Inlägg från: StaffenAssar |Visa alla inlägg
  • StaffenAssar

Bugaboo-tråd nr 19

Fröken Småland skrev 2009-10-21 21:20:18 följande:

Då är det nog smart att ha två fungerande vagnar när ni är så beroende av den. Leta efter en solblekt Gecko eller Frog, bör kunna fås till knappa 3.000:-, helst 2.000:- men jag är ju ifrån du-vet-vilket-landskap
    Helst 2.000:- låter ju helt klart bäst Är ju ingen brådska för han ska inte börja förrän i januari, så jag har ju lite tid på mig att leta...
  • StaffenAssar

Fröken Småland skrev 2009-10-21 22:07:09 följande:

Förlåt OT, och förlåt om jag snokar, men får han gå på "vanligt" dagis? Och i så fall, hur säkerställer de att han har det bra där utifrån sina särskilda behov?
    Fortsätter på OT då Du får gärna fråga hur mkt du vill! Ja, han får gå på vanligt dagis, men de kommer att ha heltidsresurs till honom. Vi har precis varit på möte med en kvinna som är specialpedagog och samordnare för barn med särskilda behov inom vår stadsdel, och "vår" specialpedagog och sjukgymnast från habiliteringen för att klura ut vad han behöver och så. Han får en särskild matstol, en golvstol och en gåstol, allt från hjälpmedelcentralen. Sjukgymnasten kommer också att komma dit och jobba med honom. Han är ungefär som en 5-6 månaders (lite slappare i kroppen kanske) bebis fast han snart är 16 månader, så han utvecklas ju men låååååångsamt. Så antagligen kommer han att lära sig krypa(förflytta sig iaf),stå och prata under dagisperioden iaf. Kan tänka mig att om han knappt utvecklades alls och inte gick att få någon vidare kontakt med skulle han nog fått gå på något specialdagis, tror nästan att det är det det hänger på. Tydligen används min stadsdels sätt att arbeta med "resurspedagoger" och "resursbarn" som inspriation för andra stadsdelar, så det känns ju tryggt. Och sjukgymnasten och specialpedagogen från habiliteringen tyckte att min stadsdel var en av de som de hade bäst samarbete med, så det känns ju också bra.

Och nu har jag OT:at supermycket Men fråga gärna om du vill veta något
  • StaffenAssar
    LR75 skrev 2009-10-22 00:56:24 följande:
    fanns en frog annons för 1500:- på blocket för några dagar sedan.*obs - absolut inte min annons*
    Jo, mailade på den igår utan svar...
  • StaffenAssar

Fröken Småland skrev 2009-10-22 07:15:12 följande:

StaffenAssar: Vad härligt det låter att ni får så mycket stöd och hjälp! *lite glad att man bor i Sverige*
    Jo, ganska mycket glad att vi bor i sverige

Miss Boring skrev 2009-10-22 08:39:36 följande:
    Jag fortsätter fråga då... Visst vad det ni som ev önskade typ ur och skur? Det blev det alltså inte? Skönt att ni nu hittat ngt som känns så bra!!! Personalens engagemang är ju a och o!
    Japp, våran stora går på ur och skur, men jag känner att det helt enkelt inte blir bäst för Oscar. Det skulle absolut kunna funka, men det kändes som att det blir lite mycket kompromissande, och att han får det bättre på en vanlig fsk. Sedan får vi se, vi kanske flyttar honom till ur och skur om han skulle bli mogen för det, men det får bli en senare fråga. En liten sorg är det förstås att de inte går tillsammans, men efter att ha vägt en massa för- och nackdelar mot varandra så får det bli såhär.

Noas mamma - Kikar in hos dig och ser hur det går för Noa...
  • StaffenAssar
    Greksmurfen skrev 2009-10-22 15:57:47 följande:
    hejhe...hmmm ska lägga ut lite på blocket. har en en del nya topptyger både fleece å canvas... men vet inte vad ska man sätta för pris...vill ju bli av med dem?? ni som har sålt vad brukar dem gå för å vad brukar ni sätta för priser... en är ju med paul frank med...(obs ingen säljning, bara tips)
    Fick 750 kr för mitt nästan oanvända i svart canvas, dagen efter jag lade ut det Fast fick förstås många prutmail också.
  • StaffenAssar
    Greksmurfen skrev 2009-10-22 17:21:51 följande:
    aha... la du ut det för 750kr då lr?? vilka färger bruka gå bäst??
    Japp, lade ut för 750... Vilka färger som går bäst vet jag inte, men fick måååånga svar på mitt svarta iaf, ända till annonstiden gick ut. Tog inte bort den eftersom jag försökte sälja en liggdel också, men det gick inte så bra.
  • StaffenAssar

Miss Boring skrev 2009-10-26 15:22:27 följande:

Du skulle haft den till sonen på förskolan, var det så? *osäker på om jag hänger med i trådsnacket*
    Japp, du har hängt med alldeles utmärkt
    Nu funderar jag lite på en begagnad brio sing *gömmer mig under bordet*
    Tycker han sitter bra i den också, och det är ju inte jag som ska köra den liksom, så köregenskaper är struntsamma...
  • StaffenAssar
    Shoegirl skrev 2009-10-26 19:33:25 följande:
    Svär inte i tråden!
    F´låt... *tittar ner i marken och skrapar med tån i golvet*
  • StaffenAssar
    Shoegirl skrev 2009-10-26 19:33:25 följande:
    Svär inte i tråden!
    F´låt... *tittar ner i marken och skrapar med tån i golvet*
  • StaffenAssar
    panzermensch skrev 2009-10-27 09:54:18 följande:
    ringt och mailat. Inge svar
    Mailade kl 7 i morse, har inte heller fått svar
  • StaffenAssar
    Bellbox skrev 2009-10-28 18:03:17 följande:
    TACK för att du ville svara Tror Teutonias är väldigt bred tyvärr, men UJ är ju smidig!
    Vi hade UJ duo, jag gillade den och stora gillade den, men lilla vägrade åka framåt tyvärr, så från att stora blev 2 fick han åka ståbräda eller så tog vi två vagnar... Om teutonian hade gått in genom dörren hade vi köpt en sådan istället, men den är ju bred tyvärr. Min kusin som snart får tvillingar valde bort teutonian för att den var för tung för henne att ensam lyfta in i bilen... Tycker inte riktigt att det känns som att det finns en ultimat syskonvagn tyvärr
  • StaffenAssar
    jean1 skrev 2009-10-30 19:01:39 följande:
    Hej!Svaret på min fråga finns säkert i någon tråd men har inte hittat när jag letat så nu frågar jag er proffs ;). Vi har köpt en Bugaboo Cameleon och nu funderar vi vilken åkpåse som blir bäst till vagnen? Valet står mellan den till Cameleon eller till Frogen men även en från Elodie Details. Vilken passar bäst? Skriv gärna varför också !
    Jag har aldrig haft buggans egna åkpåse, men den sitter säkert bäst som andra säger. Men jag har elodie details black velvet i sittdelen på min cam nu, och den sitter bra. Vet dock inte vilken elodie du tittat på, det kan nog vara olika hur bra de sitter, tror min sitter så bra pga att det är som "sammet" vilket ju hjälper till att bromsa om den vill glida.
  • StaffenAssar
    myHappiness skrev 2009-11-02 17:44:05 följande:
    Hmm, denna gick ju på tradera för några dagar sedan...Vad gör den uppe på blocket nu?
    Jag är rätt säker på att den trissades på tradera, jag lät bli att buda av den anledningen. Sedan vann trissaren den... Den som vann den har budat på säljarens övriga auktioner och "trissat" dem... Men den låg ute innan traderaauktionen, bara det att hon sänkt den nu.
  • StaffenAssar
    MrsNielsen skrev 2009-11-03 23:17:46 följande:
    HejHoppas det finns någon som kan hjälpa mig lite så här sent.Har idag hämtat våran bugaboo,nu när vi försöker fälla upp vagnen så "klickar" den inte.Förstår inte alls,har tittat på dvd och läst manualen epp par ggr nu.Tycker att jag gör rätt,men det vägrar säga "klick". Det är som att något tar emot.Någon som vet???
    Om chassit fäller ihop sig (hjulpar mot hjulpar liksom) om du lutar handtaget som om du skulle lyfta främre hjulparet (typ över en trottoarkant) så ska det vara så om du inte har satt ditt ramen än. Det är ramen som låser "navet". Ber om ursäkt för totalt opedagogisk och luddig förklaring, hoppas du fattar ändå
  • StaffenAssar
    MrsNielsen skrev 2009-11-03 23:28:46 följande:
    Hehe,förlåt men förstår inte alls.Det vi har gjort hitills är att sätta dit hjulen,tycker att vi gör precis osm tjejen i filmen,men det klickar fan inte.Borde man sätta dit liggdelen eller spelar det ingen roll alls?
    Japp, sätt dit liggdelen
  • StaffenAssar
    daphniamagna skrev 2009-11-06 21:39:51 följande:
    Funkar bara garantin om man skickar in garantipappret man fick med till vagnen?
    Du kan fylla i på bugaboos hemsida
  • StaffenAssar

Elodie details denimpåse till mörkblå cam, funkar det? Den är väl rätt så ljus så då borde det bli snyggt, eller?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19