• Anonym (förstörd)

Han klarar inte av ett förhållande

Jag träffar en kille sen 3 månader tillbaka... Vi umgås väldigt mycket och det känns väldigt paraktigt... Imorse berättade jag att jag vill mer än att bara dejta... Då svarar han att han inte klarar av ett förhållande just nu, men kanske i framtiden och vill fortsätta träffas... Jag vet ärligt talat inte hur jag ska känna.... Känner mig helt tom... inte ledsen, arg eller glad, bara tom...

Hur länge kan man vänta innan man blir galen? Jag vill kunna känna tryggheten att han finns där för mig... Nu vet jag knappt om han ens har känslor för mig. Han säger att han bryr sig om och tycker om mig... Jag är 22 år och han är snart 30... Han är den första killen som jag släppt in såhär nära... Är livrädd för att han ska såra mig...

Vad skulle ni göra?

• Svar på tråden Han klarar inte av ett förhållande
  • grodanboll85

jag å min sambo va riktigt goda vänner å sågs varje dag i lite mer än 9 månader innan vi blev ett par innan vi blev ett par hade vi bara kramat varandra inte ens en puss blev de under dessa 9 månader. Idag har vi snart varit tillsammans i 4 år å har en dotter på 2,5 år tillsammans så ta de lugnt en vacker dag kommer de säkert bli ni två man måste ha tålamod. Jag å min sambo hade känslor för varandra under tiden vi va vänner men ingen av oss vågade ta steget förens han sov hos mej för första gången de va den 25 dec -05 sedan dess har vi varit ett par å är överlyckliga över de beslut vi tog

• Anonym (förstörd)

Vi har mer än en kompisrelation... vi är som ett par men ändå kan han inte klara ett förhållande... det enda som skiljer det vi har är just stämpeln förhållande... vet inte riktigt vad det är han inte klarar av...

han har väldigt svårt för att öppna sig... men förhoppningsvis kommer det väl en dag då han också kan öppna sig, på gott eller ont...

• Anonym (förstörd)

Jag börjar bli lite orolig... Förut har vi hörts av varje dag under tiden vi har dejtat... Nu hördes vi inte igår och han svarade väldigt kort på ett sms som jag skickade tidigare idag... usch, jag börjar bli jättenervös att han inte vill ses mer iaf... kan visserligen förstå att han behöver tid att tänka eftersom det inte är någon liten grej när någon börjar prata känslor...

jag behöver hjälp att stilla min oro!

• Anonym (förstörd)

puffar...

behöver verkligen ha lugnande råd... magen knyter sig ordentligt just nu och jag har en enorm klump i halsen... har mått relativt bra under dagen men nu på kvällskvisten så börjar tankarna snurra...

• Polly S

3 månader är ju en ganska kort tid, bättre att han säger det nu än senare.
    hur vill du ha det då? vill du fortsätta dejta (måste ju vara jobbigt trots allt, och risken är ju att du blir bitter om han inte vill ha ett förhållande sen heller) eller bryta?

• Anonym (förstörd)
    Polly S skrev 2009-09-08 21:03:51 följande:
    3 månader är ju en ganska kort tid, bättre att han säger det nu än senare. hur vill du ha det då? vill du fortsätta dejta (måste ju vara jobbigt trots allt, och risken är ju att du blir bitter om han inte vill ha ett förhållande sen heller) eller bryta?
    Jag vill fortsätta träffa honom... Men jag vet inte hur länge jag kan vänta på honom... jag vet att 3 månader är oerhört kort tid och jag vill gärna ge det ett halvår minst... sen vill jag nog ha mer än bara någon att dejta...
  • Polly S

jag tror det är smart att sätta upp en tidsplan över hur mkt tid man kan investera -synd ibland att man inte kan styra känslorna.

Anonym (förstörd) skrev 2009-09-08 21:12:02 följande:
    Jag vill fortsätta träffa honom... Men jag vet inte hur länge jag kan vänta på honom... jag vet att 3 månader är oerhört kort tid och jag vill gärna ge det ett halvår minst... sen vill jag nog ha mer än bara någon att dejta...
  • snillis

Tyvärr, säger man så är man inte tillräckligt kär i personen.
    Lägg ner honom och gå vidare.
    Hitta någon som _vill_ ha dig i stället.
    Lycka till!

Svar på tråden Han klarar inte av ett förhållande