Hunden föredrar hunvakten framför oss. HJÄLP!
Har min hund hos en hundvakt i veckorna mellan 09-17.
På morrnarna och kvällarna är jag ute på långpromenader plus aktiverar, vi bor i lägenhet. Detta är våran första hund.
Hundvakten bor i stor villa med tomt. Har haft hundar tidigare, samt att hon är hunvakt till ytterligare än hund varje dag.
Hon är duktig på och dressera men har samtidigt väldigt lösa regler och inga rutiner. Hunden hoppar upp på bordet och det är ingen big deal tycker hon. Hon får vara lös trots att hon löper och jag sagt att jag inte vill ha henne lös. Byter fodersort i tid och otid (detta är dock inget hunden lider av, hon har stålmage)
Nu till problemet!
Hemma hos oss blir våran hun uttråkad och lägger sig på soffan och sover. Hon äter inte, trots att vi alltid har samma foder som hundvakten.
Nu under helgen åt hon inte en enda gång mer än lite rester ifrån oss.
Så fort vi kommer till hundvakten så är det som att jag inte finns.
Kan tillägga att idag blev det bara för mycket!
När vi kom och hunden blev glad att se hundvakten så sa hundvakten " Har du saknat MATTE, jaaaa det äääär vääääl klaaaaaaart" i samma veva som hunden hoppar upp i hennes knä och myser.
Tillägg nr2: DET ÄR MIN SVÄRMOR!
Vad ska jag göra?
Jag skulle göra vad som helst för att slippa ha hunden där, men det finns ju ingen annan som kan ha henne om dagarna.
Oj vad långt det blev! Hoppas jag får något svar i alla fall!