che82,
Det är just det jag funderar på som du säger, hur kommer det att bli när man väl är hemma, så det där med att de ska köra hem mammor tidigare (6 timmar efter förlossning!) är ju oroväckande. Speciellt om man behöver extra stöd. Vad skönt att du har en man som ställer upp, jag får säga att jag är lyckligt lottad coh har en underbar sambo. Han kommer att vara hemma de första 10 dagarna och sen har han tagit långledigt över julen, så vi ska kunna umgås mkt! Nice!
Att komma in i mammarollen, ja du, det är nåt jag går och fundrar på också, hur kommer jag att känna för den lill*, hur blir mitt liv efter födseln, kommer jag att bli rastlös (ja, dum tanke ja vet... amma amma är tar väl upp den mesta tiden). På nåt sätt ska alla vara så lyckliga när kotten kommer ut och ja, det är man ju - absolut, men samtidigt vore det skönt om det pratades lite mer om det här med att man faktiskt hamnar i en ny roll, som kan ta tid att vänja sig vid.
Ja du, det där med kilona är allt jobbigt eller var!! :-P Nu har väl vänner och bekanta vant sig vid att jag är "rultig" så nu är det ingen som frågar... Nu är det istället lite koll nääär bäbisen ska komma ut.
Vi får väl anordna lite promenader efter julen, så vi kan gå av oss lite av alla goa kilon
Jag gillar att vara aktiv, så kan agera kanin om du behöver
Och ... De som har barn i omgivningen tröstar med att man kommer att gå ner massa kilon när man börjar amma... pratas så mkt om att man kommer gå ner ALLT när man väl börjar amma, så det är ju lite jobbigt om så inte är fallet. Nåt jag är orolig för eftersom jag kanske inte kommer att kunna amma.