Inlägg från: LinSar |Visa alla inlägg
  • LinSar

Kanintråd #11

Verkligen en tråd för mej.
    Har aldrig haft kanin innan.
    Köpte i fredags en kanin till mina töser på 10 och 7 år.Köpte kaninen av en djuraffär och hon är 14v.Har en 1,20 bur till henne.När hon kissade i ett hörn satte jag in toan där som jag la kutterspån i samt litte spill och kiss.Hon bajsar ändå överallt i buren och toan har hon bara brukat en gång annars ligger hon bara i den ibland.Annars ligger hon i sitt andra hörn.Tar det ett tag för henne att lära sej lådan eller tror ni att hon kommer fortsätta bajsa överallt i buren.Snälla hjälp mej med det hur jag får henne rumsren.
    Tänkte jag skulle få henne att bara göra på lådan.
    Hon älskar att ligga i knät men hon kommer inte fram till bur gallret och pratar.Varför gör hon inte det tror ni.är hon fortfarande för ovan oss.

• LinSar

Vår kanin på drygt 4 mån har helt plötsligt börjat bajsa utanför buren.Vi låter den gå fritt nere i källaren och varje gång den ska bajsa eller kissa har den hoppat in i buren och gjort det.Men nu de senaste 3 dagarna har den bajsat på ett ställe utanför buren.Alltid på samma ställe.Den bajsar i buren med.Hör det här beteendet ihop med "tonårsfasoner" och kommer snart gå över eller? Den hade en period för 2 v sen som hon bet men det gör hon inte längre.Och sen har hon blivit väldigt sällskaps sjuk.Har mitt syrum och tvätt stuga i källaren och hon springer runt benen hela tiden och vill bli klappad.
    Men till bajsandet igen.Ska jag göra nåt speciellt så hon slutar eller går det över att hon bajsar utanför buren?
    Sen en grej till.När jag stänger in henne i buren över natten biter hon upp buren så grinden går upp.Skadar hon inte tänderna på det viset?

• LinSar

Hur får jag henne att sluta bita på gallret?

Svar på tråden Kanintråd #11