Inlägg från: buffybus |Visa alla inlägg
  • buffybus

Kanintråd #11

Hej här är en som e ny på kanin området. Älskar min dvärgvädursksnin :) han e så cool. Han slänger sig ofta på sidan i buren o sträcker ut sig måste betyda att han trivs :) har haft honom ute varje dag. Men han springer gärna in i sitt hus o gömmer sig. Är det ok att lyfta på huset o ta ut han el dumt? Försöker ha han fritt på golvet men han vill inte. Vi har ju en schäfer som brukar flåsa vid hans bur men hon är instängd när kaninen ska ut men tror han har henne i baktanken o därför lite rädd? Men dem sniffar på varann genom buren hehe ;)

André -08 & Emma -09
  • buffybus

Min kanin har fått en kompis en marsvins hona. Doris o Bosse

André -08 & Emma -09
  • buffybus

Puma87 tror min hanes kiss oxå blev mörkare när en hona kom i huset. Tror det är nått extra starkt som han stänkte en massa med ? Men han e frisk o kastrerad nu. Jag har oxå haft ungar på mina kaniner först fick min lejon hona 3 ungar sen kastrerades pappan o så fick hon 3 till. O nu har en kaninis flyttat o resten i helgen.

Är ni bra på att tyda kön? Jag har kollat på en bild o kollat hundra ggr haha men fortf osäker :-P

• buffybus

Jag har en dvärgvädur hane och en lejonhuvad hona.

Kan säga att hanen är mer tillgiven än honan. Men har haft hanen sen han va 3 mån kanske och honan fick jag vid ca 1 års ålder.
    Men hanar är väl mer framåt än honor.

Honor ska ju vakta sitt bo och kan låta lite morrande. Det gör min. Dock bits hon inte men det finns dem som gör det oxå. Kanske beror på hur mycket man kelar med dem.

Ska du ha kanin och ha den ute tycker jag du ska ha 2. Men då får du nog ha 2 honor om du inte vill lägga pengar på sterilisering/kastrering.

Min hane är kastrerad dem bor ute tillsammans och trivs jätte bra ihop!

Någon som har tips på var man ska placera buren i sommar. Antar så skuggig plats som möjligt eller ? Sen har jag fixat kompost galler så dem kan få ännu större plats men visst måste jag väl näta in taket annars lär väl varenda katt hoppa in där !?

• buffybus

Min hane mådde faktiskt hyffsat bra efter sin kastrering. När jag hämta honom låg han ner i en låda min lille buse. Tyckte lite synd om honom helt klart men tog inte lång tid innan han återhämta sig :)

• buffybus

Va skönt :) mina va separata burar ett tag tror jag sen satte jag ihop dem. Fast dem fick ändå 3 bebisar men sen fick dem inte fler efter de

• buffybus

Jag märkte mest att min hona var mer reserverad. Morra lite mer i buren och så. Sen såklart boa hon i buren då fatta man ju men tror man kan räkna med att det blivit bebisar om dem parat sig 3 ggr och den sen inte vill mer. När dem inte vill så har den förmodligen blivit dräktig.

Tror en kastrerad hane behöver 1-2 mån innan dem är helt tomma i påsen :)

Svar på tråden Kanintråd #11