Inlägg från: MiAmore |Visa alla inlägg
  • MiAmore

    Vi som vikttävlat, och fortsätter på vägen mot målet del 2

    Jag hänger självklart på! Se om jag kan försöka vara lite mer aktiv denna gången kanske? *skrattar*
    Jag har inte vägt mig på flera veckor nu, och har faktiskt heller inte någon direkt känsla huruvida jag gått ner eller upp i vikt i heller.. Tror att jag antingen har stått stilla, eller gått ner något litet, sedan jag vägde mig sist. Jag motionerar rätt mkt för tillfället får jag nog säga. Jag dansar square dance i 2h varje tisd och simmar 750-1000m varje onsd. Sedan är jag ute på raska promenader i princip varje dag. Hur långa dem är, varierar dock. *ler* Det är som vanligt maten som är den stora boven i dramat för mig tyvärr


  • MiAmore

    Här blir det nog inte så mkt motionerande idag. Och ikväll blir det hel grillad kyckling med ugnsstekta rotfrukter och tjock sås på bl.a fetaost och soltorkade tomater. Till detta blir det antingen öl eller vin; har inte bestämt oss ännu {#lang_emotions_tongue_out}


  • MiAmore
    Drutten76 skrev 2009-09-16 11:56:48 följande:
    - 2,3 kilo!!!Ha, trodde jag tappat max 1 kilo, men hade mer tur än så
    GRATTIS! Bra kämpat!
  • MiAmore
    sholof skrev 2009-09-18 09:05:10 följande:
    tjohooo, va glad jag är. Har sen i söndags gått ner 1,9 kg Men "bara" 0,4 från min lägsta vikt, det är jag nöjd med. Känns som att det börjar röra på sig lite.
    Grattis! Känns bra antar jag? Hur lyckades du med det?
    Själv har jag faktiskt ingen koll alls på hur mycket jag väger. (har uppskrivet vad jag vägde sist jag vägde mig dock) Har inte vägt mig på rätt många veckor. Men jag har kommit igång med träningen rätt bra, och äter lite mindre portioner än jag brukar, så förhoppningsvis ska vågen visa på minus på onsd nästa vecka när jag tänkt väga mig
  • MiAmore
    Puchiko skrev 2009-09-18 12:26:49 följande:
    ingen som bor i Malmö som behöver promenadkompis? =)
    Bor runt 2,5 mil från Malmö, så det är inte SÅ långt ifrån, men känns lite långt för en promenad.. *skrattar*
  • MiAmore
    Puchiko skrev 2009-09-18 13:21:01 följande:
    jo det är klart.. kan göra något annat oxå och sen ta promenad ;)
    hihi, jo det har du ju rätt i Hade ju kunnat vara kul att träffas. Inte för att jag vet så mycket om dig, typ hur gammal du är, ser ut eller liknande.. Men det hade jag väl fått reda på då, om inte förr
  • MiAmore

    Vad duktiga ni är på att träna! Här har det väl varit si så där med den varan den senaste veckan.. :-| Men där emot så har vi ätigt GI-mat i nästan en hel vecka nu

  • MiAmore
    Drutten76 skrev 2009-09-23 19:57:50 följande:
    Härligt MiAmore. & skönt med promenixer jakeline, de rensar skallen bra Känns oxå som jag har långt till mål, men minskat från 24 till 13 iaf
    Ja det är faktiskt helt ok mat
  • MiAmore
    jakeline skrev 2009-09-24 14:59:11 följande:
    åh tjejor vet ni??? jag kommer i ett par av mina gamla gamla jeans. Ett par som jag köpte innan jag slutade röka!!! Jätteroligt! vist är de lite tajta i midjan än och det väller över lite, men iaf. de var verkligen ett av mina favvojeans. Men "skinny-jeansen" hänger fortfarande i garderoben och hånar mig. Kan förvisso knäppa dem nu, men inte andas i dem.
    Härligt! Grattis!
  • MiAmore

    Här kämpas det på fortfarande hör jag. Vad duktiga ni är! Själv har jag kommit av mig helt vad både träning och äta bra heter. Eller ja, jag äter väl rätt bra får jag nog säga. Vi har börjat äta väldigt mycket "GI rätter" dem senaste veckorna, och jag är rätt duktig på att bara ta en portion och låta bli den där andra portionen som egentligen bara är "för att det var så gott". Men ibland när det är så där extra gott slinker det gärna ner en portion extra. *ler* Men annars är jag som sagt rätt duktig på att låta bli den där andra rätt onödiga portionen. *ler*
    När det gäller motionen har jag kommit av mig helt tyvärr, men är så smått på G igen. Lite svårt att komma igång bara. Känner att jag har motivation men dåligt med ork. Jobbig kombination. Har inte vägt mig på flera veckor så vet inte ens vad jag väger numera. Men tror tyvärr att jag gått upp ett par-tre kilon sedan sist. Har bestämt mig för att jag inte ska ställa mig på vågen förens jag känner att jag kommit igång med motionerandet på allvar igen. Innan dess kommer jag bara bli besviken och deprimerad

  • MiAmore

    Läsk dricker jag väldigt sällan faktiskt. Blir nästan bara när jag är borta. Hemma blir det knappt ens på helgerna faktiskt. Jag är tyvärr svag för både öl och vin i stället. Blir oftast antingen vin eller öl, ibland både och, både fred, lörd och sönd. Inte bra. Blir lätt så eftersom att vi är vin och öl älskare båda två, och sitter man då hemma och ser på en film eller liknande vilket vi oftast gör både fred, lörd och sönd när vi inte är iväg någonstans, så blir det att vi öppnar en flaska vin och delar på, och/eller dricker vars en öl. Men detta sker ju då bara om helgerna. Bestämde mig för typ en vecka sedan att Fredrik får göra som han vill, men jag ska dra ner så jag "bara" dricker öl och vin på fredagarna och lördagarna, INTE på söndagarna, så det ändå blir en dag mindre. Gick inte så bra denna helgen iaf. :-|

  • MiAmore
    Puchiko skrev 2009-10-26 17:42:48 följande:
    Jag klarade det, jag tog bara en portion mat nu på middagen!!!
    BRA tjejen!! hihi
  • MiAmore
    sholof skrev 2009-10-27 10:52:51 följande:
    Jag är sååå glad idag. Hade ju när jag vägde mig gått upp 1,9 kg, det under några veckors tid. Så igår o förgår har jag varit jätteduktigt, bara ätit lunch typ o sen frukt o nutrilett o massor vatten. Kunde inte låta bli att väga mig imorse o då hade jag redan gått ner 1,8 Så nu börjar jag på viktnedgången på riktigt känns det som. Nu ska jag komma under 72 för det har verkligen känts som ett svårt steg. Sen är målet iaf att gå ner till 69. Jag är 1,69 lång så det känns som ett bra mål så länge. Va duktiga ni är oxå!!
    Wao, grattis!!
  • MiAmore
    Puchiko skrev 2009-10-30 20:40:24 följande:
    Vägning imorgon, får se vad den visar.. börjar dock fundera på om jag är gravid (hoppas) för jag är svullen och har en del andra symtom
    Håller tummarna! Vad för symptom har du?
  • MiAmore

    Hej tjejer! Jag har inte varit inne på Fl överhuvud taget på runt en vecka nu. Men jag lever iaf. Jag har ätigt medecin i en vecka nu pga depression, och medecinen har hjälpt väldigt bra. Har känt mig väldigt lugn hela veckan och har börjat orka ge mig ut på promenader igen. Känner mig piggare och mer motiverad att göra saker. Mycket därför jag inte varit inne på Fl.

  • MiAmore

    Ja det är väldigt skönt att dem hjälpt. Bara det att jag börjat orka ge mig ut på promenader varje dag igen tror jag kommer bidra till att medecinen kommer fortsätta hjälpa

  • MiAmore
    sholof skrev 2009-11-23 09:51:31 följande:
    Jag är riktigt glad idag. Helgen har varit så bra, trots att vi var på kalas. Men för en gång skulle så bjöds det inte på massa onyttigheter, sånt gillar jag. Så har gått ner ytterligare 0,9 sen i fredags o har då gått ner 3,2 på en vecka. Nu kan jag äntligen skriva in lite minus i vår lista.
    Oj! Grattis! Vad roligt
Svar på tråden Vi som vikttävlat, och fortsätter på vägen mot målet del 2