Kanintråd #11
Väcker lite liv i den här igen! För nu är det minsann vår i min kaningård.
Idag har det tillverkats lite white zobel blåa och white zobel bruna dvärgvädurar. 

Väcker lite liv i den här igen! För nu är det minsann vår i min kaningård.
Idag har det tillverkats lite white zobel blåa och white zobel bruna dvärgvädurar. 

Instämmer med mlinZ att dvärgvädurar är bra barnkaniner. Även Lejonhuvad kanin om man är noga med uppfödare.
Holländsk kanin är också en väldigt mysig ras.
Dag 29 idag för min hona och hon är en riktig grävmaskin numera, med resultat att hennes bur inte ser så vidare fin ut längre. 

Mina små har inte fått en lätt start i livet. Mamma Ulva bestämde sig tydligen för att inte ta hand om dem. De var smala redan igår och är det även idag. Så nu försöker jag hitta en surrogatmamma till mina små, annars får jag göra ett tappert försök att nappa upp dem..

Nu börjar det bli fart på mina godingar.
3 veckor gamla på lördag.
Den mina föräldrar ska ha.

Min lilla goding. ♥

3½ veckor gamla nu och de växer så fort att jag knappt hinner med. Alli ser ut att få ett riktigt snygg huvud, så det är tur att hon kommer finnas nära till hands om jag vill låna henne för en kull. Aslans sidoteckning ser finfin ut, även om ögonringarna inte är nå vidare just nu.
Alli

Alli

Introducera på neutral plats först och se hur det går.
Mina bebisar har blivit så stora och snart flyttklara! Eller ja, om 2½ vecka i alla fall. Öronen är fällda nu och de ser jättefina ut båda två. Min lille Aslan är en riktig liten poser. ♥

Zvintos Alli, zobel brun.

Zvintos Aslan, white zobel blå.
Igår hämtade jag hem mitt nya tillskott, en vit rödögd Liten rex. Gudomligt söt fröken och len som sammet!

Bild på B-kullen som nu är 3½ vecka gamla.

Zvintos Balthasar, white zobel blå hane.

Godingarna som nu är 6½ vecka gamla. Usel mobilbild dock..