Inlägg från: wozzgirl |Visa alla inlägg
  • wozzgirl

Är bröd som man bakar själv faktiskt 9 ggr billigare än köpt? :-)

Är bröd som man bakar själv faktiskt 9 ggr billigare än köpt? Även om man räknar in kostnaderna för el (ugnen som värms upp)?

Det kanske jag borde ta i beaktandet nu när ekonomin inte är sådär jättebra. Men jag tycker att mitt matbröd bara blir hårt o äckligt. HUr ska man få det sådär fluffihgt som köpt bröd?

• Svar på tråden Är bröd som man bakar själv faktiskt 9 ggr billigare än köpt? :-)
  • wozzgirl

Här får vi betala runt 1,50? -> 2.00? per bröd... men jag tror jag fortsätter köpa iallafall. Är skadad av mammas torra hårda frallor.. Förlåt söta rara mamma.. jag älskar dig.

• wozzgirl

Nåt måste man ju göra om dagarna.. Haha...

• wozzgirl

Men det funkar rätt bra att ha sonen med då jag bakar.. han är med o smakar på degen etc.
    Visst finns det alltid mkt att göra (åka o handla, tvätta, dammsuga etc..) men man tar det ju i sin egen takt..

• wozzgirl

Miss Beccis..
    Jag har testat "ditt" Arla bröd idag och det var MUMSIGT.
    Så tack för tipset.

• wozzgirl

..och jag ska testa de andra som finns i den här tråden med..

• wozzgirl

Det låter farligt med recept a la ett paket det odet... jag bor i Finland o vi har säkert inte samma mängder i våra förpackningar..
    Och det måste ju finnas olika förpackningar i Sverige också?

• wozzgirl

Tack Pirran..
    jag ska testa alla limpor här i tråden hade jag tänkt, för nu har jag snöat in på limpor. Den jag testade innan (Arlas) har vi smaskat i oss under helgens lopp o t.o.m. sambon blev förtjust i den så det blir mer limpor här.
    Tack för alla recept.

• wozzgirl

Jag vill väcka de döda och härmed väcka denna tråd till liv igen genom att berätta att jag faktiskt har börjat baka mitt eget bröd nu. Det är sällan jag köper bröd i butiken längre..
    Sååå mkt godare.

Svar på tråden Är bröd som man bakar själv faktiskt 9 ggr billigare än köpt? :-)