läckra, särskilt den röd/turkosa.
    Fröken Småland skrev 2009-09-06 11:21:51 följande:
    Men Buggans liggdel är galet stor, det får plats en sovsäck i vuxenstorlek Nu är ju Frogen något lite mindre men fortfarande rejält rymlig. Bugaboos åkpåse är lätt att öppna och stannar öppen om du förstår vad jag menar. Jag vet inte vad engmo dun är men själv har jag spanat lite på Kronans dunpåse 0-6 månader, den verkar hur mysig som helst men har tyvärr slutats tillverkas.
    www.acr.jp/detail/ZAED-SBB1-sub1.jpg

Fast den vi hade var mörkt sandfärgad. Det var nog mellanbusen som hade den inser jag nu då jag letade en bild. Till mini hade vi Teutonias dunpåse. Den gillade jag med.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19