Inlägg från: yrväder |Visa alla inlägg
  • yrväder
    Stargirl skrev 2009-09-20 14:08:21 följande:
    Ja spännande......på mässan avslöjades även att om ett år ska två nya vagn modeller presenteras dock inget om exakt vad det blir.
    Vad menas med att dom presenteras då? Kommer vagnarna då, eller kommer man bara få veta mer om dom då?
  • yrväder
    Stargirl skrev 2009-09-20 19:42:27 följande:
    Nu repsenteras ju nya Bee. Den kommer till butik i Feb. Man presenterar nyheter två ggr per år hos Bugaboo. September och Mars. Sedan kommer nyheterna ofta 5-6 månader efter att de presenterats.
    Ok, vad tros om möjligheten att det kommer ett nytt chassi? Det känns ju rätt troligt att dom är less på alla reklamationer. Men å andra sidan gillar jag camen rätt mkt i modellen, så jag hoppas dom inte gör en alltför olik. Förvisso är ju både geckon, frogen och camen rätt lika varann så dom kanske inte gör några drastiska förändringar?
  • yrväder
    Stargirl skrev 2009-09-20 19:55:00 följande:
    Näe, Cameleon förblir den samma, Bee likaså. Det kommer två NYA modeller. Inte en uppdatering på Cameleon eller Bee.
    Jo det fattar jag, men med tanke på att dom tre tidigare modellerna liknar varann ganska mycket så kanske dom nya inte blir så annorlunda. Egentligen vill jag ju ha en cam med gamla chassit, men det finns ju liksom inte att få tag på nytt.

Men en av dom nya modellerna lär ju vara syskonvagnen misstänker jag....
  • yrväder

Jag har lite beslutsångest.

Jag bor ju liksom i landets norra delar, och det finns inte så mkt begagnade buggor/buggadelar häruppe.
    Nu kommer det mest troligt att säljas ett frogchassi häruppe inom snar framtid och jag är kluven.

Vi ska inte ha barn ännu, utan kommer väl vänta ca 1 år till, men jag är ju som rädd att frogchassit kommer ta slut på det holländska lagret tills dess.

Innan jag visste att det skulle komma nya modeller så var planen att köpa ett frogchassi och göra en hybrid. Mest för att jag inte vill köpa en ny cam med strulchassi.

Jag är sugen på att ta chansen och köpa frogchassit (som är från maj 09) men sambon tycker (såklart, karlar ) att jag ska vänta, det kan ju komma nån ny bra, och fin modell.

Jag gillar ju liksom camen, och är rädd att om jag väntar, så finns det inga frogchassin att få tag på, och så kanske jag inte gillar nya modellen.....

Jag gillar ju tex inte alls been, tycker både gamla och nya är ful som stryk

Åh, beslutsångest deluxe

• yrväder

jo en sak till, vad är vettigt att ge för ett beggat frogchassi som är ca 6 månader? Fint skick enligt säljaren.
    Ta med i beräkningen att det inte finns så mkt begagnat här, men å andra sidan är väl inte efterfrågan fullt lika stor.

• yrväder
    Stargirl skrev 2009-09-20 20:14:11 följande:
    Jag skulle köpa en Cameleon. Du  har ju rätt att reklamera om ngt skulle hända men glöm inte bort att de som inte bytt sitt chassi inte hörs och de som gjort det skriver ofta och frågar om råd. Så det är nog inte så stor procent som representeras i denna tråden.
    Det har du iof rätt i Visst gick det att popnita ihop handtaget också om man ville det?

Jag gillar liksom inte förändringar Iof tyckte jag faktiskt att camen var skitful första gången jag såg den Nu kan jag inte tänka mig nån annan vagn den dagen vi skaffar barn. Men det tog väl ett år eller så innan jag vande mig vid tanken.
  • yrväder
    modestyclara skrev 2009-09-20 20:21:36 följande:
    men det går ju alltid att skicka med bussgods och efterkrav (typ som postförskott)...jag kan trösta dig med att jag har ett ny frog och den kommer jag ju sälja när min dotter slutar använda den och det kan dröja flera år...så det kommer att fortsätta dyka upp fina frog flera år framöver OBS ingen annons
    Ja fast jag vill ju inte ha en ren frog, utan jag vill ha en hybrid isåfall.
  • yrväder
    Stargirl skrev 2009-09-24 08:52:33 följande:
    Läser dagligen Alex Schulmans blogg och han har iaf en Bugga....han om ngn är ju känd
    Fast han har ju monterat suffletten fel
  • yrväder

Fröken Småland skrev 2009-09-29 10:44:58 följande:

JuliaochNelly:
    Har du en brun saddlebag? Finns det?
  • yrväder

Jag minns att mamma och pappa har ett fårskinn som är grått, där pälsen är liksom krullig, och detta fårskinn är väldigt tunnt om man jämför med såna vita fluffiga med lång päls. Vet dock inte vart dom köpt det, men det måste väl gå att få tag i från såna som säljer fårskinn direkt eller vad jag ska kalla det, inte via butik alltså.

• yrväder

finns det frogchassin att få tag på då (i sverige) ? kidz har ju tagit bort dom från hemsidan.

• yrväder

Noas mamma skrev 2009-10-13 16:11:11 följande:

ja men det är beställningsvara. du får snällt flörta och hoppas på att det finns nån som är snäll och tar in jag skulle chansa och maila kidz och höra med dom om dom kan ha möjligheten att ta hem ett åt dig
    Ok, dom hade nämligen det på bild förut, men det stod att det var beställningsvara, så jag tänkte att dom kanske hade fått slut på dom på lagret nu.

Jag ska inte ha nåt än, vill bara hålla koll, utifall dom börjar sina
  • yrväder

Min syster har en babyace, (ekonomisk fråga) Dvs samma vagn som crescents.

Nu har inte jag kört buggan mer än hos ett par kompisar (men jag är redan frälst ). Men jag har sett den fällas ihop, vänt styret och testat typ alla funktioner

Förutom att crescents kopia är ful är den plastigare, och rackligare än buggan. Dessutom sitter spärrarna för att vända handtaget längst ner på styret (den där runda plastploppen) vilket gör att om du inte har chimpansarmar , så är det ett h-vete att vända styret, man får liksom gå runt och stå från sidan på vagnen för att göra det, och hela ska man vara två, en som trycker in dom och en som flippar över styret. Helst inget man gör för att solen lyser in tex. Världens osmartaste placering....

• yrväder

ang babyskydd så beror nog bas eller inte bas beroende på vilken bil man har. I båda våra bilar (corolla, ford mondeo) + syrrans bil(volvo v50) är det ett h-vete att sätta fast iaf acta gracon utan bas. Det GÅR, men jag kommer iaf inte att känna för att stå i 15 min varje gång för att få fast stolen manuellt man ska iväg för att bältet är snudd på för kort. (har provat fram i forden- kort även där, men ej i de andra pga airbag)

Sen så håller jag med om att dom sitter som en korv i AG, men för mig kommer det nog inte att bli aktuellt att köpa en maxi cosi den dagen vi skaffar barn då vi mest troligt kommer kunna låna ett AG babyskydd + två baser.

• yrväder

nu vet jag inte hur varm den där åkpåsen är, men där jag jobbar ibland så har dom voksipåsar, och dom är det ju ull i. Mitt i vintern så har barnen ändå overall på sig när dom sover ute, men gränsen går såklart vid 15 minus ungefär, är det kallare sover dom inne.

• yrväder

det verkar som om dom ska sluta med marin och orange bas till camen, dom är iaf bortplockade på bugaboos hemsida.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19