Inlägg från: anne h |Visa alla inlägg
  • anne h

Kanintråd #11

Någon som bor i Dalarna och som ska på utställning i Stockholm på lördag? (i morgon, alltså!)
    Behöver få hem en kanin därifrån..

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • anne h
    yossis skrev 2009-11-06 09:30:05 följande:
    Tyvärr inte, tror inte att det var någon från klubben som skulle ner till Sollentuna, själv lyckades jag lösa mina transport problem förra helgen i samband med KM. Tips annars är att lägga in en blänkare på klubbens hemsida i framtiden i god tid för hjälp med transport.
    Fick veta typ 2 minuter före jag skrev här att dottern köpt sig en till liten nin..

Blir nog en resa ner till Sollentuna i helgen då, ifall syrran inte åker.. fast hon är allergisk, ska dessutom sova över i Solna en natt (=kaninen måste vara inomhus en natt..) innan hon tar bussen hem till Borlänge..
    Får man ha transportbur på bussen, förresten?
  • anne h

Blev min bil fram och åter för syrran och min lilljänta, så det gick smidigt att hämta kanin. Söt är hon, den lilla namnlösa..

Nästa fråga;
    Ni som byggt egna transporturar (för dv vädur), vad har ni för mått på dem? (innermått/kanin)

• anne h
    na96gen skrev 2010-04-29 10:56:49 följande:
    Jag har en fråga. Igår och idag går min lilla vän igenom en otroligt långdragen förlossning. Det har kommit ut två dödfödda bebisar nu iallfall .. så det går ju framåt.Om man skall para henne igen.. när skall man göra det ? hur lång tid bör man vänta ?hoppas på svar
    omedelbums, sa de på kursen jag var på i helgen.
  • anne h
    Anna86 skrev 2011-05-13 22:40:34 följande:

Min söta bebis Trombens Gladys som kommer stanna här :) Fotat alla 20 ungar idag + redigerat fotona och uppdaterat hemsidan. Man får så mycket gjort på lediga dagar :D 

En av mina kaniner har fått kommit ut på "sommarbete" redan, hon går ute dygnet runt och gräver gångar, äter gräs och bara njuter :D

Verkar komma kaninungar lite varstans nu om man kikar i tråden, då är sommaren verkligen på väg :D

Hur gör ni för att kaninerna inte ska rymma när de gräver? Våra förra grävde ju upp hela trädgården, var på rymmen titt som tätt (varvid räven kom en natt och tog dem båda, därför får de vi har nu inte vara ute på nätterna längre utan endast dagtid och då i hagar som har nätbotten.. men de får ju inte samma härliga liv som de andra hade då de grävde sina hålor och hade ett verkligt gott liv)
  • anne h
    na96gen skrev 2011-05-18 15:21:37 följande:
    hur vet jag om en hona har gått tom ?
    Kajsa hade dag 30 i måndags......
    vår dv v hona gick 37 dagar sist.. SEN kom det 9 små ungar.
    Nu ska hon ha vilken dag som helst, hoppas det itne är lika många denna gång.. 
  • anne h
    mlinz skrev 2011-05-28 22:08:28 följande:
    Jag fick hem en hona för drygt 3v sen, som sällskap åt mina tanter i boxen. Igår såg jag att hon sprang med hö i munnen, men jag tänkte att hon bara har skendräktig.

Idag så märkte jag att magen var jätterund och spänd, och hon hade dragit päls och lagt i ena hyllan. Satte henne i en egen bur, så vi får se vad som händer. Ägaren sa att hon hade haft en hane som smitit men att han inte varit in till någon. Jaja, vi går se vad som händer :)
    Låter ju lite misstänkt..
  • anne h
    Puma87 skrev 2011-05-29 22:02:53 följande:

I tisdags flyttade Kompis hem till mig och min dotter. Är jätte nyfiken på vad hans färg heter då jag inte sett den förut. Någon här inne kanske vet. Han är grå/vit/beige spräcklig på båda sidor av kroppen och ansiktet ser ni ju =)
    Vilken söt liten (nästan) japantecknad lurvis!
  • anne h

eller vad säger jag.. nästan är det ju inte, den ÄR japantecknad.
    Har du någon bild från sidan?

Det är en av mina absoluta favoriter, den färgen/teckningen  

• anne h
    Puma87 skrev 2011-05-30 16:07:30 följande:

Här har ni en bild på Kompis från höger sida hans vänster sida är nästan identisk med denna sida.
    Han är en korsning mellan Hermelin/Löwen mamman var orange/beige (vet itne det riktiga namnet på färgen) och pappan var stålgrå
    Mysig liten sak! och mkt fin
  • anne h

Blå. Min favoritfärg! -och vi har bara svarta.. (jo, en madagascar också)

• anne h
    na96gen skrev 2011-06-29 13:07:54 följande:
    Ni som har många kaniner Tyst hur och var förvarar ni hö, mat, spån och halm ?
    Vi har vårt i källaren.. och det blir hö o spån överallt ...inte superkul ...
    Det ligger under burarna, mat i plastlådor med rejält lock, halm, hö o spån i plastsäckar. (eller höet oftast i IKEA-kassar som vi lägger det i när vi hämtar hem det)
    Det utrymmet är ju iaf för lågt för att ha kaninerna på, vill inte krypa när burarna ska göras rena...  
  • anne h
    na96gen skrev 2011-06-29 15:04:27 följande:
    bor dina kaniner ute eller inne ?
    för ute så kommer la andra djur och knycker eller ?
    Har delat av lite av garaget. Det är pga mössen som maten ligger i plastbacken med lock.
Svar på tråden Kanintråd #11