Inlägg från: hannaliza |Visa alla inlägg
  • hannaliza

fler än jag som bojkottar Hello Kitty?

Har inte ens tänkt på det... sonen har precis valt ett par nya gummistövlar åt sig i svart/silver/rosa med Hello Kitty på så - nej.

• hannaliza
    TigerLily skrev 2009-09-06 18:04:32 följande:
    vart har du hittat dem? Vill ha till min yngsta son!
    Jag tror att det var Din sko... Jättefina med bra och silverglittrig reflex bak. Han har invigt dom genom att hoppa i vattenpölar idag
  • hannaliza
    Bidosas skrev 2009-09-06 21:44:25 följande:
    men tänk om en kille tycker om att laga mat & vill ha en kokbok. Tänk om han går till Bokia & vill köpa en kokbok & ser att det finns en - för tjejer!Varför kan det inte finnas en kokbok för BARN?
    En sådan bok skulle jag bojkotta - både till tjejer och killar!

...alltså den för bara tjejer... den för barn skulle jag köpa
  • hannaliza
    wiizz skrev 2009-09-06 21:54:55 följande:
    det är väll bara att köpa en annan kokbok...
    ...men det är det ju inte alltid.

Det kanske är just den boken som är snyggt guldig och har recept på kladdkaka... eller vad det nu kan vara. Att exkludera hälften av alla barn från sin målgrupp är ju så himla ONÖDIGT - och provocerande faktiskt.

Precis som att jag efter flera månader upptäcker att det står "sailor girl" på bröstet på sonens helt ordinära röda jacka. En barnjacka i rak och praktisk modell. En vanlig j-a jacka som på nått vis inte var riktigt ämnad för honom. Det störde mig skitmycket fast han förståss aldrig kommer att reflektera över det.

Det ÄR inte bara att köpa en annan. Man ska ta mig tusingen ha rätt att intressera sig för vad man vill oavsett kön och gilla vilka färger man vill.
Svar på tråden fler än jag som bojkottar Hello Kitty?