Inlägg från: Liten men Klok |Visa alla inlägg
  • Liten men Klok

Kanintråd #11

Ms Leia skrev 2010-04-27 19:00:31 följande:
    Hej!

Köpte en dvärgvädurs hane som sällskapskanin för 8 månader sen, som är världens goaste.
    Jag har två saker jag undrar över:

1. Är det vanligt att kaniner ibland gör dubbla bajsar, dvs två bajskulor som sitter fast i varandra med en liten tråd emellan? Om ni förstår min liknelse.. han har gjort väldigt mycket såna på sistone men dom är inte lösa.

2. När jag ligger i soffan så hoppar han upp. Sen slänger han sig ibland ner på sidan och nästan börjar rulla runt. Innebär det att han är väldigt glad och myser?
    Naaw va mysigt. Min första kanin var en mys kanin som ofta la sig bredvid och slängde sig på sigan. Jag har tolkat det som ett tecken på att kaninen trivs och känner sig trygg =)
  • Liten men Klok

jag står i valet och kvalet om jag ska kastrera min lilla hane på 2år, han har bröjat bli argressiv i buren men annars är han som vanligt. Har inte haft honom så länge. Han är en omplacerings kanin

• Liten men Klok

Min lilla kille här hemma har kommit in en fas och han ska mysa hela tiden. Man får klappa honom och bära honom och bara mysa. Har inte hänt förut då han har alltid haft en tendens till att bli aggressiv men nu känns det som om vi är på rätt väg =) han är 2 år

• Liten men Klok
    na96gen skrev 2011-05-05 14:43:35 följande:
    Min ena hona Kajsa är på dag 19 och har börjat gräva som en tok i pottan... pottinnehållet ryker åt alla håll.
    Skall jag låta henne hållas eller skall jag ställa in en bolåda eller har ni några tips ?
    som tidigare skrev så låt henne hållas. ställ in en låda om du vill. så märker du ganska snart vilket alternativ som fungerar för henne. Lycka Till!!
  • Liten men Klok

En råga, Min kanin har bärjat äta sitt bajs. vad saknas i maten tror ni? det är en okastrerad hane på 2½ år.
    han får fri tillgång till hö,(väldigt bra hö som luktar gott och är friskt) sen får han ½ dl pellets (carrier från granngården) och han får antingen lite äpplebitar eller morot när jag lämnar hemmet. Han har alltid tillgång till vatten som jag byter morgon å kväll. Ser inte vad som kan saknas.

Han får lite annat ibland lite mer då och då, tex, persilja, kaningodis (torkat bröd som finns i djuraffären) och gurka ibland.

• Liten men Klok
    MammasGos skrev 2011-11-23 00:52:32 följande:
    Hej!

Här kommer jag in och skriver mitt första inlägg då jag ska bli kanin-ägare .-)
    Teddylöwen ska det tillkomma i vår familj, två tycken.
    Någon som har en sådan ras? Är de snälla, lugna eller är det väldigt olika?
    Jag har en löwen, en lite krabat och han är lugn men har ett temperament =) Han är lugn med barn och rumsren, MEN det är individuellt från kanin till kanin.  
Svar på tråden Kanintråd #11