• Mamma 80

Storlek på täcke, kudde och madrass??

Vad ska jag sy påslakan, örngot to lakan i för storlek? Ska beställa tyg men hittar ju ingen sida där det står hur stora dessa saker är?

Någon som köpt barntäcke på IKEA? finns det där? Storlek?

• Svar på tråden Storlek på täcke, kudde och madrass??
  • Mathildas mamma

Det finns i en massa olika storlekar så det är nog bäst att köpa täcke och grejer först och sen sy efter de ni har.

• Lillrobban

Jag har köpt kudde och täcke som är till vagga och vagn. Kudden är 28X55 och täcket är 70X80

• Lillrobban

blev fel...kudden är 28X35

• Maneater

vet inte exakt mått på ikeas(de hade inte sina täcken uppe på hemsidan nu). men ungefärliga mått som många har(tex babyland) är 100x130..lakan vet jag inte säkert..men kolla runt på olika sidor som säljer sängkläder. det brukar vara ungefär samma på just lakanen..

• Maneater

mitt täcke e förresten 70x100 å e från jysk. ska köpa större som e 115x130 nu..

• Mamma 80

Maneater--är Jysk täcken o kuddar bra kvalité? Vill ju inte lägga en hel förmögenhet på dem så att säga, o Jysk har bra priser på sina:)

• Lotten

vi använde täcke och kudde från jysk första tiden och vi hade inga problem med det. Det täcke vi har nu har vi köpt på Ikea 115*130 tror jag det var och det rekomderas från 1års ålder.

• Senap

minimundus.se finns mått utsatt på både täcken och påslakan, kuddar och var (de har dessutom ok priser) Du kanske kan ta deras mått.?
    Har hört att IKEA har lite andra mått än alla andra...

• Mamma 80

Shoegirl, tack för tipset. Beställde precis två kuddar och ett täcke därifrån...lika bra att göra det, så slipper jag åka och jaga täcken på Jysk, inte alls säkert att de har allting hemma och minimundus verkar vara bra, o billigt!

• Maneater

jag gillar jysk. de är sånna där antiallergitäcken(allergi mot kvalser dvs) eller vad det nu heter. kommer inte på vad det kallas men de är iaf jättebra och kostar inte värst mycket tycker jag. de har dessutom billiga och roliga påslakanset där..de har två olika sorters täcken också med olika priser. bra kuddar också!

Svar på tråden Storlek på täcke, kudde och madrass??