Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Bugaboo-tråd nr 19

Mållgan skrev 2009-10-03 09:16:18 följande:
    Halloj! Måste höra med er proffs lite. Har precis lagt i åkpåsen då det var nästan -3 i morse här i Uppsala. Brrrrr! Förra vintern hade jag åkpåse och lammskinn i åkpåsen. Men nu när sonen (14mån o "normalt" stor enl bvc kurva) sitter helt upprätt tycker jag det känns som att själva sittplattan, under rumpan, blir rätt liten, eller kort från rygg till slutet räknat. Fattar ni?  Känns som att det kommer bli rätt tajt sen med tjock overall o allt. Önskar faktiskt nu att man kunde fälla upp fotstödet så det stod rakt ut, som man kan på många andra vagnar. Nu känns d nästan som han ska kunna hasa ner om han bara bökar runt lite. Oj va långt jag skrev=) Tycker ni andra att det känns trångt oxå, ni som har barn i samma ålder eller större????
    Jag förstår faktiskt inte hur du menar. Men har sitter väl fast i selen? Dottern är 2,5 år och sitter utmärkt i åkpåsen även med en overall.
  • Stargirl
    Mållgan skrev 2009-10-03 09:23:45 följande:
    Ja absolut sitter han fast i selen. Å han får ju plats, tycker bara inte det ser så mysigt ut eftersom benen bara hänger, ser inte så bekvämt ut som om man skulle kunnat fälla upp fotstödet lite. I halvliggande är det ju jätte bra. Men med både åkpåse o sen fårskinn tycker jag själva ytan blir rätt lite faktiskt.
    Hur hänger benen? När barnet sitter så hänger de ju neråt precis som du vill ha dina ben då du sitter (att sitta som ett L är mycket dåligt för ryggen) och när han ligger förljer benen med. Det är bara för att du tänker på "vanliga" vagnar där man gör så. Det är egentligen väldigt oergonomiskt och därför hasar många barn ner för att det är så jobbigt för ryggen att sitta på det viset. Sedan börjar de att gnälla och vill ur vagnen. Pga att det är obekvämt.
  • Stargirl
    malinkaunitz skrev 2009-10-03 10:18:50 följande:
    Ja fårskinnen här på gotland finns det två olika.. kort och krulligt eller så långt som solouniko har i sin vagn.. Det blir jätte bra med ett tunt som vi har.. Men har aldrig sett i butik bara gårdsbutiker här på ön..
    Jag har köpt en korthårigt fäll i svart på Hötorget i sthlm. Där fanns även ölands krulliga fäll. Detta var iofs flera år sedan men har sett att ståndet med fällen etc har varit kvar.
  • Stargirl
    the M Bitch skrev 2009-10-03 22:23:04 följande:
    En av våra kunder valde orange bas med Paul Frank Color Blocks top. Otroligt häftigt och modigt!
    Hur snyggt som helst juh!! Kul att folk vågar.
  • Stargirl
    Halmstadmamma skrev 2009-10-05 15:15:39 följande:
    2 frågor till... Nya Bee, är fotstödet flyttbart så det funkar när barnet sitter vänt mot den som kör?När finns den i butik?
    Nej, fotstödet är den samma, Februari är det sagt.
  • Stargirl
    Fröken Småland skrev 2009-10-05 18:34:17 följande:
    Hahaha, den vagnen har redan varit uppe för diskussion här i tråden. Utöver att sufflettfästena sitter galet så hänger dessutom selbanden och dinglar vid fotändan
    Hahaha...jaja...det är säkert fler som har så.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19