tezzi152 skrev 2009-11-11 14:36:23 följande:
sambon tror dock inte jag kommer bli nöjd, han tror jag kommer vilja ha en Cam efter 1 månad igen... Hmm, har gör inte mitt val lättare!Men tror jag står fast vid Frogen... Eller? Vad har Cam som inte Frog har o tvärt om?
Vi hade först Frog ett halvår, sen en Cam pga att den var längre i ramen (5 cm). Sålde den efter 1 år och har nu köpt en ny Frog
Tycker Frog är överlägsen att köra och styra, iaf med större (1 år och äldre) barn i. Innan spelar det nog kvitta. Frogen känns mycket mer stadig och stabil. Rejälare hjul på att gå på skogspromenader med (iofs lufthjul, men har aldrig haft punka vilket alltid hände med våra UJ tex..). Nackdel att ramen är kortare, men frågan är om 2,5 cm på huvudhållet spelar nån roll. Isf kan man ju sätta på en cam-ram. . Eller också tar man bort sittplattan i trä så får man 10 cm längre ryggstöd

Att handtagete inte är reglerbart ser inte jag som en nackdel, tvärtom (efter att ha reklamerat camens glidande handtag..). Men det kan ju vara eftersom den då tar lite större plats i bilen. men fortf kan vi ställa in Frogen i bagaget (kombi) och bara fälla handtaget. Till vår 3-åring används vagnen nu som sulky utan suflett. Hittar ingen smidigare "sulky". Har också haft Bee, men inte ens den är i närheten av Frog.
Enl mig klart bästa vagnen alla kategorier!