Inlägg från: Doodie1 |Visa alla inlägg
  • Doodie1

Mammagrupp Göteborg

hello, när jag kläckt min bäbis, så hoppas jag att ni fortfarande är aktiva här. Skriver ni ofta upp här när ni ses? Jag är inne på min vecka 42, så just nu är det väldigt rastlöst... Vore skoj att hänga på framöver när allt har fått sina rutiner!

Hur gamla är era bäbisar, var bor ni?

Jag bor i centrala gbg, är sambo och ja.... ledig & väntandes nu som sagt.

mins,aile mojan - känner igen er från andra forum. Mins har jag träffat några gånger, mojan hoppas vi också ses snart!

KRAM

• Doodie1

che82, tack
    Gud ja, vad skönt att höra att du säger det. Det är seeeeeeegt (me många e!). Har försökt sysselsätta mig så himla mkt på dagarna, men nu börjar orken tryta. PRECIS som du säger, så har jag blivit lite nedstämd sista dagarna, guuu va skönt att höra att de inte bara är jag. Tack! skönt att läsa. min graviditet i övrigt har varit kalas, förutom att jag hmm... lade på mig några kg mer än vad jag tänkt, är slagit 20 sträcket och ligger nu på 21kg! Men det gör inte så mkt, för allt annat har ju gått så himla bra, tills nu då... och frustrationen med att vänta och vänta. He, sambon har nog också fått sig en liten dos knäll (ja ja... erkänner att den nog är ganska stor sista dagarna).
    Hur går det att vara mamma? Måste ha varit perfa att vara det över sommaren?! Var bor du?
    Kram!

• Doodie1

che82,

Det är just det jag funderar på som du säger, hur kommer det att bli när man väl är hemma, så det där med att de ska köra hem mammor tidigare (6 timmar efter förlossning!) är ju oroväckande. Speciellt om man behöver extra stöd. Vad skönt att du har en man som ställer upp, jag får säga att jag är lyckligt lottad coh har en underbar sambo. Han kommer att vara hemma de första 10 dagarna och sen har han tagit långledigt över julen, så vi ska kunna umgås mkt! Nice!

Att komma in i mammarollen, ja du, det är nåt jag går och fundrar på också, hur kommer jag att känna för den lill*, hur blir mitt liv efter födseln, kommer jag att bli rastlös (ja, dum tanke ja vet... amma amma är tar väl upp den mesta tiden). På nåt sätt ska alla vara så lyckliga när kotten kommer ut och ja, det är man ju - absolut, men samtidigt vore det skönt om det pratades lite mer om det här med att man faktiskt hamnar i en ny roll, som kan ta tid att vänja sig vid.

Ja du, det där med kilona är allt jobbigt eller var!! :-P Nu har väl vänner och bekanta vant sig vid att jag är "rultig" så nu är det ingen som frågar... Nu är det istället lite koll nääär bäbisen ska komma ut.

Vi får väl anordna lite promenader efter julen, så vi kan gå av oss lite av alla goa kilon Jag gillar att vara aktiv, så kan agera kanin om du behöver

Och ... De som har barn i omgivningen tröstar med att man kommer att gå ner massa kilon när man börjar amma... pratas så mkt om att man kommer gå ner ALLT när man väl börjar amma, så det är ju lite jobbigt om så inte är fallet. Nåt jag är orolig för eftersom jag kanske inte kommer att kunna amma.

• Doodie1

mins, det är förslaget jag syftar på. Inget beslutat, men ruskiga tanke bara...

Jag tror absolut att man kommer att komma in i det hela, men det är alltid massa tankar innan man har kommit till stadiet "efter bäbis" och det är dte som är givande att skriva av sig om här. Sen är det ju det här med att man aldrig vet vad det blir för sorts barn heller (kolikbarn), så det är ju såna saker man går och funderar på. Att fundera och diskutera blir ett steg i att förbereda sig själv till viss del på vad som komma skall, fast samtidigt kan man ju inte göra det fullt ut... japp... det blir som sagt var spännande!

• Doodie1

che82, jag gissar att jag också kommer att få problem med amningen jag har operation som påverkar mjölkflödet, så hoppas få vara kvar några dagar extra och få hjälp. Var det själva mjölken som inte rann till hos dig eller främst att bäben inte kunde få till greppet?

Håller med om att BB inte är det mest latjoo lajban stället på jorden att vara på.

Är det många trappor på naturhistoriska museet? Isåfall kanske jag ska följa med och gå en runda idag är det 12 dagar över tiden!

• Doodie1

swelanka, jag håller med om att det är jättebra att låta killen få egen tid. Om vi är hemma samtidigt, så är det nog lätt att tjejen "tar över".

Min sambo har själv pratat mkt om att han vill ha egen tid, gå egna promisar med bäben etc, så jag hoppas kunna få några timmars egen tid i veckan. Fast ja, gissar att det tar några veckor för först är man väl ganska mkt mjölkkossa?

• Doodie1

Roots82, det låter ju som en plan... är jag inte på BB, så skulle jag kunna tänka mig att haka på om intresse finnes.

• Doodie1

hello girls,

Vart styrs vagnarna imorgon? Naturhistoriska museet eller biblan?

Igår var jag hos BM, fick tid på Östra på torsdag för undersökning, sen ska de hålla koll på mig några dagar för att avgöra om igångsättning behövs. Idag är jag 13 dagar över tiden... yey! Kan säga att de psykiskt är jobbigt, även om kroppen hänger med ok. Enda är att jag har lite ont i ryggen.

Nån som blivit igångsatt?

KRAMELIKRAM

• Doodie1

Hallojsan,

Jag kommer att gå dit idag hoppas jag. Slänger in mitt mobilnr. i inboxen till er, så ni kan nå mig. Jag är osäker på om det blir några fler så tog med mig en gravid kompis också.

Hoppas vi ses där!

• Doodie1

che82, som jag skrev så var det synd att vi missade dig. Inte lätt att veta att man nästan ska bryta sig in på biblan för att få vara med.

Mins & ni andra,

Det var en mysig föreläsning där den lilla gruppen av mammor som kommit dit pratade om sina erfarenheter kring uppfostran, vi diskuterade kring olika teorier.... USA vs. Europa och Norden... Gick igenom en del böcker & vad de kunde ge... Kan tipsa att hålla ögonen på bibliotekens hemsidor, för det finns ju en hel del bra föreläsningar och ... de är GRATIS! Nice!

stor kram M

• Doodie1

hej alla, ääääntligen är jag också mamma! Till en liten charmör på ca. 3kg och 51cm. Det hela gick ganska så bra... lite utdraget och en det tester och läkarundersökningar, men efter lite stimulerande dropp så slutade förlossningen i raketfart. 3cm till 10cm kryst kryst... och en Isac är ute på 1 ½ timme!!

Tovalo... den sidan har jag också hittat. Visst är det grymt mkt kul! Jag vill ju komma igång och röra lite mer på mig, hmmm... de där 10kg som jag trodde skulle "dumpas" under förlossningen blev "bara" ca. 7kg, så nu promenixar jag varje dag och försöker undvika godis mm... :-P går rätt bra! man får ju unna sig lördagsgodis! Tänkte försöka ta en tur med powerwalk och barnvagn som står på schemat i Mossen fram till vecka 50.

Vi måste hitta på nån kul aktivitet därifrån som vi kan gå på tillsammans eller vad säger ni tjejer???

Hur går det för er alla? KRAM

• Doodie1

hello, är lite borta från sidan just nu, men har en liten som tar en del tid att träna in i amningsträsket. Efter 2 veckor börjar det ta sig lite bättre, ska till BVC idag och se hur han väger, mår mm. Kör gärna lite barnvagnsrace framöver, pricka nåt datum?

KRAM

Svar på tråden Mammagrupp Göteborg