Inlägg från: vinterkatt |Visa alla inlägg
  • vinterkatt

Bugaboo-tråd nr 19

Concord ser ut som nån crescent eller annan trams, tycker jag.

En fråga - vilken regnskydd passar bra till Bugaboo (förutom den som ingår)?
    Har shoppat färdigt till vårt kommande barn och hittar på grejer som jag "behöver". Barnet kommer i november och då regnar det i Gbg jämt och det verkar ganska bökigt med originalet.
    Passar Brios regnskydd (såg bara dem i nån affär)? Eller annat? Behöver inte vara snygg, men lätt att ta på/av.

• vinterkatt

Hm, sambon hade en idé om att köpa en RED och inte ens packa upp den (vi har redan beställt en cam till kommande barnet), bara sälja den efter ett tag. Men jag skulle nog inte klara av att inte använda RED-vagnen när den ändå hade funnits hemma. Sen är det ju inte så himla begränsad upplaga att folk kommer att slås om den...

• vinterkatt
    Stargirl skrev 2009-10-02 13:40:23 följande:
    Jag tror inte att folk slåss blodiga för den. Så liten upplaga är det inte. Men jag är absolut för idèn att ha två Cameleon. En i bilen och en i hemmet
    Haha, tänkte tanken men vi åker bil en gång i månaden ungefär så det är lite meningslöst, man vill ju se skönheten oftare...
    Barnet dyker upp nån gång i november och jag har redan bunkrat upp med några sittdelsöverdrag, det kommer att sluta illa.

Nån som har tips på en regnskydd förresten (förutom buggans egna)? Till liggdelen i första hand.
  • vinterkatt

Tack för svaren modestyclara och stargirl! en Bee blir det nog, en tidsfråga bara...
    ang. regnskyddet - är det inte svårt att ta på? Tar det inte väldigt mycket plats i korgen? Bor i Gbg så man vågar sig inte ut utan regnskydd.

• vinterkatt
    modestyclara skrev 2009-10-02 16:35:14 följande:
    nä då, man får in snitsen, kolla i faq som är länkat till i ts så ser du hur man gör steg för steg glöm inte att puffa upp den lilla luckan så bebben får ordentligt med luft *tipsar*
    ok då, nu är jag övertygad, ska köra på originallet, klart snyggast så och det är ju det viktigaste.
  • vinterkatt

Är det den gamla orangea fleecen? Måste ha i så fall!
    Har någon bild på nya orange-bas och gamla orange-top?
    Miss Boring skrev 2009-10-05 13:56:17 följande:

Mina små grodisar!!! Lägg märke till att ena froggen lutar lite bakåt pga Cameleonhjulensvivelhjulen som är lite högre.
  • vinterkatt

Fröken Småland - vad tycker du, passar nya orange-bas och gamla orange-top? Jag gillar lite konstiga, saftiga kombinationer men blir det tillräckligt stor skillnad mellan nyanserna? Och en gul parasoll till det på sommaren... (ser det nästan framför mig, mums, eller?)
    Miss Boring skrev 2009-10-06 12:10:49 följande:

Ja, det är gamla, men den ser ovanligt apelsinig ut på bilden. Snyggare IRL. Tror inte den passar till nya orange? FrkS vet säkert om det kan funka ihop?
  • vinterkatt

Fröken Småland skrev 2009-10-06 15:24:48 följande:

Nej, jag tycker inte att det passar *f'låt*. Kan försöka ta en bild på det senare om barnen samarbetar - påminn mig! Slänger in en karamell att fresta med så länge
    Ja, den bilden är en "klassiker" för mig, kommer ihåg den från nån bildtråd lååång innan jag ens började tänka på att beställa vagn. Men visst är det den "gamla" basen?
    Nä, du har rätt, det ser inget vidare ut med båda nyanserna tillsammans. Tack för fotot! (gillar förresten den gamla orangea bättre men den går går ju inte att beställa längre :(
    Det blev en orange bas ändå, tycker den nya ser helt ok ut på basen dock inte på toppen, konstigt egentligen...
    Ska få en rosa fleecesuflett med vagnen så nu behöver jag bara gul sittdelsöverdgrag.
    Eller röd top, som jassanjo säger. Fast den nya orangea är ju väldigt nära rött så det kanske inte är någon hit heller. Svårt med såna färger, man lyckas ju aldrig se någon sån live här i gråa Gbg...
  • vinterkatt

Fröken Småland skrev 2009-10-06 17:43:19 följande:

vinterkatt: Orange bas finns bara en variant, ingen ny och gammal. Men den är ganska ny *fniss*. Orange fleece kommer ut på Tradera och Blocket hela tiden, ofta nya i förpackning. När man köper vagn så får man ju ett gratis fleeceset på köpet så många säljer dem när färgen inte riktigt faller dem i smaken.
    oj, nu blev jag förvirrad... liknar den orangea basen mer den gamla eller den nya nyansen - tomat eller apelsin? eller fanns det inte en orange bas tidigare?
  • vinterkatt
    modestyclara skrev 2009-10-07 19:41:49 följande:
    Fröken Småland skrev 2009-10-07 19:29:55 följande: basen är lite varselväst när jag tänker efter är väl därför jag gillar den
    Låter bra det, vill ju att vagnen ska synas! Men det kan bli svårt att matcha med andra orangea nyanser. BUPPApåsen var ju jättefin, borde passa fint (färgmässigt iaf).
    Åh, 3 veckor kvar tills jag hämtar vagnen och får klämma och känna...
  • vinterkatt

Såg en diva på stan häromdagen - gräsligt att man kan få göra såna kopior! Vagnen är ful, tyget sladdrigt, den lät når den kördes (skrammel som BrioSing) och så tycker jag det är helt oetiskt av Crescent att kopiera på det viset.
    Sen får du aldrig någon bra begpris för divan när du vill sälja heller.
    Nä, jag gillar orginalprodukter. Köper du en begagnat Cam så får du nog ett hyfsat betalt för det när du ska ska sälja vidare.
    Nu har jag inte använt min vagn, inte ens hämtat ut den men själva idéen med kopior är hemsk. Sen kanske det är en hyfsad vagn (fast det tror jag inte) men jag skulle inte köpa en kopia.

• vinterkatt

Babyskyddsadapter till Acta Graco - passar den till alla deras stolar?
    Har beställt någon Acta Graco med bältad bas (hyra) och undrar om jag kan fästa den på vagnen.

• vinterkatt
    killenkott skrev 2009-10-26 19:36:42 följande:
    Ja du kan ha den till Bugaboo,men måste köpa en adaper till.
    Tack för svaret! Vill beställa adapter nu men var inte säker på om den funkar med stolen vi beställt. Har du koll på hur många modeller av babyskydd har Akta Graco släppt? År det bara Autobaby och Logico? Vet faktiskt inte vad babyskyddet vi beställt heter förutom att det är AG med bas...
  • vinterkatt

imorgon ska vi hämta vagnen. Drömde om den inatt, lite sjukt är det väl... men den är så fin!

• vinterkatt

Kan inte ni med nya vagnar lägga ut bilderna i bildtråden?.. Det är så dött där och jag vill titta på alla fina vagnar...

Nu är vi iaf bara timmar från att ha egen bugga ståendes i vardagsrummet, den ska inte stå i hallen för då ser vi den inte från soffan

• vinterkatt
    daphniamagna skrev 2009-11-04 20:21:28 följande:
    Har lagt upp en bild nu på min vagn i min blogg eiraheidemo.blogg.se
    Den var riktigt fin! funderade själv på detta kombo men det blir ett framtidsprojekt. Har en rosa fleecetopp men har inte testat den på vagnen än.

har en bild på vardagsrummets prydnad i galleriet om någon vill se/lägga ut i tråden.

och 2 frågor som jag kommit på nu när jag hämtat alla grejerna
    1. hur ser man att åkpåsen är en Cam-åkpåse, det står ingenstans vare sig på den eller på förpackningen. En brun är den iaf.
    2. fästen till parasoll - det finns ett fäste på det jag köpt - passar det till både Cam och Bee (ännu ett framtidsprojekt )
  • vinterkatt

Det är en gul parasoll så det är möjligt att den är gammal. Det står iofs bara bugaboo på lappen men då fanns kanske inga Bee. Fästet verkar inte vara avtagbart.
    Det går ganska trögt att sätta den på ramen. Ska det vara så? Lämnar den inga märken på ramen?

• vinterkatt

Det är mer åt citron, ja. Bra att den inte lämnar märken, den sitter bra på vagnen iaf. Tack för svaren!

• vinterkatt

Då är det den gamla jag har. Men åh, måste du visa såna bilder? Nu vill jag ju ha alla!

• vinterkatt
    Shoegirl skrev 2009-11-06 16:06:55 följande:
    Den citrongula är kanonfin! *vet*
    Det är den! Speciellt till orange och rosa :) Godis!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19