Inlägg från: Bidosas |Visa alla inlägg
  • Bidosas

fler än jag som bojkottar Hello Kitty?

Jag gillar inte Hello Kitty & det gör inte mina barn heller!

Som tur är!

Lite OT- men har ni sett att det finns en kokbok (rosa, såklart) på Bokia som heter (nått i stilen) "kokbok för tjejer"
    Min syster frågade var kokboken för killar finns & vad som exakt skiljer sig mellan maten som en tjej & en kille lagar... Hon fick svaret: "det finns andra böcker till killar"

Sååååå... killar gillar inte att laga mat, eller får inte gilla det & tjejer gillar att laga mat & ska hålla sig i köket med sin rosa kokbok...

(¯`°?.¸ ღ♥ tjejorna.wordpress.com/♥ღ ¸.?°´¯)
  • Bidosas
    wiizz skrev 2009-09-06 20:35:32 följande:
    ähh..vem orkar bry sig.. Men bara för det finns något för tjejer måste det finnas något för killar då med?Vad spelar det för roll egentligen?
    men tänk om en kille tycker om att laga mat & vill ha en kokbok. Tänk om han går till Bokia & vill köpa en kokbok & ser att det finns en - för tjejer!

Varför kan det inte finnas en kokbok för BARN?
  • Bidosas
    wiizz skrev 2009-09-06 21:54:55 följande:
    det är väll bara att köpa en annan kokbok...
    Men VARFÖR finns det en kokbok för bara tjejer? Varför inte en till barn?

Förlåt TS...
  • Bidosas
    Kålrabbin skrev 2009-09-06 22:23:30 följande:
    Det är för att de senare ska köpa den dyra boken om bilmekanik som bara riktar sig till kvinnor. ;)
    nån sån hoppas jag att det inte finns... Hur skiljer sig ett recept för killar & tjejer... eller en bilmotor? eller en tröja som ska värma kroppen? Varför gör vi skillnad på saker som det inte finns nån skillnad på?

Varför kan jag köpa bara ett par badbyxor till en son på 1 år men till en dotter så kommer det med en överdel till badbyxan...? Varför är t-tröjor till 5åriga tjejer figursydda, men inte t-tröjor till killar? Varför måste man ha en liten fjäril, en kittykatt, en blomma på byxor till tjejer & en skördetröska, bil eller monster till en kille...

Varför kan de inte bara finnas saker till BARN...
  • Bidosas
    Kålrabbin skrev 2009-09-06 22:34:52 följande:
    Tyvärr måste jag krossa dina förhoppningar. Boken finns.Vill du att jag ska svara på dina frågor eller är du bara "upprörd" (gissar på det sistnämnda)?
    katastrof!

Upprörd blir jag sällan... men jag tycker att det är synd att man packar in barn i olika fack redan när... ja när de kommer från bb faktiskt! Känns så onödigt!

Jag arbetar på en förskola där vi aktivt arbetar bort från de "könskontrollerande" lokalerna! Vi är i skogen så ofta som vi kan! Den enda könsneutrala miljön i världen! (säkert inte... men den som finns tillgänglig för mig & min barngrupp)
Svar på tråden fler än jag som bojkottar Hello Kitty?