Inlägg från: Kålrabbin |Visa alla inlägg
  • Kålrabbin

fler än jag som bojkottar Hello Kitty?

Hello Kitty har väl visst en mun? Hon sjunger ju i introt och talar i animen?

Varför hon inte har en mun på produkterna är väl för att hon har den stängd där (och därmed inte syns). Hon är väl en chibi och de brukar ju vara väldigt förenklat ritade och då tar man bort munnen (ibland) när den inte används.

Visst är Hello Kitty en kommersialisering men det finns både filmer (första kom väl -77?) och serier med Hello Kitty.

• Kålrabbin
    Bidosas skrev 2009-09-06 22:16:38 följande:
    Men VARFÖR finns det en kokbok för bara tjejer? Varför inte en till barn? Förlåt TS...
    Det är för att de senare ska köpa den dyra boken om bilmekanik som bara riktar sig till kvinnor. ;)
  • Kålrabbin
    Bidosas skrev 2009-09-06 22:30:52 följande:
    nån sån hoppas jag att det inte finns... Hur skiljer sig ett recept för killar & tjejer... eller en bilmotor? eller en tröja som ska värma kroppen? Varför gör vi skillnad på saker som det inte finns nån skillnad på? Varför kan jag köpa bara ett par badbyxor till en son på 1 år men till en dotter så kommer det med en överdel till badbyxan...? Varför är t-tröjor till 5åriga tjejer figursydda, men inte t-tröjor till killar? Varför måste man ha en liten fjäril, en kittykatt, en blomma på byxor till tjejer & en skördetröska, bil eller monster till en kille... Varför kan de inte bara finnas saker till BARN...
    Tyvärr måste jag krossa dina förhoppningar. Boken finns.

Vill du att jag ska svara på dina frågor eller är du bara "upprörd" (gissar på det sistnämnda)?
  • Kålrabbin
    Bidosas skrev 2009-09-06 22:39:34 följande:
    katastrof! Upprörd blir jag sällan... men jag tycker att det är synd att man packar in barn i olika fack redan när... ja när de kommer från bb faktiskt! Känns så onödigt! Jag arbetar på en förskola där vi aktivt arbetar bort från de "könskontrollerande" lokalerna! Vi är i skogen så ofta som vi kan! Den enda könsneutrala miljön i världen! (säkert inte... men den som finns tillgänglig för mig & min barngrupp)
    Misstänkte att det var ett för starkt ord därav fnuttfnuttarna. =)

Skogen är bra (och av fler orsaker dessutom=).

Tänker inte skriva mer till dig i tråden skickar ett medelande ist så det inte blir alldeles OT här inne.
Svar på tråden fler än jag som bojkottar Hello Kitty?