miracle maker skrev 2009-09-05 18:36:25 följande:
Hej,någon som vet om Bugaboos åkpåse får plats i liggdelen eller om den bara funkar till sittvagnen? Om den får plats i liggdelen, är den i så fall tillräckligt varm för en nyfödd i vinter?Skulle även vilja höra om era erfarenheter av Takata babyskydd. Jag är mån om att köpa ett babyskydd som är dokumenterat säkert, men har inte hittat något test där Takata recenserats. Tycker inte heller att det ser så särskilt "ombonat" ut på bilder, men har inte känt och klämt på det i verkligheten... Det som talar för är att det så snyggt och smidigt att det kan sättas på vagnchassit, men som sagt: säkerhet och komfort måste ändå gå i första hand. Tacksam för alla tips och erfarenheter, positiva såväl som negativa.
ja den får plats men eftersom påsen är skålad för att passa sittdelen är det bättre med en annan åkpåse eller ännu hellre ett fårskinn och en filt eller en vikfilt från
promix.se (min favorit).
nu har jag hjärnsläpp just nu men det finns babyskydd med små pinnar till adapters (som man kan ha på babyskyddet jämt utan problem) ...maxi cosi heter stolen (den är säker)