• ami

Bugaboo-tråd nr 19

modestyclara skrev 2009-10-29 18:11:03 följande:
    nej nej köp en maxi cosi! mycket smidigare och och även bättre adapter (pinnar)till...
    INgen som vet om Bugaboo babyskyddet är bra?
  • ami
    tezzi152 skrev 2009-11-11 14:36:23 följande:
    sambon tror dock inte jag kommer bli nöjd, han tror jag kommer vilja ha en Cam efter 1 månad igen... Hmm, har gör inte mitt val lättare!Men tror jag står fast vid Frogen... Eller? Vad har Cam som inte Frog har o tvärt om?
    Vi hade först Frog ett halvår, sen en Cam pga att den var längre i ramen (5 cm). Sålde den efter 1 år och har nu köpt en ny Frog
    Tycker Frog är överlägsen att köra och styra, iaf med större (1 år och äldre) barn i. Innan spelar det nog kvitta. Frogen känns mycket mer stadig och stabil. Rejälare hjul på att gå på skogspromenader med (iofs lufthjul, men har aldrig haft punka vilket alltid hände med våra UJ tex..). Nackdel att ramen är kortare, men frågan är om 2,5 cm på huvudhållet spelar nån roll. Isf kan man ju sätta på en cam-ram. . Eller också tar man bort sittplattan i trä så får man 10 cm längre ryggstöd Att handtagete inte är reglerbart ser inte jag som en nackdel, tvärtom (efter att ha reklamerat camens glidande handtag..). Men det kan ju vara eftersom den då tar lite större plats i bilen. men fortf kan vi ställa in Frogen i bagaget (kombi) och bara fälla handtaget. Till vår 3-åring används vagnen nu som sulky utan suflett. Hittar ingen smidigare "sulky". Har också haft Bee, men inte ens den är i närheten av Frog.
    Enl mig klart bästa vagnen alla kategorier!
  • ami

Fröken Småland skrev 2009-11-17 14:28:48 följande:

Hahaha, välja bil efter vagnen, så skall det låta! Mitt bidrag i debatten blir att den inte får plats i Toyota Aygo, Citroën C1 och Peugeot 107.
    Har du en Aygo? Har vi ju tänkt att köpa, men då måste ju vagnen få plats.. Om man tar bort ramen då? *hoppas*
  • ami

Fröken Småland skrev 2009-11-17 20:18:57 följande:

Japp, vi har en Aygo som andrabil och där får inte en Frog/Gecko/Cameleon plats tyvärr. Enbart chassit är såklart inga problem att stuva ned, men jag vill minnas att man måste ställa det på högkant (om man skall ha hjulen på) och då blir det ju sådär med sikten bakåt  Däremot får en Bee plats, nätt och jämnt, framåtvänd är det ingen risk för repor heller . Jag har aldrig varit så förtjust i Bee så jag har sålt min och kör nu runt med en BabyJogger City Mini i Aygon, den passar perfekt utan att sticka upp och skymma sikten (bredden med hjulen hamnar bakom nackkudden) och det finns ändå plats på ena sidan för en stor påse mat och ett paket blöjor Dock är det väldigt sällan som jag kör några längre turer med barnen i den lilla bilen, utan det blir bara fram och tillbaka till dagis. Annars kan man göra som Miss Boring; köra runt med takbox året runt och stuva in en vagn eller två där *överdriver lätt*
    Har också sålt Been.. Var nästan på väg att köpa en BJ city mini i somras, men det blev en ny Frog istället Har ju också en större bil, i nödfall får väl ramen sitta på passagerarplats och chassit bak
  • ami
    Suri skrev 2009-11-20 12:59:34 följande:
    Hej buggamaniacsFunderar på att köpa en varmare åkpåse till camen (sittdelen). Är det någon som har något att rekommendera (förutom bugaboos egna, för sådana har jag)? Kan man ha en "vanlig" modell eller blir det knöligt? Hur har ni gjort?Vill gärna ha dun eller fårskinn.
    Vi har en 7 AM enfan, supervarm som funkar bra eftersom man kan knyta fast den så den inte glider.

Nån som haft en buggysnuggle i sittdelen? Isf HUR sätter man fast den?
  • ami
    Nikas skrev 2009-11-20 18:24:32 följande:
    Jag har: Buggysnuggle, Elodie, Buppabrand, Lodger Bunker.Buggysnuggle: tunn åkpåse, passar vår och höst. Funkar bra att knyta fast i RAMEN.Elodie: passar bra, dock glider den rätt ordentligt, vilket gör den knölig i sittdelen, dock jäkligt snygga hehe. Sedan så är det galet vad liten den verkar vara?? Köpte den till min bebis förra vinter, men nu är han 14 månader och får typ knappt plats där! Ska sälja den helt klart.Buppabrand: Har BARA gott att säga om denna, den är skapt så att den går att sätta runt sittdelen där uppe, den är lagom stor så att min 14 månaders Lätt kan ha den minst hela denna vinter. Snygga mönster, bra ytmaterial, bra konstruktion. Rekommenderar!Lodger Bunker: Min favvo. Stor, skitsnygga olika färger/mönster, stora, med innerfoder som är lätt att ta ur. I Love them!
    Vart på ramen fäster du Buggusnuggeln? Det är ju tyg + suflett liksom upptill.. eller tänker jag fel..?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19