Blir ägg dåliga i rumstemperatur
En lite löjlig fråga. Men ändå. Jag har glömt ett paket ägg framme i nästan ett dygn. Knäckte ett av dem för att kolla och det luktade inte illa på något sätt. Är det lugnt att slänga in äggen i en pannkakssmet?
En lite löjlig fråga. Men ändå. Jag har glömt ett paket ägg framme i nästan ett dygn. Knäckte ett av dem för att kolla och det luktade inte illa på något sätt. Är det lugnt att slänga in äggen i en pannkakssmet?
Jag hade inte gjort det...
Ägg blir inte dåliga i rumstemp fick jag höra av en av leverantörerna när jag jobbade på Konsum. På den butiken jag jobbade förvarades ibland äggen ute på lagret i rumstemp när det var fullt i hyllan.
Dom blir inte dåliga på stuts men dom kanske inte håller så långt som det står på "sista förbrukningsdag" antar jag.
Leverantören sa att det är vanligt att äggen inte förvaras i kyl från bonden till butik.
Så det ska gå att käka!
Inga problem , lita på din näsa. Dåliga ägg luktar fruktansvärt
Ägg kan förvaras i rumstemperatur utan problem! Den datumstämpel som står på paketet gäller om du har dem i rumsremperatur. Om du har dem i kylen håller de _minst_ en vecka till. Om ett ägg är dåligt känns det på lukten!
nej de blir de inte
Man kan ha dom framme länge om man bara vänder på dom ett gång om dygnet
Är man osäker kan man ju kolla i ett vattenglas, färska ägg ligger kvar på botten, veckogamla hamnar i mitten
Dåliga ägg flyter