Inlägg från: livet från ljusa sidan |Visa alla inlägg
  • livet från ljusa sidan

Bugaboo-tråd nr 19

Halloj!

Jag måste få fråga proffsen, vad är det för skillnad på frog, gecko och cameleon? är det så att de var dåliga och därför inte säljs längre i sverige? Funderar om man skall köpa en begagnad men eftersom man inte kan känna på dem i affär så är det lite svårt att veta hur de "skall" vara när de är nya..

Sedan undrar jag om man kan köpa från utlandet, om det blir billigare eller blir det ungefär samma?

Tack!

• livet från ljusa sidan

herregud, jag trodde jag hade läst ts men helt missat den faq:en Tack!

modestyclara skrev 2009-10-06 22:20:12 följande:
    livet från ljusa sidan skrev 2009-10-06 22:09:32 följande: Kommer inte riktigt ihåg allt som står i bibeln (Läs FAQ) men om jag inte är ute och cyklar så ersattes frog av cameleon och gecko av bee? Även om de inte är helt jämförbara.... Min topplista (jag har haft alla): 1. Frog 2. Gecko 3. Bee 4. Cameleon Hittar du en fin frog eller gecko så hugg säger jag
    Får jag fråga varför du rangordnar dem på det sättet? Allt sådant är ju personligt men alltid roligt att höra
  • livet från ljusa sidan
    modestyclara skrev 2009-10-06 22:33:14 följande:
    livet från ljusa sidan skrev 2009-10-06 22:26:06 följande: Frog vinner för den är så välbalanserad och lättkörd. Det är geckon också men frog är lättare att pimpa med cameleon-sufletter. Geckon hamnar tvåa för att den är så grymt snygg med aluminium-ram och utan sufflett *dreggel* Bee är en trevlig och smidig vagn som har pimppotential (inte endavagn dock). Cam -jag gillar inte reglerbara handtag eller inställbar fjädring på framhjul, helt onödigt om du frågar mig.
    haha kort och consist (hur det nu stavas) du verkar ha bra koll iaf Men då vet jag vad jag kikar efter då, tack!
  • livet från ljusa sidan

Var inne idag och kände på vagnarna, belv tokkär i red, eftersom chassit var svart! Riktigt snyggt, men ärligt talat 14000kr...är inte det lite väl häftigt, kostar den det överallt?

Hade funderingar på att köpa en bee och en swift och använda been i "mellan" perioden när man inte vill ha bebisen vänd bort från sig och sedan ha been som en sulky "på köpet" så att säga.... Men det kändes inte bra så det blir nog en cam, man fick en fleecetop på köpet som erbjudande så man får nog slå till snart Men herregud, vilken beslutsångest! Vilken färg??? Älskar ju offwiten men blir den inte väldigt smutsig fort?

Oj svamlar mycket nu, hoppas ni orkar svara!

• livet från ljusa sidan
    modestyclara skrev 2009-10-09 21:25:22 följande:
    livet från ljusa sidan skrev 2009-10-09 21:17:35 följande: Vilken bas ska du ha? Jag har själv beställt offwhite och tror man får tvätta ibland
    Jag funderade på mörkgrå, tråkig som jag är Den bruna är dock riktigt snygg också!

Skumt att de tog så himla mycket där då?? hon hade bara priset i euro men räknade om det och fick fram 14000...till och med hon som sålde den satte nästan i vrångstrupen... just att det skiljde så mycket
  • livet från ljusa sidan
    modestyclara skrev 2009-10-09 21:45:28 följande:
    livet från ljusa sidan skrev 2009-10-09 21:42:11 följande: kollade lite snabbt på min favvo-affär www.kidzshop.se där ser det ut som red kostar 11000 kr? Grå är snyggt till offwhite och till klarblå tycker jag men om du har svart topp så ser det ut som en likkista... Brun är superfin. Jag har en orange bas och en maring bas
    haha en likkista låter ju inte allt för roligt...Men jag kan tycka att det är snyggt med diskreta färger typ svart och grått så bryter man med någon rolig åkpåse
  • livet från ljusa sidan

Jag är inte superförtjust i denimtyget alltså.... men vill så gääärna ha svart chassi... kan man sälja den klädseln och byta isf?

• livet från ljusa sidan

Hihihi nu har jag fått med sambon ner och känna på vagnen och det är nog inte alls långt kvar tills han tippar över kanten...muhahahaha.

Herregud, vi kvinnor har det inte lätt alltså.

• livet från ljusa sidan

Tycker det låter bra med män som inte är rädda att gå runt med rosa saker

Jag har snöat in på red nu... tycker att det är galet snyggt med den svarta ramen. Barnvagnsaffären i stan har fått ett exemplar, och den står uppställd så då tycker mannen att det borde vara billigare eftersom det är ett demoex, vilket jag inte själv tänkt på men egentligen så borde det ju vara det

Så då tänkte jag att jag skulle köpa via ngn webshop, men har inte plats för att förvara den i 20veckor! Och om jag väntar längre så kommer det säkert ta slut....

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19