Kanintråd #11
Har en fråga som känns jätte dum men va fan det finns väll inga dumma frågor egentligen =P
Får hem en till kanin om 2veckor en hona. Har redan nu en hane och båda kommer vara innomhus kaniner. Det jag undrar nu är hur jag ska placera burarna? Kan jag ha dom i en varsin bur brevid varandra eller bör jag ha burarna på olika ställen i lägenheten? Hur hade ni gjort?
hanarna skvätter antagligen mera då honan är i närheten ..
men skydd bakom buren fick jag ha även då jag bara hade en hane ..
Skyddet vi har är en plexiglasskiva .. enkel att torka av och genomskinlig.
löper ? nä kaniner löper la inte utan kan la med rätt uppvaktning alltid bli med bebisar .. så du skall ju ej ha dem tillsammans :-P
*skrattar* nä jag upplever inte det så men det beror nog lite på individer 
Det enda jag märker är som sagt att han skvätter lite mera och markerar lite mera ..
hur gammal är han ?
kan han vara könsmogen ... ? ....
vet faktiskt inte så mycket om kulor på kaniner.. bara på hundar ![]()
han kanske har blivit vuxen
hihi.. nä allvarligt vet inte men tror inte man kollar kulorna på kaninhanarna ens då man ställer ut som man gör med hundar så de kanske inte kan bli kryptochida ... nä jag vet inte .. Har du googlat ?
nä det har jag aldrig hör något om så .. det tror jag inte .. 
när skall man ta bort kaninungarna från mamman ?
de har hunnit bli 6 v men dias fortfarande - en helt underbar syn att få se 
ja då kan jag sluta oroa mig
Oooo vad kul .. dit skulle jag oxå vilja åka ,, få se om jag lyckas övertyga gubben .. Men finns det mycket att kika på för barn ? har en 6 åring och en 4 åring som oxå skall med isåfall ... ja även bebisen men hon är lättroad
ja kaniner gillar de
vilken dag är roligast att åka på .. för åskådare alltså .. är det söndagen ?
ja supergärna
måste bara fråga er som hållt på länge 
Har nu tagit min första kull, fick tre ungar varav vi behåller en..
Men hur gör jag för att lyckas sälja dem .. vilket är ert bästa tips ? 
(om man nu får fråga sådant i detta forum )
håller på och inreder i kaninhotellet men behöver flera höhäckar
Vad har ni för höhäckar och var kan man handla dem ?
eller bygger ni egna ?

IssaPissa : hur har det gått för er ?
Här håller vi på och bygger burar.. snart är de klara så alla kaninerna kan få bo ute
hur går det för alla kaniner ?
här har inte kylan kommit ännu så jag tycker det går riktigt bra.. bara en dag hittills med fryst vatten
Issapissa : min hona jag parade började med att vända upp och ner på hela buren och gräver och gräver.
Sen kan du känna på magen .. men inte säkert att du lyckas känna
jag tycker det är svårt ..
Väntar vår andra kull nu men jag lyckas inte känna något på magen .. men hon beter sig annorlunda .. dvs springer med hö och boar och fixar