Inlägg från: modestyclara |Visa alla inlägg
  • modestyclara

Padmé Amidala skrev 2009-09-05 16:04:34 följande:

Går det att få tag på en extra Frog-ram? Kidzshoppen säljer (sålde?) enbart ramen ihop med chassit. Och jag har inte sett någon begagnad till salu.Ska jag fortsätta hålla ögonen öppna eller ge upp?(Jag vet att man kan använda cam-ram, men då skulle jag även blir tvungen att köpa en ny ligg- eller sittdel och det känns onödigt.)
    har du frågat om de kan fixa fram ram separat? de brukar fixa det mesta
  • modestyclara
    Asereht skrev 2009-09-05 15:50:21 följande:
    Hej! Jag har en fråga till er bugabookunniga. Om man ska kolla på en begagnad frog eller gecko vad ska man vara extra uppmärksam på?
    har du äntligen tagit ditt förnuft till fånga och lämnat p&t?

Frog och gecko har inga direkta problem...kolla att alla vita delar fungerar (broms. justering av lutning på sittdel, klicka loss sittdel), fäll ihop och upp vagnen, att tyget är helt (är ofta lite solblekt på suffletterna på äldre vagnar och inte helt lätt att få tag i ny klädsel till dessa vagnar), att det ingår regnskydd...öh...att skummgummit på frogramen är helt och att aluminiumet på geckoramen inte är alltför repigt kan man ju titta på (det stör inte funktionen iofs), att selen är hel kan man ju kolla också......
  • modestyclara
    Asereht skrev 2009-09-05 16:36:55 följande:
    Ja, nu har vi inte haft någon P&T på över ett år och har inget behov av syskonvagn längre  så nu är det dags att testa den sista singelvarianten jag är nyfiken på när lillebror kommer. Tack för infon, har kopierat och sparar infö titten.

Tack du med. Hoppas på att platsa här då inom en snar framtid.
    va ska ´ru ha en till? Grattis! JAg skulle rek. frog framför gecko om du ska ha den till bebbe...
  • modestyclara
    Asereht skrev 2009-09-05 16:41:01 följande:
    Tack! Japp, vi ska få en lillebror till. Har ögonen på Frog men kan inte låta bli att snegla lite på Gexkon då jag rent estetiskt tycker det är snyggare utan bygeln men samtidigt är den ju praktisk. Men jag har förstått att frogen erbjuder lite mer "pimp" möjligheter om man inte orkar sy själv.
    geckon är supersnygg med alu-ramen tycker jag och allra snyggast som sittvagn, men frog är ju roligare för man kan ha camtoppar och bygeln är rätt bra när man har sittdel...vi hänger saker i den Jag ska sälja min gecko snart eftersom jag bara har en som nyttjar frog/bee/gecko...känns lite overkill...men sörja geckon kommer jag göra
  • modestyclara

miracle maker skrev 2009-09-05 18:36:25 följande:

Hej,någon som vet om Bugaboos åkpåse får plats i liggdelen eller om den bara funkar till sittvagnen? Om den får plats i liggdelen, är den i så fall tillräckligt varm för en nyfödd i vinter?Skulle även vilja höra om era erfarenheter av Takata babyskydd. Jag är mån om att köpa ett babyskydd som är dokumenterat säkert, men har inte hittat något test där Takata recenserats. Tycker inte heller att det ser så särskilt "ombonat" ut på bilder, men har inte känt och klämt på det i verkligheten... Det som talar för är att det så snyggt och smidigt att det kan sättas på vagnchassit, men som sagt: säkerhet och komfort måste ändå gå i första hand. Tacksam för alla tips och erfarenheter, positiva såväl som negativa.
    ja den får plats men eftersom påsen är skålad för att passa sittdelen är det bättre med en annan åkpåse eller ännu hellre ett fårskinn och en filt eller en vikfilt från promix.se (min favorit).

nu har jag hjärnsläpp just nu men det finns babyskydd med små pinnar till adapters (som man kan ha på babyskyddet jämt utan problem) ...maxi cosi heter stolen (den är säker)
  • modestyclara
    SeriousGangBang skrev 2009-09-05 18:42:05 följande:
    skiljer det mycket i färg mellen åkpåsen i orange och basen i orange. blir det lite för mycket orange kasnke?har ju color blocks på suffletten www.blocket.se/vi/23416151.htmganska bra pris annars va?inte min annons
    tycker det där ser ut som 'gamla orange' så då är det nog inte samma som basen...men fråga när åkpåsen är köpt?
  • modestyclara
    Shoegirl skrev 2009-09-05 18:49:27 följande:
    eller så kan man ju ha flera... *sorterar åkpåsehögen* Bra när man.. eum... tvättar.
    med tanke på hur ofta Rut äter lunch eller mellis i vagnen just nu så lär jag ju behöva en åkpåse att byta med när jag tvättar Då är frågan vilken jag vill ha bara...

Har orange och den funkar till allt (marin frog, orange cam, rosa topp, pf topp, brun molntopp)...ska man hitta en till påse som funkar till allt så blir det klurigare...
  • modestyclara
    Acelise skrev 2009-09-05 19:17:20 följande:
    Hej!Vet inte om denna fråga diskuterats i tråden förut, men hoppas på er hjälp!Vi väntar vårt första barn, en kille, och funderar på en Bugaboo Cameleon. Var och kollade i butik idag, men vi reagerade på att VARUKORGEN under liggdelen verkade så svåråtkomlig och trång?Någon annan som upplevt samma sak?Fattar inte hur man ska få in någonting där utan att vika sig dubbelt och i sådant fall bara något platt.Vore toppen med lite feedback på detta så vi kan välja! Tack snälla!
    varukorgen är väldigt rymlig och praktiskt eftersom man kan snöra ihop den så att man inte tappar ur småsaker. MEN den är svår att komma åt med liggdelen på, det blir mycket enklare med sittdel på och det är ju sittdelen du har majoriteten av vagnsperioden... Ett tips är att helt enklet klicka loss liggdelen om du ska ha i och ur stora saker som ex en ica-kasse
  • modestyclara

Noas mamma skrev 2009-09-05 19:45:56 följande:

jag skulle köra på en offwhite eller en marin!
    marin är nog inte samma som marin frog men snyggt i orange *dreggel*

offwhite går bort med tanke på hur kletigt jag matar
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19