Inlägg från: kenttjej |Visa alla inlägg
  • kenttjej

Kanintråd #11

Jag har en treårig kaninhane, Ebbot!

bild
    bild
    bild

Han upphittades utanför stallet för två år sedan, och vi tog hem honom efter ett tag när ingen ägare kunde hittas. Han har charmat mig och min man totalt Skrattande han som va lite tveksam till kanin i början ringer ibland bara för att berätta om nåt kul han har gjort eller skickar ett mms på dem två när de myser i soffan tillsammans!

Ebbot bor i sin bur i vardagsrummet, han älskar att va lös i lägenheten och följer efter oss for att kolla vad vi håller på med. Om han inte får tillräckligt med uppmärksamhet kommer han o krafsar o drar en i byxbenet för att få sig en liten klapp Solig Favorittillhållen är under skrivbordet (obs! bilden är gammal, finns inga sladdar han kan komma åt längre...) han ligger gärna där utsträckt o vilar mellan varven, eller så leker han i sin kattunnel springer igenom i racerfart stannar o krafsar o bökar lite där inne o så. Sen är det förstås mysigt att sitta i soffan o bli kelad med av matte o husse o få sig en liten brödsmula eller en bit banan då och då Tungan ute

Men visst har han sina dagar oxå... När han äter upp soffbenen, river loss stora bitar av tapeten (senast av den nytapetserade röda hallväggen) eller gräver i parketten. Men men, det är väl bara att stå ut! Han är ju vårat lilla charmtroll och älskade pälsboll så mycket har man ju överseende med.

Här om dagen var vi ute för första gången i år i vårsolen och utforskade grannskapet, det va kul om än lite läskigt med alla katter. Tråkigt bara att folk ska skräpa ner så, fullt av hundskit, fimpar o godispapper mm överallt! Det som göms i snö... Kräks

Svar på tråden Kanintråd #11