• sok

    Höst- och vintermammor i Luleå 2009/2010 del 3

    nä jag överdrev kanske men ca 1200 kanske vi betalade i sjukhusräkningar... det är ju ta mig tusan en ny Reima overall!
    nä men...det är billigt EGENTLIGEN jämfört med andra länder. man får tänka på det.

  • sok
    mariamoln skrev 2009-12-02 13:02:22 följande:
    Sok: Har du kollat med försäkringsbolaget om du får igen pengar? Både gravidförsäkringen och din personliga försäkring.
    njä...
    hade ingen gravidförsäkring..jo den där gratis genom trygghansa....ska ringa dom. ska kolla numret på en gång. jag är lite seg. ringde min vanliga, folksam men där hade jag inget att hämta...
    har mailat chefen för att se om jag har en personlig försäkring genom jobbet....
    bra att du påminner mig.
    minnapinna skrev 2009-12-02 14:32:58 följande:
    Nu har vi köpt julklapparna till Nora. Så SKÖNT att ha det överstökat. Nu ska jag bara tova klart en trollkarlshatt + sy en mantel åt henne så är allt klart... :) Nu: lussebullsbak!
    oj vad coolt att tova en trollkarlshatt!!!

    jag ska försöka börja fixa en del klappar imorgon....

    Jag tror MK får först av dessa tre som är på gång nu....
    sen filippa...sen fiasan....
    och mk får en pojke.
    filippa och fiasan får flickor.
    så det så.
  • sok

    snartmammaigen
    hoppas det inte gjorde ngt att JAG påpekade att din mage är stor nu
    du har en fin mage ju.

    Jag börjar bli sugen på en bebisträff snart, är ingen annan det?
    Man kanske inte vill gå och fika i influensatider, eller?
    Jag personligen är inte så rädd för det, men andra kanske är?
    Vad säger ni?

  • sok

    ringde trygg hansa där jag hade en gratis försäkring, nej får inget där eftersom detta är en behandlingsskada (fel stick)...

    hade fått mail av chefen...nej jag är inte försäkrad på min fritid.
    måste ringa facket tydligen, har nog en fritids föräsäkring genom dom...

  • sok
    wozah skrev 2009-12-02 15:45:30 följande:
    Men det blev ju svindyrt för er!!! :-O Och helst när man inte är höginkomsttagare just nu.. Tråkigt utgift om inte annat.. Jag vill fika! Kom igen nu, mer mammor och gravida..
    ska vi bestämma en dag nästa vecka då ?
    fika på matoprat?
    vilka är med? och tid?
  • sok

    snart mamma igen skrev 2009-12-02 17:00:43 följande:


    sok: du e ju ingen främlig gör inget alls att du nämnde de jag menar ju folk man inte alls känner.. som en gubbe utanför uca för ngn dag sedan jag hänger gärna med på fika fast jag ingen bebis har ännu o att de passar dag o tid (tar gärna tis,ons eller tor,så slipper jag ha en liten o jaga ) mk: lycka till nu o hoppas du slipper igångsättningen iaf.. har hört att de inte är sp trevligt mm..
    meh!
    vilken gubbe då....!

    jag kan inte onsdag. alla andra dagar.

    ska vi ta tisdag då???
    klockan....?
    du kan åka med i min bil då!

    vilka är med?

    maria o hilda
  • sok

    Tisdag kl 10.30 MAT&PRAT

    Maria o Hilda
    Åsa o Melvin
    Jaana o mega magen

    (10.30 blir väl bra, innan lunchgästerna kommer)

  • sok
    Mymemlan skrev 2009-12-03 15:42:28 följande:
    Nu har jag fått hem min bärsjal, men jag fattar inte hur jag ska knyta den och jag fick hem en beskrivning med bilder ju?! Jag är nog trög..
    är det en sk långsjal?
    isf kan jag visa hur man knyter på fikat på tisdag....

    jag är ingen sjalexpert men kan knyta den jag har iaf...en lång sjal i trikå...

    mk grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • sok
    minnapinna skrev 2009-12-03 18:17:15 följande:
    nej, detta är istället den nyaste. ändra i den istället. krao BF 3/8 (första barnet) - Ivar född 21/8 Jennybenny BF 26/8 (andra barnet) - Troy född 19/8 Emmiss BF 4/9 (första barnet) - Nelly född 15/9 Mikkaan (Mikaela) BF 8/9 (första barnet) - Nova kom den 6/9 sok (Maria) BF 9/10 (andra barnet) - Hilda född 9/10 wozah (Åsa) BF 11/10 (första barnet) - Melvin född 22/10 Diadem BF 17/10 (andra barnet) - mymemlan(Emily)BF 23/10 (första barnet) - Melwin född 22/10 Sinne BF 24/10 (första barnet) - Klara minnapinna (Minna) BF 5/11 (andra barnet) - Egil född 7/11 IssaBL (Isabelle) BF 15/11 (första barnet) - Ronja MK84 (Malin) BF 2/12 (andra barnet) - fiasan (Sofia) BF 4/12 (fjärde barnet) Bonnevier (Linda) BF 16/12 (första barnet) mariamoln (Maria) BF 27/12 (första barnet) 2010: Snart mamma igen BF 25/1 (tredje barnet)
    är jennybenny ff med?
  • sok
    diadem skrev 2009-12-03 09:32:55 följande:
    Kul med fika/lunch, känns verkligen som att det är dags att träffas:) Tisdag kl 10.30 MAT&PRAT Maria o Hilda Åsa o Melvin Jaana o mega magen Emily o Melwin Linnéa & Lova Igår hade vi 2 års kalas här hemma, full fart! Men det gick bra ändå och Alva somnade nöjd och glad på kvällen:) Idag är hon med i tidningen, en dag sent...
    jag håller med det är på tiden!
    man ska ju passa på fika och träffa andra mammor med bebisar då man är föräldraledig! tiden går så fort...

    kul med kalas åxå för alva!
    sakko skrev 2009-12-03 10:08:51 följande:
    Hej, alla! Det var ett tag sen jag skrev, jag brukar vara inne och läsa så att jag hänger med. Grattis till alla som fått sin lilla babys. Den 6 dec på söndag är jag beräknad, jag längtar tills min lilla kommer:)
    kul att "se" dig i tråden. nu kan din bebis komma när som helst ju!
    minnapinna skrev 2009-12-03 11:39:29 följande:
    Wiiihooo, nu har jag köpt en julklapp till mig själv: en kitchen aid! YEEEEYY!
    oj! vilken julklapp sen!!! kul!
  • sok

    krao
    ja du får hänga med på fika nästa gång!

    mymemlan
    aha du fick blöjor iaf.
    jag fick åxå allt det andra du nämnde...förutom blöjorna.

    idag var jag o köpte kläder till MIG SJÄLV för första gången på läääänge....sist jag köpte ngt var i början av grav ju...eller 3e månaden...
    idag köpte jag en efterlängtad mjukisdress....haha ja jag ska ha mjukisdress ändå tills jag loosat mina 15-17 kilo jag har kvar att gå ner!!! vägrar köpa stora jeans som jag bara kan ha ett halvår...eller jag köper nog ett par på mellandagsrean! men inte nu...

  • sok
    minnapinna skrev 2009-12-03 18:49:37 följande:
    sok, kul med nya kläder! jag vill köpa ett par jeansleggings, men jag har ju avslag fortfarande o han inte ha stringtrosor, så jag måste vänta. trist :( (herregud vilken info jag delar med mig av.)
    haha ja vilken info man får av dig!
    ja det var kul att se sig själv i spegeln i ngt annat faktiskt!
    även om det bara var en mjukisdress....
  • sok
    Mymemlan skrev 2009-12-03 21:28:36 följande:
    Jag lyckades med sjalen och det blev en hit! :) Sok, du får gärna visa mig hur det ska gå, är lite osäker på hur hårt man ska knyta och hur dom ska ha huvudet, är lite rädd att kväva han med för hårt elr nå.. :o
    ja vad bra
    ja jag kan försöka visa, men ja du har säkert gjort rätt. man måste ju knyta ganska hårt ändå...
    jag har alltid så hildas huvud tittar fram helt typ, så när jag går omkring håller jag oftast handen lite bakom hennes huvud bara så hon inte ska slänga det bakåt, eller tippa bakåt med huvudet liksom...
    för om jag täcker över halva huvudet med så blir hon ju helt svetig i min varma sjal!
  • sok
    Emmiss skrev 2009-12-03 21:40:14 följande:
    Hur länge använder man sjal till bebbarna? tänkte så det är värt pengarna att köpa en,man är ju inte precis stenrik just nu ! å Diadem, vad kostar den sjalen på bh?
    beror nog på vilken sorts sjal man köper hur länge man kan/orkar bära?
    selma hade jag konstant i sjalen tills hon blev 5 mån men då var det sommar och gick INTE att ha min varma sjal!!! så då köpte vi en ergo bärsele också, sen hade jag mest den.... hon började ju krypa och var faktiskt inte i sjalen så mkt sen tror jag..... MEN man kan ju absolut ha dem längre än så! bara att jag inte hade användning för det lika mkt kanske....
  • sok
    Sinne skrev 2009-12-03 19:33:29 följande:
    minna: Jag älskar den också! Och den var ju inte svindyr heller, pluspoäng! :) sok: Åh jag vill också shoppa! Jag ska också köpa en ny mjukisdress. Jag är som dig och vägrar köpa jeans innan jag gått ner i vikt mer. Går i slitna mjukisbyxor hemma jämt, om jag ska ut bland folk strumpbyxor och mammakjol. Kul med dom valmöjligheterna, not.
    hehe precis!
    men jag lyckades få på mig en vanlig kjol faktiskt, men mina ben är tjocka som timmerstockar alltså....det mesta fettet sätter sig på min ben!!! så jag kommer nog mest gå i mjukisdressen.... får se vad jag tar på mig på tisdag på fikat....mjukisar eller kjol till tjockisbena...hm....

    BONNEVIER
    grattis du med!!!!!!!
  • sok

    kul vi är så många med sjal här!

    emmiss
    jo men samtidigt äre så mysigt kånka runt, bebistiden....jag försöker bara njuuuta för jg ska ju inte ha fler barn. hehe.

  • sok
    Sinne skrev 2009-12-04 08:15:09 följande:
    Jag tror inte jag betalade 500 för våran sjal ens, utan strax under :) Klara har sooovit! Från typ 1, halv två och sover fortfarande. Har bara ätit en gång tror jag, jag är heljävlavirrig. Var upp och bytte blöja på henne för en timme sen, brukar göra det EFTER hon ätit. Men jag kan verkligen inte komma ihåg att hon ätit och minifomen står på exakt samma ställe jag ställde den efter hon ätit kl 3. Tycker dock hon borde blivit hungrig för hon vaknade ju när jag bytte blöja. Och jag vet inte varför jag skulle få för mig att vakna och byta blöja bara sådär. Ja ni hör ju hur det är ställt med mig idag :)
    ja men så där snurrig är jag med. jag vet inte va djag hålle rpå med på nätterna. Björn frågade för nån dag sen hur många gånger hilda hade ätit under natten.... å jag gav lite svävande svar...man har som ingen aning! man vet bara 3-5 gånger typ....
Svar på tråden Höst- och vintermammor i Luleå 2009/2010 del 3