Inlägg från: straw2008 |Visa alla inlägg
  • straw2008

Bugaboo-tråd nr 19

Vickan I skrev 2009-10-01 21:39:12 följande:

Ok! Tänkte för den var vikt konstigt i påsen när den kom så extra skrynklig, men testar sätta på den och sedan blöta och sedan ånga om det inte hjälper!
    jag strök min på insidan på högsta värme, blev helt slät!

Som att stryka jeans juh, men som sagt vik den ut o in.
  • straw2008

Vickan I skrev 2009-10-01 22:32:03 följande:

ah ok..hmm RED är ju klädd med svart tyg på insidan....Får börja med att se om det blir bättre när den sitter på under natten .
    Ok min var nog mörkblå påinsidan tror jag.

Men ajg skulle inte fukta den o sen sätta på den som någon rådde, alltså den formar sig efter bågarna då o liksom blir... kan inte förklara men det ser väldigt 80 tal ut!

Antingen stryla eller hoppas på att den rätar ut sig!

Är den fin din vagn ?
  • straw2008

Vickan I skrev 2009-10-01 22:45:16 följande:

Ja den är jättefin . Med röd PF-påse till. Ska fota den och lägga upp, men orkar inte leta fram kameran nu. Störigt bara att sittdelstyget inte kom med .Men nu vill man ha ny skötväska också ju hahaha.Ok inte blöta alltså..många bud här .
    Nä blöter du o sen spänner upp den så kommer den forma sig efter bågarna, det gör säkert inte canvasklädseln för den är ju helt otöjbar medens jeans är lite med formbarn, det ser då ut som en markis som suttit uppe hela sommaren...äh du fattar säkert.

Klart du gör som du vill, men varför skulle man INTE kunna stryka? DEt är ju vanligt jeans väl ?
  • straw2008
    Mållgan skrev 2009-10-03 09:32:01 följande:
    Ja vet att det är ergonomiskt att sitta ner med benen, men att kunna lyfta upp liiiite tror jag inte skulle varit så farligt, å det hade gett lite mer stöd till mindre barn. Jag skulle själv inte velat sitta med benen rakt fram, så det är inget jag önskar att sonen skulle behöva göra heller. Men lite lutat som sagt, istället för att deras små knubbga ben petar rakt ut i luften. Är säkert skillnad när dom är 2,5 o kanske når ner med fötterna enda ner. Ja ja, alla tycker olika:)
    Jag förstår precis vad du menar,detta var en avanledningarna tilla tt vi bytte ut buggan, vår pojke satt inge bara i den i hatade att inte kunna vrida sig.

Sittplattanärjätteliten, desitter ju längst ut med tjockare åkpåse o overall....

Joja gförstår precis.

Somsagt, inget at göra åt det, antingen köper man läget eller så byter man tyvärr ut vagnen.
  • straw2008

Ikea har ju det grå kortkrulliga! I värsta fall får man väl köpa två o sy ihop ?

Annars kan man faktiskt klippa de riktigt långhåriga med en djurtrimmer. (klipper lejonklippning på min perserkatt någon gång i månaden o hanhar lika tjock päls)

• straw2008

Vår mellanslag är trasig, ber om ursäkt för hur det ser ut.

Ah ok visste inte om att ikeas var mattor, tänkte att man kunde ha det till vad man ville.

Jag har inte fårskinn ivagnen dycker det är så himla åttis :O(

Däremot en åkpåse fodrad med lamull från bozz har vi nu i been !

• straw2008

Miss Boring skrev 2009-10-05 09:26:20 följande:

Låter jättebra ju Har inga synpunkter på vid vilken ålder barnen åker vagn. Har aldrig fattat varför det ska räknas efter ÅLDER  Behov, avstånd, barnets storlek, mognad, trötthet etc betyder mer!
    Så fort man nämner att ens barn över 2 år åker vagn så kommer det alltid ett par st i denna tråden o ifrågasätter VARFÖR i hela friden en 2 åring åker vagn??

Tja tex för att barnet behöver en sovplats om man är ute hela dagen (eller då ska man väl helst bära den i sjaaaaal men men)
    För at man inte kan gå på stan med en nyfödd o en tvååring om 2åringen ska springa lös (fast då ska man väl allra helst åka till ikea o släppa lös dom, shoppa gör man på internet)
    kanske man tar vagn för att man ska ha med sig matsäck filt osv....

Låt folk göra som de vill...

Mitt barn får åka vagn om det vill, han älskar det :O)
  • straw2008
    Sundri skrev 2009-10-05 20:45:33 följande:
    Min son hatar vagnen jag älskar, "min" cam... Han sitter som ett ljus i andra vagnar men så fort jag sätter honom i camen så skriker han och krånglar... Nån som har förslag på vad jag kan göra eller är det bara att lyssan på honom och köpa en annan vagn??Provade bee idag och den skrek han också i så jag tröttnade och satt honom i en race, det blev tyst...hur kan han inte gilla bugaboo?? Är den för trång eller vad kan det vara?Förslag?Känns så hopplöst...
    Vår son hatade tyvärr oxå buggisen, gallskrek o ålade sig hela tiden till mammas o pappas förtret!

Vå sålde o köpte en bee som han faktiskt älskar!
  • straw2008

Miss Boring skrev 2009-10-06 10:37:19 följande:

Fast det där har väl blivit bättre ändå på senare år? Vet inte hur det är med Brio och Emmaljunga dock. Teutonia har ju gått att tvätta väldigt länge iaf! Verkligen är fördel om man ska köpa begagnat!
    jag köper absolut inte en vagn som man inte kan tvätta klädseln på, tycker det så skabbigt ut med typ en brio där skyddet på handlebaren (kan itne förklara bättre) är HELT brunt/beige/grått efter flera år utan tvätt med snor, glass o gud vet vad...
    Det är ju efter tvätt som vagnen känns helt som ny :O)

URK!
  • straw2008
    imsel skrev 2009-10-12 00:17:56 följande:
    Tack för svar ALLIHOPA!imaj: Vilken stad bor du i?Jag bor i Kiruna, där det är mycket snö jämt, och dom är inte bra på att ploga faktikst.. Och är dom sena med att ploga blir det så mycket snö på trottoaren att det sen bli guppigt (is och snö) och det blir jobbigt att gå.Nu när jag går med Teutonian så guppar det enormt mycket att jag inte kan gå fort, och sover han får man gå väldigt sakta där det är som guppigast.Tycker inte det är så med tex Kronan.Syrran har en babytravel jogger som jag kanske ska prova. Bara för att se om det känns bättre med lufthjul, men ändå inte 4 hjul.
    Man kan lätt vända över styret så att de stora hjulen hamnar fram (exakt samma som snöhjul) och de små bak, tycker man att det slirar låser man de små hjulen.

Går HUR bra som helst så körde vi om det var mkt nysnö.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19