Inlägg från: LillaÄlskadePyret |Visa alla inlägg
  • LillaÄlskadePyret

Bugaboo-tråd nr 19

Hej Bugga-experter...jag är supersugen på en Cameleon Denim men i helgen när jag var o provade blev jag ändå osäker...skulle behöva era expertråd, vad på min +/-lista stämmer och vad är bara struntprat?...Tack söta den/de som tar sig tid o hjälpa mig...=)

BUGABOO FÖRDELAR/NACKDELAR:
    +Liten och smidig
    + Denim edition är såååå fin, helt kär i den. Utgår snart så jag måste skynda mig i så fall..
    + Bra testresultat i de tester jag kunnat hitta.
    + Snygg design
    +Många verkar nöjda med sin Bugga.
    + Man kan ha ståbräda om det blir fler barn längre fram
    +Många fina tillbehör
    - Lite svårt att komma åt annars rymligt lastutrymme.
    -Handtaget kändes väääldigt skrangligt (och är ett "välkänt" problem?)
    -Överlag kändes vagnen som lite sämre kvalitet än Teutonia Cosmo?
    -Dyrare än Teutonia Cosmo som jag jämfört med.
    -Barnet hamnar väldigt långt ner och man får böja sig långt ner.

• LillaÄlskadePyret
    imaj skrev 2009-10-19 10:56:02 följande:
    - Lite svårt att komma åt annars rymligt lastutrymme.Bara svårt att komma åt med liggdelen på och man vänjer sig snabb hur man ska gå tillväga för att få ner varorna lättare d.v.s. enkelt lyfta bort liggdelen och packa i, vicka liggdelen och packa i eller helt enkelt packa i varorna en och en. Liggdelen har man oftast MAX i 6månader och sen så är varukorgen lätt att komma åt .-Handtaget kändes väääldigt skrangligt (och är ett "välkänt" problem?)"Skrangligt"? Att handtaget är vickbart upp och ned för till en del av dämpningen.-Överlag kändes vagnen som lite sämre kvalitet än Teutonia Cosmo?Har ingen erfarenhet av Cosmon, men det tilltalar inte mig estetiskt iaf!-Dyrare än Teutonia Cosmo som jag jämfört med.Jag anser att Cameleonen är värd varenda öre så för mig är priset i slutändan en liten sak. -Barnet hamnar väldigt långt ner och man får böja sig långt ner.Kan vara jobbigt när man har liggdelen, vad vet jag? Men det är ju som sagt MAX i 6månader, sen efter det 6månaderna är det bara bra att den är rätt låg= mindre fallhöjd om barnet skulle lyckas ta sig ut vagnen.Hoppas du blev lite "klokare" !
    Tack för kloka åsikter, precis det jag behöver höra! =)
    starlet skrev 2009-10-19 10:56:17 följande:
    Kommer med lite åsikterHandtaget ska gå att vicka lite på. Det är en del av fjädringen. Dessutom kan du fälla handtaget rakt över - ngt du inte kan göra på en Cosmo. Cosmon är tyngre och klumpigare och Teutonias hjul är inget vidare tycker jag.Liggdelen sitter relativt lågt på Buggan men den har du bara i typ fem månader.
    Bra att du påpekade att man inte har liggdelen så länge...första barnet så jag vet inte allt om sånt än..;)
    Stargirl skrev 2009-10-19 10:57:20 följande:
    Fördelarna har du helt rätt i sen så finns deni dessutom med svarta chassit (om det är den du kollat på) helt ljuvlig!! Denim är bara så SNYGGT!Nackdelarna svarar jag gärna på.Ja du har rätt ang varukorgen blir lite svår att komma åt med liggdelen. Dock inte med sittdelen. Liggdelen används trots allt under en väldigt kort tid.Handtaget är inte skrangligt enligt mig och inte heller ngt problem. Det är en del av fjädringen.Bugaboo har absolut inte sämre kvalitet än Teutonia. Bara att titta på begagnatrpiser. En Bugaboo Cameleon får du massor för begagnat medan en Teutonia sjunker som en sten så fort du rullat ut den från butiken.Liggdelens nivån har säkert en 10 cm skillnad mellan Teutonia och Bugaboo. Men det har att göra med tyngdpunkten. En lätt vagn som dessutom är smal måste ha en låg tyngdpunkt för att den inte ska tippa. Teutonian är både bredare och tyngre då kan man placera tyngdpunkten högre. Sittdelarna sitter dock på samma höjd på båda vagnarna.Priset, det är dyrare med en Bugaboo än en Teutonia. Sant, men du får ett väldigt bra andrahandsvärde på en Bugga oxå.
    Jag har sett på blocket etc att begagnat priserna är väldigt bra på Buggan. Jag ska nog helt enkelt gå o testa igen hos en försäljare som inte är lika neggo till Buggan som hon på Bonti (sthlm) var...=)

Tack!!
  • LillaÄlskadePyret
    Stargirl skrev 2009-10-19 11:11:35 följande:
    Testa hos NK på barnavdelningen eller hos Barnbutiken även i förorterna finns bra Bugga återförsäljare. En som heter Babybus i Barkarby och en ny som jag inte besökt ännu i Häggvik (nära stinsen) de heter Big Baby.
    Tack för tipsen, precis det jag undrade över, hittade bara Bonti när jag letade..=)
  • LillaÄlskadePyret

Noas mamma skrev 2009-10-19 11:57:41 följande:

vilken bonti butik menar ni? jag har alltid blivit bemött med ett glatt leende och har aldrig varit med om att bonti är negativa till bugaboo! däremot upplever jag dom som ärliga! speciellt en tjej som jag hade mycke kontakt med under en period.
    Jag var på Bonti på Norrtullsgatan - hon som hjälpte oss var supertrevlig, men hon rekommenderade inte Buggan. Hon hade haft både Teutonia Cosmo och Bugaboo Cameleon och sa att kvaliteten mellan märkena är natt och dag. Och att de fick reklmationer på i stort sett alla Bugaboo's men knappt några alls på Teutonias vagnar...så hon var trevlig och hjälpsam, men ingen Bugga-fan...
  • LillaÄlskadePyret

Ni var så bra härinne så jag chansar och frågar lite till...=)

Jag tänkte nog beställa en Buggis ikväll (denim cameleon). Tänkte som novis höra vilka tillbehör det är lika bra att beställa på en gång och vad man kan vänta med? (har nämligen 10% rabatt på första köpet, vill beställa det "nödvändigaste" på en gång då tänkte jag...)

Vilken bilbarnsstol som passar cameleon rekommenderar ni?

Stort tack igen! =)

• LillaÄlskadePyret

Har följt er men hållt mig lite i bakgrunden.hoppas det är ok..;)

Idag ska jag hämta ut vår Cameleon Denim (RED) vagn...=)..bebis kommer först i vår men var tvungen o köpa den ändå, tycker den var så fin och Buggan verkar så bra..=)..

Har ni något nyböljartips för mig? Vad är bäst att investera i på en gång, ex barnskydd (ser att ni rekommenderar Maxi Cosi, finns det flera eller bara en?) Något mer man ska tänka på när man ändå är där och handlar?..

Tack för att ni tar er tid! =)

• LillaÄlskadePyret
    thj skrev 2009-10-30 11:44:17 följande:
    Oh älskar denim RED så läcker! Jag gillar aktagracos babyskydd(där basen ingår),funkar super bugaboo likaså besafe men den är ganska tung men annars superbra den med.
    Vad är fördelen med aktagracos jämfört med någon annan?..försöker lista ut vilken jag ska välja..vet inte riktigt vad jag ska kika efter. Vill såklart att den skall vara säker, men inte så tung..
    Stargirl skrev 2009-10-30 13:00:54 följande:
    Maxi cosi funkar bra med Maxi cosi adaptrar, Akta Gracos babyskydd är billigare men jag tycker barnet sitter mycket bättre i en Maxo cosi.
    Tack för tips! Finns det några andra för- nackdelar, ex hur tunga de är?
  • LillaÄlskadePyret

Nu har jag fått hem vår fina Denim RED...åh vad fin den är =)
    Nu står den mest i vardagsrummet och tar plats...ska fälla ihop och ställa undan tills i vår - men den är ju så fin o titta på...så nu är jag glad! =)

• LillaÄlskadePyret
    Stargirl skrev 2009-11-04 14:36:58 följande:
    Men så härligt!!! Spännande. Jag minns när vi köpt våran första vagn. Det var helt underbart.
    Haha, ja precis - det är ju "bara" en vagn - men jag är ändå som ett litet barn som fick vad hon önskade sig av tomten....;)
  • LillaÄlskadePyret
    vinterkatt skrev 2009-11-04 15:16:04 följande:
    Kan inte ni med nya vagnar lägga ut bilderna i bildtråden?.. Det är så dött där och jag vill titta på alla fina vagnar...Nu är vi iaf bara timmar från att ha egen bugga ståendes i vardagsrummet, den ska inte stå i hallen för då ser vi den inte från soffan
    Jag kan ta en bild när jag kommer hem o lägga ut! =)

Sambons nya svindyra cykel står i vardagsrummet vilket jag har stört mig på. Han vägrar dock ha den i förrådet då den kostar ca 25 000:- och så gillar han att snegla på den när vi kolla på tv, ...men nu astår barnvagnen i vägen, och nu ÄNTLIGEN förstår jag honom....hahaha...
  • LillaÄlskadePyret

Jenny 28 skrev 2009-11-17 13:28:05 följande:

Hej!Är det någon här som kan tipsa om en så liten bil som möjligt där Bugaboo'n får plats (utan att behöva montera isär vagnen)...? Är på jakt efter en "andrabil" men vill helst inte ha en kombi. Var sugen på en Peugeot 206 men tyvärr gick ju inte vagnen in i bagaget.
    Sjukt bra ämne..ska själv köpa liten bil...hade hoppats att den gick in i en 206:a...attans...307:an då (inte caben) - nån som vet om cameleon får plats där?...
  • LillaÄlskadePyret
    LR75 skrev 2009-11-17 15:37:47 följande:
    Jag tror den borde gå in i en 206:a.Har själv en 307:a och där går den in utan problem.
    *pustar ut*
  • LillaÄlskadePyret

Är det ngn som vet vad Petunias skötväskor kostar ca i nypris? Försöker googla men hittar inte mkt info...är sugen på en begagnad men behöver ju veta vad de kostar nya så jag vet om säljaren är ute o cyklar eller ej...

• LillaÄlskadePyret

Fröken Småland skrev 2009-11-19 20:53:56 följande:

Ooops... Här var det visst en storm i ett vattenglas... Kikar in för att tipsa om att Plus snackar bristfälliga barnvagnar ikväll kl 21.00 *håller andan*
    Tack för tipset! *sätter mig klistrad*
  • LillaÄlskadePyret
    Lille Mammsen skrev 2009-11-23 13:40:51 följande:
    Sorry...ser själv att jag skrivit bra pris,menade faktiskt ett typ värde (pga gäller ett byte) Sorry!
    Jag hänger med här i bakgrunden och har sett måånga som frågar här i tråden ang pris/värde på saker - proffsen här inne (jag är inte inräknad där..;)..)..Skulle säkert kunna svara, men FÅR inte för FL, då kan tråden stängas ned, och det vill ju ingen. Det är inte ju inte så att de inte svarar för att de inte vill. Som de skriver så hänvisas prisfrågor/värderingsfrågor till att kika på blocket eller tradera för att skapa sig en uppfattning..ÄVEN om man skriver "EJ ANNONS" så tolkas det som en annons enligt FL's regler...=)

Hoppas du hittar nåt att jämföra med på blocket/Tradera =)

-----------------------------------------------------------------------------------------

Köpte en Petunia-skötväska i helgen (brun/turkos) att ha på Denim-vagnen i vår...*längtar*..
  • LillaÄlskadePyret
    Lille Mammsen skrev 2009-11-23 15:18:04 följande:
    Svårt att uååfatta den som en sälj annons....men du får jätte gärna anmäla min fråga så vi får se dera svar! Känns lite knasigt att jag anmäler den själv!! Info gärna alt inboxa mig med svaret du fick! Kan ju va bra o veta hur dom tyder en fråga! LillaÄlskadePyret skrev 2009-11-23 15:03:20 följande:
    Det är inte vad JAG uppfattar som en säljannons och inte, utan försökte bara förklara varför du kanske inte får svar rakt ut i tråden... jag tycker såna frågor om vad saker är värda är superintressanta, bara att du förstår att det inte är de som är här inne i tråden som gör reglerna, det är FL - jag tänker inte anmäla frågan, med risk att det blir något knas o något stängs ner *hua*...=)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19