Illaluktande Urin efter Kåvepenin??
Min son på snart 10 månader har öroninflammation på bägge öronen å har fått Kåvepenin.. Men nu luktar han så äckligt från munnen, och från Urinen.. Är det Kåvepeninen som gör de?
Min son på snart 10 månader har öroninflammation på bägge öronen å har fått Kåvepenin.. Men nu luktar han så äckligt från munnen, och från Urinen.. Är det Kåvepeninen som gör de?
Det kan det mycket väl vara. Ett tips bara också om du inte redan vet, kåvepenin kan ge svamp, kanske kan vara nått han ahr som ger den dåliga lukten?
Jag får alltid det om jag äter det..likaså min son fick det alla grr han fick det,
Ja det kan lukta mysko.
Ge något för magen också, den kan bli kass.
Liam05 och Milton08 skrev 2009-09-05 23:57:20 följande:
Eftersom Kåvepeninet inte bara slår ut öroninflammationsbakterierna, så rubbas tarmfloran osv. Ge gärna extra mycket fil eller yoghurt, kanske tom mågon med Dofilusbakterier i. Det är just att vissa bakterier som förekommer normalt i urinen som gör att det luktar konstigt. Det gör det alltid på mig också när jag använder penicillin. Kan fortsätta ett par dagar efter avslutad kur också, då det tar ett tag för medicinen att gå ur kroppen.
Svamp brukar komma som ett brev på posten på mig också. Inte så kul....
Att han luktar illa i munnen, skulle jag tro, kommer sig nog av infektionen som säkert också finns i halsen. Grannens pojk luktar alltid illa i munnen precis innan han blir sjuk.
God bättring till er!
Glad att ja kunde hjälpa!
Hoppas han snart mår bättre!!
Har för mig att man inte ska tillföra dessa bakterier på det sättet till så små barn. Ska kolla och återkommer!
Men generellt sett så ska man ju undvika allt som påverkar barnens egen bakterie/och immunutveckling. Om man dock gör det någon gång tror jag inte alls det är farligt, men inte ge det kontinuerligt, skulle jag tro.
Jag käkade Kåvepenin för ett par veckor sedan och min urin luktade definitivt annorlunda under tiden.
Hade kanske fel.... Läs gärna i Nestlés info ang probiotika:
www.nestlebaby.com/se/baby_nutrition/nutrition/probiotika/
Sedan hur tillförlitliga de är gällande detta är ju upp till var och en att bedömma. Själv tror jag fortfarande mer på att låta barnet själv bygga upp sin bakterieflora, men vid enstaka tillfällen så...
Hör annars med BVC eller sjukvårdsupplysningen om det är mer akut! Jag är på inget sätt expert, bara en vanlig mamma!
Eller ännu hellre denna sida:
www.semper.se/upload/semperab/pressinfo_magdroppar_3.pdf
Och här är en till:
www.biogaia.se/Page/Standard/295/BioGaia-Probiotiska-droppar.aspx
Där fann även en lathund med vad man ska tänka på när det gäller probiotika.
Äter själv probiotika vid stress och andra tillfällen i livet, annars pajar min mage totalt. Då räcker det inte med ProViva om jag inte dricker 3-4 liter om dagen. Men ett par piller fixar hela grejen, så det är ju en bra grej! Trodde bara att man skulle var försiktig med barnen, men verkar ju ha totalt fel! Skönt att det kan hända!