Inlägg från: Ari Gold |Visa alla inlägg
  • Ari Gold

Kanintråd #11

Oj...jag måste ha en underlig sorts kanin då för min skulle aldrig nöjja sig med att sitta i en bur och gnaga på nån pinne. Hon far och flänger över hela tomten, älskar att sträcka ut i riktiga språng och att gräva i jorden.

Även på vitntern är hon ute dagligen, fast i en rastgård/hönsgård. Verkar aldrig frysa men hon har sjuktmycket päls å andra sidan.

• Ari Gold

Åh Grattis till ungarna!

Min kanin heter också  Hello Kitty, det känns lite felplacerat på en kanin men så blir det väl när ungarna får bestämma.

Vår Kitty har tyvärr inte någon man så nu är hon helt desperat vårpilsk. Hon har försökt parasig med både katten och ankan.

Skulle vilja para henne och få ungar men vill isåfall hitta en hane av samma sort, annars kanske det blir jätekonstiga ungar.

• Ari Gold
    Empisen skrev 2011-04-16 23:46:37 följande:

torra varma små nakna korvar, oftast (förhoppningsvis) med en riktigt go och rund mage.
    Hoppas allt går väl med dem! :)

Ari Gold skrev 2011-04-16 17:06:41 följande:

Skulle vilja para henne och få ungar men vill isåfall hitta en hane av samma sort, annars kanske det blir jätekonstiga ungar.

vad menar du med jättekonstiga ungar? Visst, de kommer inte se ut som varken mamma eller pappan kanske men det blir inget fel på dem.

Har själv 15 korsningar.

Jag vill att ungarna ska gå att sälja, vill inte behöva avliva dem.

Vår kanin är en enormt stor gulröd angorahona. Vad skulle man kunna para henne med för att få söta ungar då? Har du något förslag?
Svar på tråden Kanintråd #11