Inlägg från: bustjejen |Visa alla inlägg
  • bustjejen

Kanintråd #11

Hej, jag är ny här inne

I lördags fick vi 2 kaniner hem till oss.  En hane på 10 v och en hona på 6 v med samma mamma och pappa. Det gick lite för fort mellan kullarna där kan man säga...

Just nu bor de inomhus, men de ska flytta till utebur när temperaturen tillåter det. Väldigt söta och snälla och skall vara en blandning mellan Hermelin och Rex tror jag.
    Jag ska försöka ladda upp en bild.

Är det någon som har koll på färger, som kan säga vad färgen på den lilla brun/beiga heter?
    Den vita är helvit iallafall.       
  • bustjejen

I eftermiddag ska Sigge (den vita) kastreras.
    Är det någon som har erfarenhet av hur de brukar må efteråt?

Vi hade full sjå i går kväll att se om det hade kommit fram några "påsar" som veterinären sade. Men det hade det även om han är såpass ung. Stackars Sigge var väl inte direkt överförtjust över att bli inspekterad "där nere"      

• bustjejen

Nu har han blivit av med lite manlighet våran lille Sigge. Igår kväll var han rätt så hängig, han fick sova i transportburen i natt. I morse när vi satte ihop honom med Skorpan igen så blev det lite bråk först. Jag tror att Sigge luktade lite annorlunda och Skorpan kände kanske inte igen honom. Efter ett tag lugnade de ner sig dock, och när min sambo lämnade dem i morse så slickade hon honom på öronen och var som vanligt igen .

• bustjejen

Buffybus: Jag har funderat lite på det om de borde bo separat, men Skorpan är ju bara 7 veckor, så jag tror inte hon kan bli dräktig när hon inte är könsmogen.

• bustjejen
    mlinz skrev 2012-03-07 10:57:19 följande:
    Dvärgkaniner kan i värsta fall bli könsmogna redan vid 11-12v, så det är nog dags att skaffa en till bur :)

Ja men om han kastrerades igår, och hon är 7 veckor nu så borde det väl vara ok...
Svar på tråden Kanintråd #11