Inlägg från: Pluttis mamma |Visa alla inlägg
  • Pluttis mamma

Kanintråd #11

Hej hej! Jag och min son på snart 6 år funderar på att införskaffa en kanin. Dock har vi inte någon tidigare erfarenhet av kaniner. Då såg vi att man kunde hyra en kanin för att "prova på". Bra idé, tyckte vi. MEN ingen av de uppfödare jag kontaktat har burar att hyra ut utan den skall man ordna själv.. Då faller ju liksom hela hyres-idén.. Svårt.. Vet heller inte om jag vågar köpa en kanin utan att ha provat på, ser ju galet många kaniner på blocket som folk vill bli av med.. Tragiskt, tycker jag! Så vad anser ni med erfarenhet att vi bör göra?

• Pluttis mamma

Vi vill ju helst ha den inne och ta ut den emellanåt. Vi tänker att han får en närmare relation med en kanin som främst är inne?

• Pluttis mamma

Ok! Tack för hjälpen!! När jag tittar på uppfödare så verkar de flesta ha sina kaniner ute, blir det då svårt att vänja den vid att vara inne?

• Pluttis mamma

Oj! Spelar det nån roll om man köper en bebis eller typ 4-årig kanin?

• Pluttis mamma

Tack för alla svar! Vad snälla ni är i den här tråden!! Man blir ju lite orolig när man läser andra trådar på FL!:)

• Pluttis mamma

Här är jag, kanin-nybörjaren igen!:) Har ni era kaniner försäkrade i typ Agria? Om man har dem lösa under kortare stunder i huset, är risken stor att de förstör?
    Tack för all hjälp!

• Pluttis mamma

Hej igen! När min son håller vår kanin i knät i soffan så gräver kaninen hela tiden i filten. Skall de göra så? :) vi är lite nybörjare här..:)

Svar på tråden Kanintråd #11