Anna86 skrev 2009-09-08 14:47:50 följande:
Coming Soon skrev 2009-09-08 13:38:17 följande: Där finns det massor med duktiga uppfödare och tidigare uppfödare. Både hoppare och utställare. Det är helt enkelt forumet man ska hålla till på om man vill lära sig massor med nyttigt om kaniner!Småtjejer? Dom flesta som håller till där är ju faktiskt runt 20-35... Och vilka är då dom "stora" uppfödarna enligt dig? Och hur vet du att dom inte håller till där? Vet att det är många som är inne och läser alla intressanta debatter men inte skriver något.Hur som, fick svar på mina frågor på kanin-net och så här är det: En kanin kan inte vara både vilt och otter då färgerna sitter på samma locus, alltså antingen eller. En kanin som är "vilt och otter" är en viltfärgad kanin med otteranlag och ser ut som en vanlig viltfärgad.Och en viltfärgad kan få otter men en otter kan inte få viltfärgat
Jag får ju tyvärr inte skriva några uppfödare här, då det anmäls av "någon" i tråden, gång på gång.. så jag undviker det. Men de "stora" uppfödarna har mellan 10-20 års erfarenhet av avel av olika raser, har bäst koll på Löwen-uppfödarna..
Jag har försökt mej på att vistas på Kanin-net men det är verkligen mycket småtjejer där, och de försöker gång på gång trampa andra på tårna med sin helt påhittade fakta. Nu säger jag inte att ALLA är sådana, absolut inte, men alltför många, och jag blir bara upprörd över att folk sprider osann fakta när det gäller uppfödning, så därför håller jag mej därifrån. MEN jag ska ta mej en ny titt i kväll och se om jag kan ändra min uppfattning kanske, är ett tag sen jag försökte förstå mej på dem..
Förresten, måste bara säga en sak till, jag har tät kontakt med ett 10-tal av de större uppfödarna i Sverige och ingen av dem har tillbringat tid på K-net.. och tror inte heller de skulle göra det, och de är av samma uppfattning som jag, mycket yngre utan erfarenhet håller till där. Vi håller oss istället till att bolla mellan varandra och uppfödarna i övriga Europa..