Inlägg från: Berit82 |Visa alla inlägg
  • Berit82

Bugaboo-tråd nr 19

Hej!

Funderar ev på att köpa en Bugaboo och jag undrar hur ni gör som syr egna tillbehör. Håller med om att 200 spänn är lite dyrt för ett avritat mönster, särskilt om man inte vet ifall det är bra... Är det svårt att rita av delarna själv eller hur har ni gjort?

• Berit82
    Berit82 skrev 2009-11-19 20:54:01 följande:
    Hej! Funderar ev på att köpa en Bugaboo och jag undrar hur ni gör som syr egna tillbehör. Håller med om att 200 spänn är lite dyrt för ett avritat mönster, särskilt om man inte vet ifall det är bra... Är det svårt att rita av delarna själv eller hur har ni gjort?
    Ingen som syr själv?
  • Berit82

Underbart! Man har verkligen blivit inspirerad av alla bilder på vagnar med härliga färgkombinationer och snygga mönster!

• Berit82

Suck, blir tokig... Hur är det egentligen med kvalitén på Cameleon? Har de rättat till problemet med handtaget? Var inne i min barnvagnsbutik och de hade 7-8 chassin de väntade på nya handtag till efter reklamationer.

• Berit82

Och om det är fixat - när? I fall man skulle köpa en begagnad.

• Berit82
    thj skrev 2009-11-24 10:10:10 följande:
    jag tror det är åtgärdat för längesen,men väntade på handtag till bugaboo?Har aldrig hört att de bytt ut ngr handtag tidigare?
    Vet inte om det var hela handtag eller delar, med det berodde på handtagen iaf. Enligt FAQ ska det var bättre nu men inte helt bra, så frågan är vad innebär det? Hur stor är risken att man får ett handtag som glider?
  • Berit82

Låter skönt om det är så. Håller på att velar fram och tillbaks vilken vagn jag ska köpa men kommer alltid tillbaks till buggan. Men jag måste bestämma mig snart för enligt affären ska Bugaboo dra ner på antalet återförsäljare så att de bara ska gå att köpa i storstäderna nästa år.

• Berit82

Vill gärna känna och klämma tills ag bestämt mig. Sen är den också väldigt billig här i Borås, de tar 9000 för en komplett vagn.

• Berit82

Vet ni något butik i Göteborg som är väldigt bra på Bugaboo? Duktiga över huvud taget helst så man diskutera fördelar och nackdelar med andra vagnar. Var på babyproffsen i Borås men de är kass! Sa att jag vill ha en lätt och smidig vagn som även funkar på sogsvägar (Cameleon!) och så började de visa upp tunga åbäken... Och sa att det där med ergonomisk sittdel är ingenting att ha. Själv vill jag ha just det!

Tycker iofs att Barnvagnscentralen i Borås är bra men ska man köpa en vagn för 10.000:- känns det bra att prata med fler experter.

• Berit82

Nej, babyproffsen säljer inte bugaboo, jag var där för att titta på liknande vagnar. Tycker också att de är väldigt trevliga på barvagnscentralen men som du säger är det stor skillnad i hur duktiga de är så jag skulle vilja prata med något annat ställe innan jag bestämmer mig.

Nu har jag väl i princip uteslutit alla vagnar utom Cameleon men jag vill verkligen vara helt säker att jag vet allt om vagnen innan jag köper den.

Det låter inte så kul med handtagen, var det länge sen? Tänkte jag skulle köpa därifrån eftersom de är billiga och min man absolut vill köpa en vagn där vi bor.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19