Hur många månader i rad tog ni Pergo?
Blev ni rekomenderade att ta någon månads uppehåll någon gång, och när isåfall?
Blev ni rekomenderade att ta någon månads uppehåll någon gång, och när isåfall?
puffar...
skulle verkligen vilja veta!
Ska nämligen ta min tredje enkeldos Pergo nu, men är osäker på om jag kanske skulle hålla upp en månad... hörde att man eventuellt kunde tunna ut slemhinnan med för många kurer Pergo irad...?
Jag har ätit sen tidigare ca 8 enkelkurer Pergotime med 2 uppehåll. Nu sist så åt jag 3 enkelkurer och nu har jag börjat med hormonsprutor. Hur länge har ni försökt och har du pratat med din läkare hur planen ser ut, antal Pergokurer? o s v.
3 enkelkurer 3 månader i rad vill jag tillägga
Cat 79: Jag slutade äta p-piller mars 2007... när jag var klar med min utbildning...vi jobbade väl inte särskilt aktivt på barn ibörjan utan tänkte väl att det kommer av sig själv... Men så lätt gick det ju tyvärr inte... Har försökt aktivt i drygt ett år, och har varit på utredning sen i mars iår.
De har inte hittat något fel förutom att jag eventuellt har någon typ av ägglossningsstörning... (har ganska långa menscykler 35-45 dagar, och när de tog ett blodprov på kliniken under utredningen visade det ingen ägglossning den cykeln).
Fick då börja med Pergotimebehandling; Enligt de första rekomendationerna från läkaren skulle jag ta först två månader 1 tablett - 5 dagar, och om det inte fungerade dubbla dosen den tredje månaden.
Men sen visade första månaden tydligt att jag haft ägglossning (både teststickor och blodprov) och därför ändrade sig läkaren och tyckte att det räckte med en tablett även tredje månaden. Hon tyckte också att jag kunde ta en månads uppehåll för säkerhets skull.
Men nu är det tyvärr så att jag kommer att vara bortrest (borta tre dagar från maken) i oktober runt den tiden för ÄL, och det känns onödigt att riskera att ta Pergo den månaden till ingen nytta, och därför skulle jag hellre ta tredje kuren nu i september...
Jag kan nog inte ringa kliniken tyvärr, de har ingen rådgivning via telefon, och jag kommer inte få någon tid hos läkaren för hon har skrivit att jag ska tillbaka först i slutet av oktober (om tredje kuren inte lyckas), och då vägrar de att boka in mig tidigare. (Jag försökte nämligen få tid för VUL förra månaden för jag ville kolla att allt såg bra ut innan ÄL, men jag fick ingen tid eftersom läkaren inte skrivit något om att jag skulle komma in då... De är inte så trevliga där tyvärr och verkar mest irriterade över att man ringer, så jag drar mig lite för att försöka igen... :( (Läkaren är dock väldigt trevlig och bra, förutom att jag helst skulle vilja göra VUL vid varje Pergobehandling, vilket hon verkar tycka vara onödigt)
Funderade lite på att ringa någon annan gyn, men känns onödigt att börja om igen med utredning etc...
Ursäkta det långa svaret på kort fråga, behövde skriva av mig lite... blir så frustrerad och förvirrad av allt ibland...trodde verkligen att det bara var att sluta med p-piller och sen bli gravid... men så lätt var det ju inte... :(