Mammagrupp Göteborg
Hej! Här finns det intresse av en mammagrupp!!! Har en son på sex månader som gärna träffar andra bebisar och mamma träffar gärna andra vuxna. Var i Göteborg bor du?
Hej! Här finns det intresse av en mammagrupp!!! Har en son på sex månader som gärna träffar andra bebisar och mamma träffar gärna andra vuxna. Var i Göteborg bor du?
Hej på er!
Vi har lite fullt den här veckan men hittar gärna på något nästa vecka. Kan dock inte på måndag.
Jag hänger också gärna på! Är det någon som har något förslag?
Che82, ditt förslag låter jättebra! Torsdag funkar bäst för mig men jag kan eventuellt även på tisdag. Vad säger ni andra?
Hej!
Fungerar jättebra för mig att mötas vid Linnéplatsen. Halv elva eller elva spelar ingen roll för mig. Vilken tid passar er bäst?
Jag och lilleman kommer! Ses vid spårvagnshållplatsen kl.11.
Var jättetrevligt att ses idag!
Träffas gärna snart igen. Har lite mycket nästa vecka men kan eventuellt i slutet av veckan.
Var mycket nya intryck för min skruttis, han hade lite svårt att somna ikväll, mycket som bearbetas i natt säkert. Hoppas på att det inte blir en orolig natt utan att han är så trött efter dagen att han sover gott.
Hej tjejer!
Har för andra morgonen i rad en skruttis som vaknar pigg och glad kl.06.15 och vill upp och leka. Hoppas inte att det blir till en vana. Är ju van att få sova till sju.
Hoppas att ni fortfarande sover gott.
Låter jättetrevligt om nästa vecka Che. Hör av mig så fort jag vet om jag kan komma.
Både jag och lillen har blivit förkylda men om vi blir friska så kommer vi gärna på torsdag. Tänkte även att vi skulle ta en tur till Gamlestadens bibliotek på onsdag då det är babyöppet, om vi hinner bli friska vill säga.
Vi är fortfarande väldigt förkylda så vi stannar hemma imorgon. Hittar gärna på något nästa vecka om vi är friska.
Hoppas att ni får det kul!
Eventuellt så kanske jag kan på torsdag. Ska egentligen träffa en kompis och hennes två barn men just nu känner de sig lite hängiga och därför kanske det blir inställt. Blir det Glädjebubblan för er eller har ni tänkt er något annat?
Eftermiddagen passar bra för oss också.
Vi kommer!
Eventuellt så blir vi kanske lite sena.
Tack för en trevlig stund idag! Förstår inte vad skruttisen får sin energi ifrån. Just nu leks det för fullt. Hoppas att det innebär att det blir ett långt sömnpass i natt.
minSaile - spännande...nu kan det ju bli när som helst. Hoppas att vi ses snart :)
Hej på er!
Har haft internetkrångel så därför har jag inte varit här på några dagar. Hade dop för skrutten i söndags och det känns skönt att det är gjort. Tänkte att den här veckan skulle bli lugn men har haft fullt upp. Min svärmor har varit här på besök i två dagar och så håller skrutten på att få tänder så kvällarna och nätterna har inte varit något vidare. Dessutom är han jätteförkyld (kanske beror på tänderna), det har tagit på krafterna så jag är helt slut. Hoppas på att han blir bättre snart så att vi kan hänga med på saker igen.
Dopet gick jättebra! Vi hade det i Utby kyrka och det var min doppräst som döpte skrutten, kändes extra kul. Mottagningen höll vi väldigt enkel med de närmsta släktingarna och vännerna i en lokal precis där vi bor.
Doodie: Ett stort grattis till dig!
minSaile: Hoppas att det snart är din tur. Vem vet du kanske redan fått?
tovalo: Hur gick resan till Kalmar? Det är ju en hel del fart i de små nu för tiden. De vill ju inte direkt sitta still längre.
che: Vad sägs om naturhistoriska nästa vecka? Eller var ni där den här veckan?
Roots: Vad skulle det handla om på bibblan nästa vecka? Jag kan gärna tänka mig naturhistoriska någon dag, kan dock inte på fredag. För min del så skulle det passa bättre nästa vecka för då har vi inget inplanerat ännu. Tänkte eventuellt bara ta en tur för att hälsa på på jobbet någon dag.
Vi har vaccinerat oss. Skrutten har mått jättedåligt bara han har varit förkyld så jag vill minska riskerna för att han ska bli sjuk om jag kan genom vaccination.
Har någon av er varit på lek- och buslandet på Backaplan med era små? Läste att de hade en babyhörna och att det är grattis för barn under 1 år.
Eventuellt så kan vi hänga på på torsdag (promenad/fika). Min svärmor kommer hit någon dag i veckan och sover antagligen över men jag vet inte än om det blir torsdag till fredag eller fredag till lördag.
Blir tyvärr ingen promenad för oss imorgon eftersom svärmor kommer på besök.
Är det några som har lust att testa lek- och buslandet nästa vecka? (www.lekobus.se)