• hopee

Rengöring av Dr Browns flaska

Hej på er!
    Tänkte höra med er hur ni gör. Tycker flaskan är lite krånglig att rengöra i och med att det finns så många delar i. Svårt att komma åt tom med en liten anpassad "diskborste". Kör dem oftast i en påse i micron, den sägs döda skadliga bakterier med 99%. Vill ändå rengöra dem på annat sätt ibland, om inte annat så blir det väldigt dyrt.(påsarna kostar ca 165)
    Använder ni diskmedel? känns fräschast att göra det men har för mig att jag läst iaf på napparna från Dr Brown att man inte ska göra det.

• Svar på tråden Rengöring av Dr Browns flaska
  • Ejin

jag slänger alla smådelar i en gryta och kokar.... har många flaskor så jag kokar allt på morgonen o sen har jag rena flaskor hela dagen.... har gjort så i flera månader nu o de funkar fin fint...

• Jesster

Jag tycker inte att den är så komplicerad att rengöra. Jag handdiskar flaskan och delarna med diskmedel efter varje mål. Har man en flaskborste avsedd för vällingflaskor med en liten extra borste och så piprensaren som följer med flaskan så går det lika snabbt som att diska en vanlig flaska.

Den som söker han finner - www.google.se
  • Ejin

ska tillägga... jag kör även flaskor och alla delar i diskmaskinen ett par gånger i veckan...

• falken

Vi tyckte faktiskt det var så bökigt att vi nu kör med MAM nästa gång. Den ska ju också funka hyggligt.

• jagochminbäbis

Det står i instruktionerna till flaskan att man kan diska dom i diskmaskin, bara att man sätter dom i den översta korgen, så det gör jag.

• hopee
    jagochminbäbis skrev 2009-09-07 11:13:45 följande:
    Det står i instruktionerna till flaskan att man kan diska dom i diskmaskin, bara att man sätter dom i den översta korgen, så det gör jag.
    Jaha, gör det? är bara rädd att det inte sköjls och kommer åt överallt...
    Jesster skrev 2009-09-07 10:51:43 följande:
    Jag tycker inte att den är så komplicerad att rengöra. Jag handdiskar flaskan och delarna med diskmedel efter varje mål. Har man en flaskborste avsedd för vällingflaskor med en liten extra borste och så piprensaren som följer med flaskan så går det lika snabbt som att diska en vanlig flaska.
    Helt ärligt är jag lite för lat för det..
  • lerumstessan

Prova MAM ultivent! Mycket lättare att rengöra och funkar i alla för min dotter mycket bättre är dr brown! Helt plötsligt åt hon mycket större mål och fick inte i sig hälften så mycket luft! Det bästa jag köpt!

~¤~Ally 090617~¤~
  • Tvåbarnsmorsan

Jag slänger ner alla delar i en kastrull med vatten och kokar dem 1-2 ggr i veckan men diskar den med diskmedel efter varje användning, det funkar bra!

• Alexi

Vi körde smådelarna i diskmaskin, mycket smidigare. Men, sen när dottern inte behövde sådana flaskor för magen längre bytte vi till Avent, så skönt med färre delar.

• Chiba

Jag vet inte hur det är med den äldre varianten, men den nya som är fri från Bisfenol A ska man iaf inte diska i maskin.
    Jag kör med diskborste,flaskborste och den smala anpassade. Det funkar bra! Men jag har bara Wideneck (dom tjocka). Dom smala är mycket svårare att rengöra så jag bytte.

Svar på tråden Rengöring av Dr Browns flaska